Gość paweł ~~ Opublikowano 28 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2004 sprawdzałem swój samochód 1.8 no więc po kolei -rezerwa -brak różnych niepotrzebnych dupereli -brak koła zapasowego +lewarek ,tylnich zagłówków itp. :wink: pomiary wszystkie robione po 3 razy 0-100km/h 9,1s 9,4s 9,2s 0-400m 16,9s 17,1s 17,2s pomiary robione zegarkowym stoperem teraz prośba może ktoś pogonić w ten sam sposób almerkę n16 1.8 i się podzielić czasami a może ktoś tak robił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 28 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2004 W takich warunkach masz błąd pomiarowy do 2 sekund. Na minus niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piast Opublikowano 28 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2004 pomiary robione zegarkowym stoperem A czym mierzyłeś prędkość? Bo wiesz że prędkościomierz w samochodzie pokazuje około 10% większą prędkość niż rzeczywista? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piast Opublikowano 28 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2004 A tak a'propos przyspieszeń... Czy u Was też tak jest, że silnik 1.8 z N16 wyraźnie mocniej ciągnie od około 3300 obr/min? Szarpnięcie całkiem jak w samochodach z turbodoładowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł ~~ Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 a czy ja napisałem że są wiarygodne?! chciałem żeby użytkownicy sprawdzili swoje samochody w ten sam sposób tak dla porównania wiem że nie mogę mieć 9 z ? bo jerzdżę na 17' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł ~~ Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 A tak a'propos przyspieszeń... Czy u Was też tak jest, że silnik 1.8 z N16 wyraźnie mocniej ciągnie od około 3300 obr/min? Szarpnięcie całkiem jak w samochodach z turbodoładowaniem. ja czyję kopnięcie od ok. 2700-2800obr. a co do przekłamań licznika to się zgadzam ale na 17' powinno się to jakoś zrównoważyć z racji większej średnicy koła (teoretycznie powinienem przy 100 km/h licznikowych jechać 100 z groszami w rzeczywistości) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Sam obwód koła zmienia się minimalnie, bo przy zwiększeniu średnicy felgi jednocześnie zakładasz oponę o niższym profilu, co wyrównuje rachunek. Jednak na pewno masz rację, że wtedy licznik może byc dokładniejszy, odrobinę, ale dokładniejszy. Na tej stronie jest śwetny kalkulator, który pokazuje jak zmienia się wygląd koła przy zmianie średnicy felgi, szerokości i wysokości opony. Polecam http://www.miata.net/garage/tirecalc.html PS Napisz jakie koła były w serii i jakie masz teraz, sam sobie z ciekawością policze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł ~~ Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Sam obwód koła zmienia się minimalnie, bo przy zwiększeniu średnicy felgi jednocześnie zakładasz oponę o niższym profilu, co wyrównuje rachunek. Jednak na pewno masz rację, że wtedy licznik może byc dokładniejszy, odrobinę, ale dokładniejszy. Na tej stronie jest śwetny kalkulator, który pokazuje jak zmienia się wygląd koła przy zmianie średnicy felgi, szerokości i wysokości opony. Polecam http://www.miata.net/garage/tirecalc.html PS Napisz jakie koła były w serii i jakie masz teraz, sam sobie z ciekawością policze. ten licznik świetna sprawa już go gdzieś widziałem miałem 185/65r15 a mam 215/45 r17 niby nie dużo większe ale zawsze więc mam koło na plusie jak bym założył oponę żeby wyszło na zero to by się w polsce nie dało jeżdzić. a pomiar ten na 400m wyszedł bardzo wiarygodnie przy mojej masie ok 1150-1160kg. http://www.discountpartcenter.com/milecal....mit=Get+Results Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Sprawdzałem, mam podobnie ale bez wywalania bebechów, może różnica jest w tym, że mam n16 FL(2004) która ma płynnie sterowany rozrząd a nie tak jak w tarszych