Piotr29 Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Który olej wybrać 5W40: Shell hellix Ultra czy Castrol Edge.? Silnik 1,6 benzyna. Proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Dlaczego chcesz lać 5w40 skoro producent zaleca do tego silnika 5w30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr29 Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Taki olej wlewali mi od pierwszego przeglądu, mam na fakturach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 chcesz żeby silnik prześmigał 400tyś km ?, lej ojej mineralny 5W30 i zmieniaj co 5tyś km chcesz żeby silnik prześmigał do max 300tyś, lej najlepszy syntetyk 5W40 i zmieniaj co 25tyś km. Generalnie oleje 5W40 troszkę lepiej zabezpieczają silnik niż 5W30 oleje 5W30 dobrze zabezpieczają silnik, oraz są bardziej ekologiczne i umożliwiają mniejsze spalanie paliwa niż 5W40. Twój wybór , ja bym lał shella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr29 Opublikowano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Najlepiej, nie bacząc na podpowiedzi tzw. znawców, lać olej taki jak producent zaleca w Twoim przypadku 5W30 co do zmiany to też producent przewidział co ile powinno się ją przeprowadzać, kolega wyżej podpowiada że co pięć tysięcy co przedłuży żywotność silnika czyli, idąc tym tokiem myślenia, jak by tak wymieniał co jeden tysiąc to dało by radę i pięćset tys. przejechać ...??? No chyba nie tędy droga. Trzymaj się zaleceń producenta i nie przedobrzaj poprostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr29 Opublikowano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Pisałem wcześniej, że przy wymianie oleju po 1-szym i 2-gim przeglądzie gwarancyjnym wlewano mi 5w40. Taki olej mam wymieniony na fakturach w/w usług. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Stacja wlewa to co ma wciskając kit że to lepsze dla Ciebie i auta, Masz w instrukcji na 231 stronie napisane jaki olej jest zalecany do Twojej maszyny, więc zastosuj się do instrukcji lub wlej to co zaleca ASO lub to co uważasz za stosowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Pewnie że nie ma jedynego oleju, w każdej instrukcji jest tabela w/g której można sobie dobrać olej jaki się chce i ten lany w ASO w niej się mieści, tyle że skoro producent zaleca jakiś konkretny to możemy a może nawet powinniśmy się do tego stosować albo i nie. Wybór należy do użytkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 (edytowane) 5W40, to nie żaden zamiennik dla 5W30, ale zwykle tańszy olej, który najczęściej jest mineralny albo półsyntetyczny, dlatego leje się go żeby było taniej, a nie dobrze. Ja byłem wczoraj na przeglądzie w ASO, na którym wymieniono mi olej na ELFa 5W30. Rok temu w innym ASO olej zalany był dokładnie tym samym olejem. Edytowane 13 Marca 2017 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Najlepiej, nie bacząc na podpowiedzi tzw. znawców, lać olej taki jak producent zaleca w Twoim przypadku 5W30 co do zmiany to też producent przewidział co ile powinno się ją przeprowadzać, kolega wyżej podpowiada że co pięć tysięcy co przedłuży żywotność silnika czyli, idąc tym tokiem myślenia, jak by tak wymieniał co jeden tysiąc to dało by radę i pięćset tys. przejechać ...???Kolego mozg Ci przestal pracowac? Wiadomo iz do pewnego czasu oleje trzymaja parametry i wymiana co 1tys nie ma sensu w aucie tego typu, producentom są narzucane pewne normy co do olei, i zwiazanych z tym normami ochrony srodowiska i utylizacji. Ja nigdy nie slyszalem zeby wsrod moich znajomych popsul sie silnik poza jednym przypadkiem gdzie zatarl sie z powodu braku plynu chlodzenia. Silniki mamy wietrzne, zmieniamy olej co okolo 3500mil jak prawie kazdy tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr29 Opublikowano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Neq, olej 5w40 jest olejem syntetycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 To nie jest tak, że olej 5W40, to olej syntetyczny. Są oczywiście oleje 5W40 w pełni syntetyczne, ale w tej klasie dużo bardziej popularne są oleje mineralne i semi syntetyczne i tak też zresztą są często lane w autach np. flotowych gdzie oszczędza się na serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr29 Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Po zapoznaniu się głębiej z tematem stwierdzam, że masz rację.