DarekEss Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Kilka dni temu wymieniłem tarcze i klocki w X ise. Mam wrażenie, że nikt nie powinien mieć z tym problemu. Potrzebne narzędzie to klucz do kół oraz 14 i 22. Dodatkowo szczotka druciana i kawałek papieru ściernego. Będzie łatwiej jak zaczniemy od zdjęcia kół. zdjęcie 1 Ukaże nam się taki widok. zdjęcie 2 Odkręcamy dwie śruby kluczem nr 14. zdjęcie 3 Zdejmujemy zacisk i przy pomocy trtytki zawieszamy go, tak aby nie wisiał na przewodzie hamulcowym. zdjęcie 4 Następnie z uchwytu wyciągamy klocki a następnie kluczem nr 22 odkręcamy dwie śruby trzymające uchwyt.. zdjęcie 5 Przy pomocy szczotki drucianej i papieru ściernego czyścimy uchwyt i piastę. zdjęcie 6 i 7 Jak już się uporamy z tymi czynnościami w odwrotnej kolejności składamy wszystko z powrotem. Będzie lepiej jak złożymy z nowych części, prędzej zakupionych. Zakładamy na szpilki nową tarczę dokręcamy uchwyt śrubami kluczem nr 22. zdjęcie 9 I teraz możemy włożyć nowe klocki. zdjęcie 10 Zakładamy zacisk oczywiście też prędzej wyczyszczony i nie zapomnijmy o wciśnięciu tłoka, nowe klocki są szersze niż te zdemontowane. zdjęcie 11 Ostatnią czynnością będzie założenie koła. Te same czynności wykonujemy dla drugiego koła i możemy cieszyć się bezpieczną jazdą przez kilka kolejnych kilometrów. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 odnośnie wciśnięcia tłoczka- nie powinno się wciskać płynu hamulcowego z powrotem do układu. W układach z ABS'em jest to nawet zabronione. prawidłowo na odpowietrznik nakładamy wężyk , lekko odkręcamy tak aby podczas wciskania płyn wylewał się do małego zbiorniczka. Po wciśnięciu na maxa zakręcamy odpowietrznik. Dodatkowo pod osłonę gumową tłoczka przed wcisnięciem możemy wstrzyknąć troszeczkę wd40, olej silikonowy itp. Zadnych środków co działają destrukcyjnie na gumę. Jesli chodzi o zacisk, punkty kontaktu z klockiem najlepiej przesmarować smarem miedziowanym, śruby zresztą też. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 smar miedziowy do srub nalezy dawkowac ostroznie, czasem lubia sie zapiec po zbyt obfitej aplikacji pozdrawiam i po plusiku : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robotek Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Jakie tarcze przód zamienniki proponujecie ? ASO za oryginał przód chce 420 zł. za szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajjk Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Jakie tarcze przód zamienniki proponujecie ? ASO za oryginał przód chce 420 zł. za s Całkiem dobre są ATE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Jakie tarcze przód zamienniki proponujecie ? ASO za oryginał przód chce 420 zł. za szt. w ubieglym roku Tippo obnizal swoje auto i w jednym z postow podal strone sprzedawcy gdzie mozna sobie dobrac ciekawy zestaw http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104903-obniżenie-zawieszenia-eibach-x-trail-t31-20dci/#entry1135479 pozrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robotek Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 (edytowane) Całkiem dobre są ATE Właśnie takie zamówiłem już są. Szósty rok po wyjeździe z salonu i opony letnie i tarcze dopiero teraz muszę wymienić zrobiłem 108 tyś . To chyba dobry wynik Edytowane 10 Marca 2017 przez robotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Ja polecam tarcze i klocki TRW. Zmieniałem już kolejny komplet. Plusy dodatnie - tarcza w znikomym stopniu wrażliwa na odkształcenia termiczne (bicie). Plusy ujemne - klocki stosunkowo miękkie, a tym samym przeraźliwie pylą i szybko się zużywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Cóż, ja na ATE zrobiłem coś około 20kkm, podobnie było z Textarami, choć te okazały się lepsze. Teraz docieram Brembo. Wszystko zależy od materiału i szczęścia w zakupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Już gdzieś pisałem na ten temat. Rozbieżności w przebiegach mogą brać się stąd, że ATE (podobnie jak np. BREMBO) jest dostawcą systemów, a nie producentem klocków. Robią dla ATE rożni (Ferrodo, Jurid, Textar, itp). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris2 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Ja mialem TRW. Przy wyhamowywaniu np. przed skrzyzowaniem wydawaly dzwiek, jakby juz ich nie bylo, mimo, ze do wymiany powinny przejechac jeszcze z 15kkm. Teraz zalozylem na tyl klocki i tarcze Textara, a na przod klocki Textar. Poki co sa Ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Już gdzieś pisałem na ten temat. Rozbieżności w przebiegach mogą brać się stąd, że ATE (podobnie jak np. BREMBO) jest dostawcą systemów, a nie producentem klocków. Robią dla ATE rożni (Ferrodo, Jurid, Textar, itp). Źle się wyraziłem. Chodziło mi o tarcze hamulcowe. Zwichrowanie w obu przypadkach. Textar wytrzymały więcej. Przetaczałem jedne i drugie, lecz to pomogło na dosłownie chwilę. Jak widać na fotkach... stare prawie jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.