modelach które podobno miały 2 pozycje, ale tego nie jestem pewien... z tego co mówi sąsiad z n16 zwykłą to widzi u mnie dużo lepsze przyspieszenie na 3 i 4 biegu, zresztą próbowaliśmy mierzyć przyspieszenia na trójmiejskiej obwodnicy, to ze prędkości 100 do 160 ja miałem go już daleko w tyle a zwłaszcza na 4 biegu ale być może z jegą n16 nie jest już najlepiej. co do niedokładności licznika sam rozmiar sprzedawanych kół może mieć znaczenie bo obwód 185/65/r15 jest mniejszy niż 195/55/R16 a jedne i drugie są sprzedawane seryjnie. ja mam założone 205/50R16 co daje obwód pośredni pomiędzy tymi dwoma modelami P.S. masz alu? podobno ma znaczenie... mam olej 5Wcoś tam mobil one racing formula... koła 16" 205/50r16 i wyłączoną klimę bo trochę mocy na nią idzie pozdrawiam Cornolio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 29 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2004 co do niedokładności licznika sam rozmiar sprzedawanych kół może mieć znaczenie bo obwód 185/65/r15 jest mniejszy niż 195/55/R16 a jedne i drugie są sprzedawane seryjnie. ja mam założone 205/50R16 co daje obwód pośredni pomiędzy tymi dwoma modelami pozdrawiam Cornolio obwód 185/65/R15 1952.5 mm obwód 195/55/R16 1950.6 mm obwód 205/50/R16 1920.08 mm Moje dane są sprzeczne z tym co piszesz. No chyba że masz jakiś ponadprzeciętny terenowy bieżnik albo opony napompowane ponad stan. Wtedy to się mogę zgodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 sorry ale moze tak troche nie na temat wątku ale nie chce zaczynac nowego. Wlasnie jestem w trakcie trasy sluzbową Astrą II 1.4/16V. Sluchajcie niby moc podobna a czemu ta astra az sama sie rwie. Czy ja nie potrafie Nissankiem jezdzic czy kurna co ? Mam N15 1.4. Tutaj sie tak pieknie buja samochod ze az myslalem ze to minimum 1.6. Ja tez chce tak w nissanie ))) A moze zla technika jazdy wiadomo to sluzbowy hihih. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł ~~ Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 silnik silnikiem a skrzynia skrzynią może w astrze są lepiej przełożenia dobrane.. n15 nie jeżdziłerm i astrą również więc nie wiem... a co do n16 1.8 ja mam 114KM a w nowszych jest 116KM nie wiem jak z Nm ale pewnie nowsza też ma więcej w każdym bądz razie moja dostała chyba gratis trochę koniuf więcej od firmy albo dobrze nią startuję bo łapałem się z kilkoma 1.8 i jakoś moja zawsze z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 obwód 185/65/R15 1952.5 mm obwód 195/55/R16 1950.6 mm obwód 205/50/R16 1920.08 mm przymierzałem fizycznie w serwisie i nadal twierdzę choćsię nie upieram, że było pośrednio ale być może pomyliłem rozmiary pozostałych opon pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2004 sorry ale moze tak troche nie na temat wątku ale nie chce zaczynac nowego. Wlasnie jestem w trakcie trasy sluzbową Astrą II 1.4/16V. Sluchajcie niby moc podobna a czemu ta astra az sama sie rwie. Czy ja nie potrafie Nissankiem jezdzic czy kurna co ? Mam N15 1.4. Tutaj sie tak pieknie buja samochod ze az myslalem ze to minimum 1.6. Ja tez chce tak w nissanie ))) A moze zla technika jazdy wiadomo to sluzbowy hihih. wg mnie przełożenia, np. nie jestem w stanie przegonić do 100/h mojej żony w corolli 2004 z silnikiem 1,6 - ma zupełnie inne biegi a wszczególnośći 2. np. obroty silnika w toyocie to ponad 7k natomiast w almerze wyłącza się wtrysk przy chyba 6-6,5k póżniej to już nie ma szans wina jej długiego 3 biegu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł ~~ Opublikowano 31 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2004 almera is killer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaco Opublikowano 25 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 Ostatnio testowałem swoją z pełnym wyposażeniem + 20 kg 10,4 10,6 10,2 Elastyczność 80-120 13,6 13,8 