Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ wymiana paska wieloklinowego


m@rcin sz-n
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niestety instrukcja serwisowa a rzeczywistość się mija. Niestety jak na razie nie udało mi się wymienić paska. Nie mam pomysłu gdzie się luzuje napinacz, gdyż schemat na serwisówce a na silniku jest inny. Poniżej zamieszczam zdjęcia. 

IMG_20180622_183003.thumb.jpg.021c2846fd1ca8f8103f452e86db178e.jpg

IMG_20180622_183017.thumb.jpg.545123c87e0c787338370a560e4e5b5c.jpg

IMG_20180622_183028.thumb.jpg.857d52300ac162718c975d7d21189af4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Z ogledzin ostatnich przy robieniu konserwacji zauwazylem ze pasek wieloklinowy jest od wewnatrz popekany ...

Czy dla spokoju swojego lepiej go wymienic czy  czekac az sie skonczy jego zywotnosc... ???

Ps. Czy ktos wie jak sie za to zabrac samemu...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej nie czekaj 
bo jak Ci je....e (pęknie) w trasie lub choć by na mieście 
to laweciarz się ucieszy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
3 godziny temu, PeRŁAziomal napisał:

Czy ktos wie jak sie luzuje pasek???

Napinaczem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś dowcipny CEZZAR1...

Taki madry to zalacz zdjecie gdzie sie znajduje napinacz a nie bulwersuj czlowieka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, cezzar1 napisał:

Napinaczem :P

Pytanie było raczej jak się luzuje a nie czym. Zależy od wersji jaki kolega posiada napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, PeRŁAziomal napisał:

Taki madry to zalacz zdjecie

Proszę bardzo. Rozumiem, że pytasz o silnik MR20DE

napinacz3.thumb.JPG.8c3508b4f42996be77bb2d31e1c18a36.JPGnapinacz1.thumb.JPG.bda38ed23163378325308f0bdd06c566.JPGnapinacz2.thumb.JPG.c66e878cc860169bd5cc3af0ee9c64f7.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lasiat napisał:

Pytanie było raczej jak się luzuje a nie czym.

napinacz4.JPG.03131e0ca0901e7f942ef572bbdbe703.JPG

W miejscu zaznaczonym kółkiem zakładasz odpowiedni klucz i odciągasz napinacz. W miejscu zaznaczonym kreską wtykasz bolec 4-5 mm w celu zablokowania napinacza.

9 minut temu, Lasiat napisał:

Zależy od wersji jaki kolega posiada napinacz.

To niech kolega napisze, pokaże zdjęcia jaki ma napinacz. Co my wróżbici jesteśmy, co ma pod maską? Ja poświęciłem 10 min mojego czasu na znalezienie w necie jak wygląda napinacz do MR20DE i gdzie się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem, że to MR20DE. Ze swojego punktu patrzyłem, gdzie mam HR16DE a tam występują dwa rodzaje napinacza.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezar1 = naleza sie <brawo>

Konkretnie i w temacie -nie tylko mnie to pomoze....

szapoba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Tyle pisania i nadal nie wiadomo jak się luzuje napinacz. 1.6 benzyna. Z tego co widziałem to śruba znajduje się od przodu po alternatorem tylko co z tego jak nie da rady go zluzować. Czy ktoś pomoże? Nie wiem czy zapiekła się śruba czy może jest jeszcze jedna gdzieś w mało widocznym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do regulacji napięcia paska należy poluzować kluczem 13 śrubę znajdującą się na rolce napinacza paska z boku silnika.

Następnie napięcie paska regulujemy właśnie tą  śrubą z przodu silnika, po regulacji dokręcamy śrubę na rolce napinacza.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie, mam (jak na radzie) mały problem z rolką napinacza, mianowicie słychać, że jej praca jest głośna. Wiecie może gdzie można dorwać taką rolkę? W hurtowniach internetowych takich jak iparts oferowane rolki nie pasują wcale do tego auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam serdecznie, ja też podbiję temat. Pasek i rolka do wymiany, pompa prewencyjnie ale rolka/ napinacz temat ciężki. Znalazłem Zestaw Gates K017PK1815 ale to ustrojstwo 850 pln kosztuje. Do diesla rozrząd tańszy a tu za pasek i dwie rolki taka cena. W katalogach jest jeszcze wzmianka o wersji bez klimy ale wątpię czy takie w ogóle wychodziły. Macie jakieś inne dojścia do tych rolek / napinaczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej benzynie wymienilem na coś takiego , tak dobrali mi sklepie . Poleglem tylko na wymianie , trzeba było silnik albo podnieść lub opuścić . Koszt jakieś 7X zł  , silnik 2.0 pb . Rolka miała luz i wydawała dziwne dźwięki  . Mechanik wziął 100 zł za wymianę , wymieniałem tydzień temu . Pozdrawiam

IMG_20210917_143314.jpg

Edytowane przez Seba37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe do 2.0 PB, 1.5DCi czy 2.0DCi nie ma problemu, a do tego demona mocy HR16DE zonk. Pytam dalej, bo jakoś nie mogę ogarnąć rolki, napinacza i paska za 850 plnów. 

Znalazłem taką alternatywę - https://shop.febest.eu/pulley-tensioner-0287-hr16de.html

Sama rolka, bo komplet pod nazwą 11955bb00a to tylko z zagranicy i to dziwnych sklepów ;) 

Zobaczymy czy to to to. 

Edytowane przez MRQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...