Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Dobry blacharz. Cena.


NINJA15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Jestem nowy na forum. Almere posiadam od dwóch lat, nigdy mnie nie zawiodła przez 30000km. Nastał czas gdy blacha niedomaga, a co za tym idzie mam dwie opcje. Albo sprzedać albo naprawiać. Wolałbym druga opcje ponieważ auto bardzo polubiłem. Lecz pojawia się pytanie: Czy na dolnymslasku albo na górnym śląsku znajdę blacharza który zrobi mi dwa progi, podłogę, nadkola, kielichy a co najważniejsze nie spartoli roboty? Jaki jest koszt takiej naprawy?

Pozdrawiam!

 

Ps: może ktoś z was drodzy forumowicze zajmuje się takimi rzeczami(widziałem robotę Ramzesa, mega) i pomoglby mi oraz mojemu japońskiemu przyjacielowi, oczywiście za opłatą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Jestem nowy na forum. Almere posiadam od dwóch lat, nigdy mnie nie zawiodła przez 30000km. Nastał czas gdy blacha niedomaga, a co za tym idzie mam dwie opcje. Albo sprzedać albo naprawiać. Wolałbym druga opcje ponieważ auto bardzo polubiłem. Lecz pojawia się pytanie: Czy na dolnymslasku albo na górnym śląsku znajdę blacharza który zrobi mi dwa progi, podłogę, nadkola, kielichy a co najważniejsze nie spartoli roboty? Jaki jest koszt takiej naprawy?

Pozdrawiam!

 

Ps: może ktoś z was drodzy forumowicze zajmuje się takimi rzeczami(widziałem robotę Ramzesa, mega) i pomoglby mi oraz mojemu japońskiemu przyjacielowi, oczywiście za opłatą. :)

Koszt wyższy niż wartość tego "samochodu". Z łaski swojej nie pakuj kogoś na minę, żeby się zabił na pierwszym zakręcie, tylko zezłomuj to po ludzku tak jak już dawno powinno być to zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wyższy, zgodzę się. Tylko, że pieniądze nie grają takiej roli. ;)

 

Auto jest w rodzinie od 1996 roku. Najpierw u rodziny za zachodnia granicą, później wujek

 

Chodzi raczej o to czy jest ktoś komu warto to oddać do zrobienia. Bo blacharzy znajdę bez problemu. 'garażoków' czy 'profesjonalistów'. Tylko ja szukam ludzi wybitnych w swoim fachu.

 

I oczywiście w kwestii sprzedaży biorę też pod uwagę złom. Jednak nadal to dobre auto. Ja w prawie każdy weekend robię tym autem około 500km. Autostrada 140-160km/h bez problemu. Trzyma się drogi, silnik pali na dotyk. Fakt, że zaczął się sypać, jednak jeszcze trochę minie zanim będzie totalnie do złomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o zardzewiałych kielichach, to jest element konstrukcyjny, takich rzeczy się nie naprawia, bo naprawiany zawsze ma dużo niższą wytrzymałość. Jakby to były tylko progi zewn. czy tam drzwi to można się bawić, bo to jedynie poszycie. Jak to przegląd przechodziło do tej pory nawet nie pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

 

Sprawa z przeglądem wygląda tak, że kielichow nikt nie sprawdzał. Podluznica pod siedzeniem kierowcy była do wymiany, a przegląd był w sierpniu. Nie robiłem tego z racji braku w tamtym czasie pieniążków.

 

Fajnie, że tak mi to objaśniacie, bo nie zdawałem sobie sprawy jak istotnym elementem są kielichy i jakie mogą być konsekwencje. Czyli krótka piłka, Auto na złom, ewentualnie wrzucę na forum ofertę sprzedaży, aby ktoś sobie wymontowal silnik, webasto, klimatyzację, etc. :)

 

Dzięki, temat myślę że do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdy brak kilogramów będziesz musiał dopłacać na zlomie jeżeli będziesz chciał zaświadczenie aby pojazd wyrejestrowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

 

Sprawa z przeglądem wygląda tak, że kielichow nikt nie sprawdzał. Podluznica pod siedzeniem kierowcy była do wymiany, a przegląd był w sierpniu. Nie robiłem tego z racji braku w tamtym czasie pieniążków.

