Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Grzechotanie w silniku 2.2 dCi


kaciu_wroc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Od stycznia jestem szczęśliwym posiadaczem Xtraila z 2006 z silnikiem 2.2dCi -135 KM  przebieg sprawdzony - 151 tys. km 

Niepokoi mnie dźwięk  wydobywający się z silnika w zakresie 1800-2050 rpm

Przypomina to takie grzechotanie.. 

Na zimnym silniku hałasuje jak to diesel.

Natomiast po rozgrzaniu w określonym zakresie. 

Na początku sądziłem, że może luźny łańcuch i przy schodzeniu z obrotów gdzieś zaczyna hałasować....

Test pomidorowy - wkręcenie i utrzymywanie stałych obrotów  określając od kiedy zaczyna i kiedy się kończy grzechot - wyszedł przedział  1800-2050 rpm

 

Opinie lokalnych mechaników są całkowicie skrajne:

1. szklanki

2. łańcuch

3. zapieczone wtryski ...

 

Sądzę, że pasjonaci i użytkownicy będą mieli jednak większe doświadczenie w interpretacji usterki ....bądź wskazówki do jakiego czarodzieja w okolicach Wrocławia się umawiać na naprawę....:(

 

Pozdrowienia

kaciu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmniej roboty i najtaniej będzie z wymianą szklanek - jedź do tego mechanika co to zdiagnozował i każ mu zlikwidować "grzechotania". Po wymianie szklanek - sprawdzasz - problem ustał (płacisz i się cieszysz) lub nie - czyli grzechota dalej - wtedy ładnie dziękujesz i jedziesz do następnego - tego od wtrysków - powtarzasz procedurę. Jeśli nie pomogło - jedziesz do tego od rozrządu (a masz już nowe szklanki i wtryski za free).

 

Jeśli po rozrządzie nie przestanie - szukasz kolejnego mechanika.

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj filmik.

Posłuchamy, może coś więcej do głowy przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmniej roboty i najtaniej będzie z wymianą szklanek - jedź do tego mechanika co to zdiagnozował i każ mu zlikwidować "grzechotania". Po wymianie szklanek - sprawdzasz - problem ustał (płacisz i się cieszysz) lub nie - czyli grzechota dalej - wtedy ładnie dziękujesz i jedziesz do następnego - tego od wtrysków - powtarzasz procedurę. Jeśli nie pomogło - jedziesz do tego od rozrządu (a masz już nowe szklanki i wtryski za free).

 

Jeśli po rozrządzie nie przestanie - szukasz kolejnego mechanika.

 

Chłop twierdzi, że połowę silnika trzeba rozbierać..... prawda Ci to czy ściema ??  Jak  w tym silniku jest z dojściem  do szklanek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem u siebie bardzo podobnie. Najwyrazniej bylo we wskazanym przez Ciebie zakresie obrotow przy hamowaniu silnikiem.

O dziwo, dzwiek juz troche ustal po sciagnieciu intercoolera w ramach testu.

Mechanik powymienial troche uszczelek na silniku (nie pamietam ktore, ale sporo tego bylo bo ok 200pln na rachunku bylo), ale spokojnie, operacja bardziej od gory silnika wiec duzo rozbebeszania nie bylo i ostatecznie dzwieku juz nie mam ;)

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem u siebie bardzo podobnie. Najwyrazniej bylo we wskazanym przez Ciebie zakresie obrotow przy hamowaniu silnikiem.

O dziwo, dzwiek juz troche ustal po sciagnieciu intercoolera w ramach testu.

Mechanik powymienial troche uszczelek na silniku (nie pamietam ktore, ale sporo tego bylo bo ok 200pln na rachunku bylo), ale spokojnie, operacja bardziej od gory silnika wiec duzo rozbebeszania nie bylo i ostatecznie dzwieku juz nie mam ;)

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

Robił szklanki + uszczelki czy tylko powymieniał uszczelki i sprawa ucichła ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robił szklanki + uszczelki czy tylko powymieniał uszczelki i sprawa ucichła ???

Na 80% tylko uszczelki. Nie skroil mnie jakos tragicznie wiec domniemam ze grubszej roboty nie bylo.

Jak na zlosc wtedy nie mialem czasu zeby z nim gadac o calej robocie i zalezalo mi tylko na wyeliminowaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, żeby przy tym przebiegu (jeśli jest rzeczywiście realny) były szklanki do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc i porady....:)) Przyczna oczywiście była prozaiczna... Rozpoczynając akcję rozbierania/uzdrawiania okazało się, że pod intercoolerem jakaś śruba była poluzowana i stąd te dziwne grzechotanie - wpadała w wibracje przy określonej częstotliwości drgań silnika..:)

 

Mam jeszcze jedno pytanie.. Pod silnikiem nie mam żadnej osłony. Szukając na allegro znalazłem  wystawione jako:  osłona silnika - 2 niewielkie plastikowe podłużne elementy a w innym jest wystawiona płyta osłonowa silnika ....  Jak powinno być to prawidłowo zabudowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc i porady....:)) Przyczna oczywiście była prozaiczna... Rozpoczynając akcję rozbierania/uzdrawiania okazało się, że pod intercoolerem jakaś śruba była poluzowana i stąd te dziwne grzechotanie - wpadała w wibracje przy określonej częstotliwości drgań silnika..:)

 

Mam jeszcze jedno pytanie.. Pod silnikiem nie mam żadnej osłony. Szukając na allegro znalazłem wystawione jako: osłona silnika - 2 niewielkie plastikowe podłużne elementy a w innym jest wystawiona płyta osłonowa silnika .... Jak powinno być to prawidłowo zabudowane ?

Fajnie, ze sobie poradziles ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...