codi Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Witam! Mam taki problem z Almera 1.8 116KM 2004 rok, na zimnym silniku obroty są za wysokie (około 1400) a na rozgrzanym silniku potrafi nie trzymać wolnych (tzn np przy odpalaniu trzeba mu pomóc). Nie ma żadnych błędów w silniku. Posiadam interfejs autocom (VCI ) niestety nie posiada on adaptacji przepustnicy. Myślałem nad przepływką ale raczej to nie to. Czy jest jakiś sposób na adaptację przepustnicy? Może jakiś inny program do mojego interfejsu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Tak jest serwisowy Consult II. Poza tym trzeba go przesoftować na new. Qg.1.8(Uzupełnij to w prof.!!!)jest na tyle wredny że serwisowy tylko go ogarnie prawidłowo do ust.fabrycznych. Pzd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
codi Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Czyli musiałbym mieć cały interfejs? Sam program na moim interfejsie tego nie ogarnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 24 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Witam! Mam taki problem z Almera 1.8 116KM 2004 rok, na zimnym silniku obroty są za wysokie (około 1400) a na rozgrzanym silniku potrafi nie trzymać wolnych (tzn np przy odpalaniu trzeba mu pomóc). Nie ma żadnych błędów w silniku. Posiadam interfejs autocom (VCI ) niestety nie posiada on adaptacji przepustnicy. Myślałem nad przepływką ale raczej to nie to. Czy jest jakiś sposób na adaptację przepustnicy? Może jakiś inny program do mojego interfejsu? INSTRUKCJA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY Nissan Almera N16 1.5 2001r. [trochę histrii] Po czyszczeniu przepływomierza i przepustnicy almerka nie mogła załapać biegu jałowego kręciła się do 1500 podczas jazdy a potem trzymała koło 1000. Wyczytałem gdzieś że trzeba przeprowadzić Adaptacje przepustnicy: Czytałem, pisałem, testowałem, nawet ODBII kupiłem na ELM 327 wszystko na nic..... ... w końcu dotarłem deo instrukcji adaptacji bez Consula II - ktoś podawał że to instrukcja w EL-55 ale jak się okazało jest to rozdział EC strona 55-56 w angielskiej wersji instrukcji obsługi. PROCEDURA Ja robiłem tak: - wyłączyć wszystkie odbiorniki energii w tym światełko wewnątrz :-) - uruchomić silnik, odczekać co najmniej 30s na biegu jałowym (który jak się domyślam nie jest jałowy tylko koło 1000 obr ma - u mnie tak było) - zdjąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy (po przeciwnej stronie jak linka - konektor czerwony lub brązowy) a następnie w ciągu 5 sekund założyć ponownie, żeby ją zdjąć trzeba wcisnąć taką plastikową dźwigienkę. - po włożeniu nic nie tykać - auto ustawia obroty biegu jałowego. Odczekać 30s. - powinniśmy mieć według instrukcji 700 obr/ min Robiłem tak w Almerze 1.5 po czyszczeniu przepustnicy i było OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
codi Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 Z tego co mi wiadomo w 1.5 jest inna a przed liftem jeszcze inna także ta procedura raczej nie zadziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Ta działa: Accelerator Pedal Released Position Learning UBS006IE DESCRIPTION “Accelerator Pedal Released Position Learning” is an operation to learn the fully released position of the accelerator pedal by monitoring the accelerator pedal position sensor output signal. It must be performed each time harness connector of accelerator pedal position sensor or ECM is disconnected. OPERATION PROCEDURE 1. Make sure that accelerator pedal is fully released. 2. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds. 3. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds. 4. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds. 5. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds. Throttle Valve Closed Position Learning UBS001QZ DESCRIPTION “Throttle Valve Closed Position Learning” is an operation to learn the fully closed position of the throttle valve by monitoring the throttle position sensor output signal. It must be performed each time harness connector of electric throttle control actuator of ECM is disconnected. OPERATION PROCEDURE 1. Make sure that accelerator pedal is fully released. 2. Turn ignition switch “ON”. 3. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds. Make sure that throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound. Idle Air Volume Learning UBS006F3 DESCRIPTION “Idle Air Volume Learning” is an operation to learn the idle air volume that keeps each engine within the specific range. It must be performed under any of the following conditions: Each time electric throttle control actuator or ECM is replaced. Idle speed or ignition timing is out of specification. PREPARATION Before performing “Idle Air Volume Learning”, make sure that all of the following conditions are satisfied. Learning will be cancelled if any of the following conditions are missed for even a moment. Battery voltage: More than 12.9V (At idle) Engine coolant temperature: 70 - 95°C (158 - 203°F) PNP switch: ON Electric load switch: OFF (Air conditioner, headlamp, rear window defogger) On vehicles equipped with daytime light systems, set lighting switch to the 1st position to light only small lamps. Steering wheel: Neutral (Straight-ahead position) Vehicle speed: Stopped Transmission: Warmed-up For models with CONSULT-II, drive vehicle until “FLUID TEMP SE” in “DATA MONITOR” mode of “A/T” system indicates less than 0.9V. For models without CONSULT-II, drive vehicle for 10 minutes. NOTE: It is better to count the time accurately with a clock. It is impossible to switch the diagnostic mode when an accelerator pedal position sensor circuit has a malfunction. 1. Perform EC-634, "Accelerator Pedal Released Position Learning" . 2. Perform EC-634, "Throttle Valve Closed Position Learning" . 3. Start engine and warm it up to normal operating temperature. 4. Check that all items listed under the topic “PREPARATION” (previously mentioned) are in good order. 5. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds. 6. Confirm that accelerator pedal is fully released, turn ignition switch “ON” and wait 3 seconds. 7. Repeat the following procedure quickly five times within 5 seconds. a. Fully depress the accelerator pedal. b. Fully release the accelerator pedal. 8. Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal and keep it for approx. 20 seconds until the MIL stops blinking and turned ON. 9. Fully release the accelerator pedal within 3 seconds after the MIL goes off. 10. Start engine and let it idle. 11. Wait 20 seconds. 12. Rev up the engine two or three times and make sure that idle speed and ignition timing are within the specifications. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
codi Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 A mógłby ktoś przetłumaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.