 

Fajnie, że tak mi to objaśniacie, bo nie zdawałem sobie sprawy jak istotnym elementem są kielichy i jakie mogą być konsekwencje. Czyli krótka piłka, Auto na złom, ewentualnie wrzucę na forum ofertę sprzedaży, aby ktoś sobie wymontowal silnik, webasto, klimatyzację, etc. :)

 

Dzięki, temat myślę że do zamknięcia.

Podluznica to jest kolejny element niewymienny i nienaprawialny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie rozpowszechniaj takich głupot. Element spawany czy zgrzewany nigdy nie uzyska takiej wytrzymałości jak lity, co za tym idzie cała konstrukcja jest znacznie osłabiona i nie wiadomo jak się zachowa w razie W. Wymienić całości również się nie da. To że ludzie to łatają, nie oznacza, że jest to dopuszczalne. Tu przesiew powinno robić SKP, ale realia są jakie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wiesz jakie są realia, to skorzystaj sam ze swojej rady. Element naprawiony /wymieniony ma znacznie wyższa wytrzymałość niż element skorodowany lub taki, którego już w ogóle nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie mogę przestać się uśmiechać:

"Element naprawiony /wymieniony ma znacznie wyższa wytrzymałość niż element skorodowany lub taki, którego już w ogóle nie ma."

 

A forum z wpisami ma znacznie większą wartość niż forum bez wpisów lub brak forum w ogóle.

 

Spawać można wszystko, do woli, każdy sam ocenia wartość swojego życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popadajmy w demagogiczne skrajności. Ani nowy element nie gwarantuje życia, ani naprawiony śmierci. Wiele nie trzeba, by wyzionać ducha w nowym, dużym, "wypasionym" w systemy bezpieczeństwa samochodzie.

Wystarczy chwilą nieuwagi i trochę pecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Zdjęcia jutro zrobię w świetle dziennym i podeślę. Z podluznica będzie troszkę gorzej bo położę się pod autem i nie wiem czy będą wyraźne. Niestety kanału nie mam. Zrobię ogólne fotki i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiele na tych zdjęciach widać, żadnego kielicha, ani podłużnic tylnich. Widać, że gniło na zgrzewie dwóch połówek błotnika wewnętrznego. Jak kielich cały, to można od strony koła załatać dziurę, ale jak kielicha brak, to raczej sobie odpuść. Za późno na jego remont, sądząc po dostępności części blacharskich z rozbiórki. Teraz jest ostatni gwizdek na grubsze naprawy blacharskie N16 ;)

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tyle zdjec ile jestem w stanie bez demontażu etc. :)

Nowych części nie ma Jeśli chodzi o błotnik tylny. Niestety. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychylam się do opinii vlada, jeśli kielichy całe, to rdza przy nadkolach od wewnątrz to standard i wiele osób to miejsce naprawia. Mocowanie pasa i rdza tam też do roboty. Nadkola plastikowe po robocie do założenia.

Podłużnica wygląda na to że ma dziurę, czyli do roboty, ale to może być tak, że jak się zacznie, to znajdzie się więcej rdzy i robota całości. Niech blacharz Ci wyceni robotę i decyduj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacharz wycenil robotę wraz z materiałami i malowaniem na 5000pln. ;)

Podobno będzie dobrze. A ja się zastanawiam teraz. ;)

Bo licząc 5000 za blachę, remont zawieszenia bo chyba nigdy nie było remontowane a maglownica zaczyna stukać, wyjdzie mnie 7000. Pytanie czy warto w 21 auto tyle inwestować. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blacharze to się cenią ale o gwarancji nie wspomną, nawet o tym nie myśl, bo za rok góra dwa następne wydatki

Edytowane przez kabi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od tego ile masz zamiar kasy w niego wlozyc i jak dlugo nim jezdzic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...