13,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mapet Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 w mojej osiagi sa podobne gdyz kiedys sprawdzalem ja w taki normalny sposob (czyli ze wszystkim: kolem, lewarkiem...itp + wzmacniacz i wielki sabufer ) i miala niecale 11.Niestety wiecej w standardzie z niej nie wycisne bo to jest 1,4 16V (wersja 5drzwi) choc mam zamiar zmienic troszke pod klapa jak Bozia da kaske Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 pomiary robione zegarkowym stoperem A czym mierzyłeś prędkość? Bo wiesz że prędkościomierz w samochodzie pokazuje około 10% większą prędkość niż rzeczywista? Chlopaki nie wiem czy wiecie ale liczniki nissana maja tendencje do zanizania predkosci, w przypadku P10 na seryjnych kolach 14 cali z oponami 185.65R14 przeklamania przy predkości 100km/h wynosza az 7,5km/h. Pomiarów dokonywalem na hamowni podwoziowej masters. Ps. wezcie pod uwage to ze jak sie dokonuje pomiarow z zegarkiem w reku to najlepiej robic go we dwie osoby, jadne prowadzi a druga odlicza i wciska stoper a potem obserwuje licznik, o ile jest dobrze ogarnieta to blad pomiarowy nie powinien byc wiekszy jak 0,3 sekundy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 Moja P10 mierzona G-techam na Rajdowych wałkach miala nastepujace czasy: 0-96km/h - 6,72 sek - 6,99 sek - 7,21 sek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mapet Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 No ja mierzylem z kumplem z zegarkime w reku....ale wiem ze po modernizacji (zaczynam od filtra) bedzie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2004 Na wczorajszym spocie w WArszawie udalo mi sie Moni Almerka N16 wykrecić czas do 100km/h w 9,16 sek jak na silnik 1,8 z dolozonym filtrem stozkowym i zmienionym koncowym tlumikiem to dal mnie REWELACJA ! ! ! Dodam ze bylo mokro na suchym spokojnie ponizej 9 sek by bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donald Opublikowano 17 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2004 Na wczorajszym spocie w WArszawie udalo mi sie Moni Almerka N16 wykrecić czas do 100km/h w 9,16 sek jak na silnik 1,8 z dolozonym filtrem stozkowym i zmienionym koncowym tlumikiem to dal mnie REWELACJA ! ! ! No nie wiem ale ja na spocie podczas pomiarów na zimowkach moim nissanem Almerka N 16 1,8 do 96 km maialem 8,7 s bez zadnej modernizacji auto z pelnym bakiem i wyposazeniem . Paliwo 95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2004 wez pod uwage fakt ze bylo mokro i slisko, trzeba bylo ruzac z 2500obr.min i tak kola buksowaly... A filtr i koncowy tlumik razem moze ze 2-3 konei dodaly :wink: weic auto praktycznei seryjne ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł ~~ Opublikowano 18 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2004 Na wczorajszym spocie w WArszawie udalo mi sie Moni Almerka N16 wykrecić czas do 100km/h w 9,16 sek jak na silnik 1,8 z dolozonym filtrem stozkowym i zmienionym koncowym tlumikiem to dal mnie REWELACJA ! ! ! No nie wiem ale ja na spocie podczas pomiarów na zimowkach moim nissanem Almerka N 16 1,8 do 96 km maialem 8,7 s bez zadnej modernizacji auto z pelnym bakiem i wyposazeniem . Paliwo 95 ja też n16 wykręciłem 8.7s i to na 17' kołach a mam tgylko stożka który był nie sprawdzany i w zasadzie nie wiadomo jak to z nim jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Monia Opublikowano 18 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2004 Na wczorajszym spocie w WArszawie udalo mi sie Moni Almerka N16 wykrecić czas do 100km/h w 9,16 sek jak na silnik 1,8 z dolozonym filtrem stozkowym i zmienionym koncowym tlumikiem to dal mnie REWELACJA ! ! ! mmmhhh i bez przygotowania, szybki kursik od Kuby przed startem i jazda! dzięki Kuba (9,16) ;-) Dodam ze bylo mokro na suchym spokojnie ponizej 9 sek by bylo ok, następnym razem biorę suszarę! he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.