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Strider, Przeczytaj jeszce raz to co napisałem wcześniej. Nie napisałem nigdzie, że w klasie olejow 5w40 nie ma syntetykow, nie napisałem również, że w klasie 5w30 nie ma minerałów. Zależności o których wspomniałem, to fakt który wynika choćby technologii produkcji. Co do olejów mineralnych oczywiście, że te oleje nie są tragiczne, oleje mineralne maja często parametry lepsze od syntetycznych, jednak dużo szybciej od syntetycznych tracą swoje właściwości. W innym temacie dotyczącym olejów wrzuciłem link do wartościowego tematu na temat olejów. Tutaj też go przykleje. http://forum.corollaclub.pl/viewtopic.php?t=28127 Warto poczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 5W40, to nie żaden zamiennik dla 5W30, ale zwykle tańszy olej, który najczęściej jest mineralny albo półsyntetyczny, dlatego leje się go żeby było taniej, a nie dobrze. gdybys wiedzial co oznacza cyfra '40' i cyfra '30' w tych sekwencjach alfanumerycznych, nie napisalbys tego co napisales pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 (edytowane) Doskonale wiem co oznacza ten parametr. Nie można nazwać zamiennikami olejów o różnych lepkościach. Mają one po prostu inne właściwości. Co do mojego stwierdzenia dotyczącego klas olejów oraz powiązania ich z typami. Proszę o to statystyki zebrane na szybko; Statystyki z Ceneo Liczba dostępnych olejów klasy 5w30 Syntetycznych - 404 Polsyntetycznych - 8 Mineralnych - 2 Liczba dostępnych olejów klasy 5w40 Syntetycznych - 323 Polsyntetycznych - 97 Mineralnych - 95 I teraz tak dlaczego w warsztatach czy w ASO lane są oleje 5w40, mimo że producent zaleca w naszych warunkach klimatycznych stosowanie 5w30.? Odp: dla mnie odpowiedź jest oczywista. Ze względu na oszczędności i cięcie kosztów np. Przez firmy obsługujące floty Edytowane 14 Marca 2017 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 5W40, to nie żaden zamiennik dla 5W30, ale zwykle tańszy olej, który najczęściej jest mineralny albo półsyntetyczny, dlatego leje się go żeby było taniej, a nie dobrze przeczytaj jeszcze raz uwaznie to co raczyles sam napisac, 5W40 to nie zaden tanszy olej pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 (edytowane) @neq, nie bardzo wiem co chcesz udowodnic tymi statystykami Edytowane 14 Marca 2017 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 (edytowane) Są serwisowane regularnie, ale materiały eksploatacyjne są niskiej jakości. Znam tą branze i wiem jak to wygląda. Przykładem takiego działania jest chociażby stosowanie olejów innych niż zalecane Moja teza jest absurdalna bo? Oleje 5w40 są generalnie tańsze, co jest proste do zweryfikowania. Edytowane 14 Marca 2017 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 PAX, PAX między chrześcijany,,,, o ile takowi tu są, ma się rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Co to znaczy generalnie tańsze? Jak weźmiesz Motula 5W-30 i Motula 5W-40 z tej samej serii to 5W-30 będzie droższy? Nie! Oleje zalecane są różne i bardzo możliwe, że w Grecji będziesz miał zalecany na przykład 5W-40 albo i lepiej, bo będzie nieznacznie lepszy w wyższych temperaturach. Tu dość dobrze widać zależność o której wspomniałem na