Gość PiTeRsKi Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 Moze temat byl ale mnie nie udalo sie znalezc. Mam maly problem, ostatnio moja Almera bardzo opornie sie nagrzewa, konretnie to silnik . Dosc szybko wskazowka od wskaznika temperatury sie podnosi ale nagrzewanie do optymalnej temperatury trwa "wieki". Nawet jak na swiatlach sie podniesie toi po ruszeniu od razu spada. Jazda z niskimi obrotami takze powoduje lekki spadek temperatury. Wskaznik wydaje sie dobry poniewaz ogrzewanie w srodku nie dziala za dobrze. W ASO sprawdzili termostat i twierdza ze jest w porzadku, zrzucaja sprawe na LPG choc mnie wydaje sie malo prawdpodobne (wczesniej bylo w porzadku) poniewaz na bezynce jest dokladnie to samo. Aaa dodam ze w upaly takze opornie sie nagrzewa PS. Instalka IV generacji, dziala wysmienicie tylko to nagrzewanie silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 po czym wnosisz temperaturę silnika? Po temperaturze oleju (masz czujnik i wskaźnik?) czy po temperaturze płynu? Jeżeli dobrze zrozumiałem to wydaje ci się, że silnik źle się nagrzewa, bo ogrzewanie kiepsko działa. Jeśli tak, to problem jest nie w silniku i jego osprzęcie, ale wyłączenie w nagrzewnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawca Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 Ja tam stawiam na termostat. Jesli na swiatłach wskaźnik pokazuje optymalna temp, a podczas jazdy spada to chłodnica sie wychładza a termostat nie odcina chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 po czym wnosisz temperaturę silnika? Po temperaturze oleju (masz czujnik i wskaźnik?) czy po temperaturze płynu?Jeżeli dobrze zrozumiałem to wydaje ci się, że silnik źle się nagrzewa, bo ogrzewanie kiepsko działa. Jeśli tak, to problem jest nie w silniku i jego osprzęcie, ale wyłączenie w nagrzewnicy. Chodzi mi o wskazanie czujnika temperatury na desce rozdzielczej . Wykluczam jego uszkodzenie wlasnie ze wzgledu na to ze nagrzewanie nie dziala tak jak nalezy a nagrzewnica jest nagrzewana przez plyn chlodzacy jak mi sie wydaje. Ja tam stawiam na termostat. Jesli na swiatłach wskaźnik pokazuje optymalna temp, a podczas jazdy spada to chłodnica sie wychładza a termostat nie odcina chłodnicy Tez mi sie wydaje tak, ASO twierdzi ze termostat sie otwiera i zamyka, pytanie tylko czy przy dobrej temperaturze ? Spotkaliscie sie takim uszkodzeniam termostatu ze otwiera sie przy zbyt malej temperaturze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 Kolego zasłoń czymś chłodnice jeśli będzie lepiej to wymieniaj termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 Kolego zasłoń czymś chłodnice jeśli będzie lepiej to wymieniaj termostat. dokładnie tak zrób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 Kolego zasłoń czymś chłodnice jeśli będzie lepiej to wymieniaj termostat. Faktycznie to jest mysl , sprawdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 nie ma znaczenia, czy zasłonisz chłodnicę czy nie, jak masz sprawny termostat, to powinien chłodnice odciąć a silnik utrzymac temperaturę. Moim zdaniem montarzyści spieprzyli poprowadzenie wody do reduktora LPG i pompa obraca ci obieg na reduktorze pomijając termostat. Niestety jesli obieg jest zrobiony na nagrzewnicy współczuję - reduktor stawia mniejsze opory dla przepływu, niż nagrzewnica, dlatego bedziesz marzł w zimie, albo jedź do badziewiaków od gazu i niech dumają. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 po czym wnosisz temperaturę silnika? Po temperaturze oleju (masz czujnik i wskaźnik?) czy po temperaturze płynu?Jeżeli dobrze zrozumiałem to wydaje ci się, że silnik źle się nagrzewa, bo ogrzewanie kiepsko działa. Jeśli tak, to problem jest nie w silniku i jego osprzęcie, ale wyłączenie w nagrzewnicy. Chodzi mi o wskazanie czujnika temperatury na desce rozdzielczej . Wykluczam jego uszkodzenie wlasnie ze wzgledu na to ze nagrzewanie nie dziala tak jak nalezy a nagrzewnica jest nagrzewana przez plyn chlodzacy jak mi sie wydaje. Ja tam stawiam na termostat. Jesli na swiatłach wskaźnik pokazuje