tomekx8 Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Witam, W aucie mam już kamerę samochodową (przy lusterku) i navi (przy lewym słupku). Kable poprowadziłem wzdłuż uszczelki drzwi, pod plastikiem na progach i dalej pod fotelem. Tam mam rozdzielacz zapalniczki który myślałem podłączyć do zapalniczki między przednimi fotelami. Zamarzyło mi się żebym nie musiał go ciągle wyciągać to kupić wtyk z włącznikiem, ewentualnie samemu przeciąć w pół kabel i wrzucić jakiś przełącznik. Tylko jaki? Musi być jakiś specjalny, z bezpiecznikiem? Druga opcja jaka przyszła mi do głowy, to taka, że zamiast wtyka do zapalniczki kable wpuścić pod tunel i tam bezpośrednio przylutować do bolców pod które oryginalnie są przylutowane kable doprowadzające prąd do gniazda zapalniczki. Oczywiście w tym rozwiązaniu też uciąć kabel w pół i dać też przełącznik. Co myślicie o takich rozwiązaniach lutowania bezpośrednio do bolców pod tunelem i dawaniu włącznika np gdzie między tunelem a fotelem?? Chodzi mi oczywiście o porady czysto elektryczne - nie jestem elektrykiem. Proszę o porady :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Lutowanie jest dobrym sposobem na podłączenie czegokolwiek ale lutując robisz to na stałe i w przypadku jakiejkolwiek zmiany czy odpodobania się urządzenia jest więcej problemu z jego odinstalowaniem. Ja u siebie pod deską rozdzielczą na stałe zamocowałem podwójne gniazdo do którego mam podłączone przednie czujniki parkowania i kamerkę, od tego gniazda mam pod plastikami poprowadzone przewody do kolejnego gniazda w które mam wpiętą matę na siedzenie która w zależności od pory roku jest albo, na zimę grzejąca i masująca albo, na lato chłodząca. Wszystkie przewody mam puszczone albo pod plastikami albo pod tapicerką więc na wierzchu nic nie widać. Urządzenia mam podłączone tak że startują po włączeniu silnika, Co do przełączników czujniki parkowania mają swój włącznik którym jest oryginalny klawisz z tego pojazdu wsadzony w miejsce zaślepki. Maty mają swoje odrębne sterowanie które mam zamontowane zimowej na dźwigni hamulca ręcznego a letniej do spodniego stelażu fotela. Może to co napisałem podsunie Ci jakąś myśl czy rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.