przykładzie najpoluarniejszej linii ojejów na świecie. Castrol Edge: https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/oleje-silnikowe-301/?cf_producent=CASTROL&cf_pojemnosc-l=4#cf_pojemnosc-l=4&cf_producent=CASTROL&cf_linia=Edge Castrol Magnatec: https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/oleje-silnikowe-301/?cf_producent=CASTROL&cf_pojemnosc-l=4#cf_pojemnosc-l=4&cf_producent=CASTROL&cf_linia=Magnatec Przeglądając ofertę rożnych producentów zauważalna jest różnica w cenie na korzyść olei 5W40. Oczywiście są wyjątki jak wspomniany przez Ciebie Motul i jego seria x-clean. Jednak tendencja jest zauważalna. Do tego do chodzi fakt, o którym wspomniałem wyżej. Wśród olejów 5W40 mamy zdecydowanie większy wybór olejów mineralnych, które również są zauważalnie tańsze od syntetycznych odpowiedników i które są nadal chętnie stosowane. Dlatego też uważam że nie przestrzeganie instrukcji producenta przez operatorów flot wynika właśnie z oszczędności. Zresztą nie jest to wynik wyłącznie wynik moich obserwacji, ale rozmów z osobami odpowiedzialnymi za serwisowanie samochodów flotowych. Co do Grecji możliwe, że masz rację i tam Nissan zaleca do Juka inny olej. W mojej instrukcji jest za to jasno wskazane 5W30. PS Forum w końcu trochę żyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Tu dość dobrze widać zależność o której wspomniałem na przykładzie najpoluarniejszej linii ojejów na świecie. Castrol Edge: https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/oleje-silnikowe-301/?cf_producent=CASTROL&cf_pojemnosc-l=4#cf_pojemnosc-l=4&cf_producent=CASTROL&cf_linia=Edge Castrol Magnatec: https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/oleje-silnikowe-301/?cf_producent=CASTROL&cf_pojemnosc-l=4#cf_pojemnosc-l=4&cf_producent=CASTROL&cf_linia=Magnatec widoczne jest tylko to ze jest tam caly przekroj olejow, linia Magnatec w ktorej sa zarowno 15W40, 10W40 i linia Edge gdzie widac 0W40 i 0W30 chyba ze miales na mysli roznice pomiedzy 5W30 a 5W40 w grupie Edge gdzie roznica pomiedzy opakowaniem 4 l. wynosi 7,69 PLN co czyni roznice na 1 l. 1,92 PLN, w linii Edge analogicznie roznica na 1 l. 5,92 PLN co dla indywidualnego uzytkownika pojazdu nie ma zadnego znaczenia od razu zaznaczam ze nie interesuje mnie dyskusja o flotach i cenach ASO, oni za olej ktory ja moge nabyc w detalu za c. 20 PLN winszuja sobie 77 PLN za 1 l. (a skoro ja place w detalu 20 PLN, to za ile kupuja oni i jaka marze stosuja jest absurdem) dalej rozmawiamy o roznicy pomiedzy olejami 5W30 a 5W40 czy do dyskusji wprowadzamy WSZYSTKIE oleje? znowu podajesz abstrakcyjny przyklad grupy produktow w ktorej jest caly przekroj specyfikacji, sprobuj jakos inaczej uwiarygodnic swoja teze bo jak na razie nic z tego co chcesz udowodnic nie odpowiada faktom > Wśród olejów 5W40 mamy zdecydowanie większy wybór olejów mineralnych ciekawe jak na to wpadles bo w podanych przez Ciebie linkach nie doszukalem sie tego > większy wybór olejów mineralnych, które również są zauważalnie tańsze od syntetycznych no, no > 5W40, to nie żaden zamiennik dla 5W30, ale zwykle tańszy olej, który najczęściej jest mineralny mozesz mi wskazac jakis mineralny olej o specyfikacji 5W40? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Tak dla ciekawostki, dziś zmienialem olej , serwis Nissana usa ma tylko do wyboru 2 oleje, 1. 5w30 mineral valvoline, wymiana z filtrem - 19.99$, free inspekcja auta ze 30 punktów. 2. 5w30 full syntetyk valvoline wymiana z filtrem - 49.90$, free inspekcja auta ze 30 punkty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 @Kazik_R52, zaciekawil mnie Twoj post, pamietasz moze pelna nazwe tego 5w30 mineral Valvoline? moze moglbys wrzucic reprodukcje opakowania? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.