optymalna temp, a podczas jazdy spada to chłodnica sie wychładza a termostat nie odcina chłodnicy Tez mi sie wydaje tak, ASO twierdzi ze termostat sie otwiera i zamyka, pytanie tylko czy przy dobrej temperaturze ? Spotkaliscie sie takim uszkodzeniam termostatu ze otwiera sie przy zbyt malej temperaturze ? ale na boga jakiego wskaźnika temperatury? oleju czy płynu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Moja koncepcja jest taka- sprawny termostat? hmm ....najlepiej go wyjąć i sprawdzić, zresztą nie kosztuje dużo - to nie lepiej wymienić? sprawdź gdzie masz podpięte węże nagrzewające reduktor? w obwód nagrzewnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Moja koncepcja jest taka- sprawny termostat? hmm ....najlepiej go wyjąć i sprawdzić, zresztą nie kosztuje dużo - to nie lepiej wymienić? sprawdź gdzie masz podpięte węże nagrzewające reduktor? w obwód nagrzewnicy? W obwod nagrzewnicy tzn. reduktor i pozniej idzie do nagrzewnicy, w ASO mechnior powiedzial ze powinien byc trojnik. Z tym taka ciekawostka, rok jezdzilem bez problemow zrobilem 20 tys. i spokoj, w zimie bylo cieplo, nagrzewal sie samochod. Ale kiedys wydarzyla mi sie taka sprawa ze instalka sie zaczela sama wylaczac, pojechalem do serwisu. Stwierdzili ze czujnik temperatury wariuje i ponoc go wymienili ale jestem pewnien czy czegos nie zmienili (nie wiem jak wczesniej byl podlaczony reduktor). Jakos mniej wiecej od tego momentu cos sie dzieje dziwnego. ASO twierdzi ze termostat sprawy. Czy gazownicy cos spaprali ? Jechac do nich ? Dodam jeszcze ze jak sie zamochod nagrzeje to temperatura nawiewu jest odpowiednia dla mnie. Problem ze to bydle sie nie nagrzewa ... PS. W sumie dziwne ze cos zmieniali, sama instalka dzialala pieknie caly rok, zreszta caly czas jezdzi sie dobrze ale ta temperatura :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 ale na boga jakiego wskaźnika temperatury? oleju czy płynu? jest tylko jeden i nie jest to oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 ale na boga jakiego wskaźnika temperatury? oleju czy płynu? jest tylko jeden i nie jest to oleju dalej nie rozumiem, o co ci dokładnie chodzi. Jedno chociaż wiem, że chodzi o wskazówkę cieczy, a nie oleju, bo takowej nie ma u ciebie. Ale to niczego nie wyjaśnia. Piszesz bowiem, ze podnosi ci się wskazówka temperatury płynu, ale silnik ci się nie nagrzewa. Na za bardzo rozumiem, po czym wnosisz, że silnik jest zimny? Otwierałeś maskę i przykładałeś termometr do bloku silnika:-)? Ja twój problem diagnozuję tak. Problem jest nie z nagrzewaniem silnika, ale z nagrzewnicą. A jedno i drugi to nie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 dalej nie rozumiem, o co ci dokładnie chodzi. Jedno chociaż wiem, że chodzi o wskazówkę cieczy, a nie oleju, bo takowej nie ma u ciebie. Ale to niczego nie wyjaśnia. Piszesz bowiem, ze podnosi ci się wskazówka temperatury płynu, ale silnik ci się nie nagrzewa. Na za bardzo rozumiem, po czym wnosisz, że silnik jest zimny? Otwierałeś maskę i przykładałeś termometr do bloku silnika:-)? Ja twój problem diagnozuję tak. Problem jest nie z nagrzewaniem silnika, ale z nagrzewnicą. A jedno i drugi to nie to samo. Nie bardzo wiem po czy to wywioskowales , wszyscy zrozumieli inaczej niz Ty . Wkazowka takze nie pokazuje prawidlowej temperatury. Mniej wiecej max 1/4 calej skali. Ogrzewanie jest slabsze stad wnioskuje ze wskazanie jest prawidlowe i ze wskaznik nie jest uszkodzony. Tak jak napisalem wczesniej. Jesli uda sie rozgrzac silnik to optymalnej temperatury narzewanie daje odpowiednia temperature. Wiec to nie jest problem nagrzewnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawca Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Termostat na bank jest cały czas otwarty i jest obieg non stop przez chłodnice. Jak ma sie nagrzac podczas jazdy gdy na zewnatrz berger. Jak stanie to owszem bo nie ma przeplywu przez chłodnice, a reduktor LPG nie jest w stanie tak wychłodzic wody, predzej reduktor bedzie gorący.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.