piotr_urwentowicz Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Witajcie, otóż mam problem ze swoja almerą- n16 2.2dci 82kw 112km. Silnik od strony skrzyni jest cały w oleju, zresztą skrzynia też. Przez to mam duże ubytki oleju. Auto nie straciło na mocy, brak oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Szukałem na tym forum, że przyczyną może być intercooler lub odma, a także turbina. Gdzie jest intercooler i turbina wiem, ale nie mam pojęcia gdzie może być ta odma. Czy ktoś z szanownych posiadaczy nissanów miał podobny przypadek?. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Ile tego oleju ubywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_urwentowicz Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Ile tego oleju ubywa? Ubytek jest sport. Olej wymieniałem na początku zeszłego roku (2016). Wczoraj sprawdziłem bagnet. Oleju było bardzo mało. Kupiłem środek do czyszczenia silnika. okręciłem gumowe przewody od układu dolotowego i "umyłem" silnik i skrzynię od góry. Potem przejechałem kilka kilometrów i stan silnika. Na połączeniu silnika i skrzyni pojawiła się plamka. Odkręciłem też osłonę termiczną układu wydechowego i też było widać olej. Dodam, że olej jest czarny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 A pod autem jest mokro. Miejsce połączenia silnika ze skrzynią pod spodem, wiszą krople oleju? Jeśli tak, to uszczelniacz na wale korbowym do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_urwentowicz Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 A pod autem jest mokro. Miejsce połączenia silnika ze skrzynią pod spodem, wiszą krople oleju? Jeśli tak, to uszczelniacz na wale korbowym do wymiany. Tak, od spodu też jest mokro. A ten uszczelniacz wału korbowego ma jakiś konkretny symbol?. Zapewne jego wymiana wiąże się z odłączeniem skrzyni od silnika. Dziękuję za poradę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Zapewne jego wymiana wiąże się z odłączeniem skrzyni od silnika. Skrzynia i koło zamachowe. A ten uszczelniacz wału korbowego ma jakiś konkretny symbol? Przykład http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3322152113200-AJU15060100-O17685-uszczelniacz-walu-korbowego.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_urwentowicz Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Dziękuję bardzo za wskazówki. Jutro oddaję auto do mechanika, zobaczymy co mi powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Jak zdecydujesz się na naprawę to pomyśl nad sprzęgłem, dostęp będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_urwentowicz Opublikowano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 DSC_0142.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 widać że cieknie z vacu pompy mi tez tam cieknie ale ubytek mam minimalny wiec nic z tym nie robie na początek spróbuj dokręcić ale z wyczuciem aby nie ukręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.