Skyller Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 "Model Micra jest znany od 1982 roku. Koncepcja miejskiego, mikrosamochodu przez lata ewoluowała do tego stopnia, że obecna jeszcze w salonach generacja plasuje się gdzieś pomiędzy segmentem A i B. Pierwsze Micry były maleńkie, ale oferowały zaskakująco dużo miejsca wewnątrz. Ich najbardziej cenionymi cechami była ekonomiczność i niska awaryjność." Mimo kontrowersyjnej urody i dyskusyjnej jakości wykonania, Nissan Micra ostał się jako mocny średniak w swojej klasie… W tym roku Nissan świętuje trzydziestą piątą rocznicę uruchomienia taśm produkcyjnych, z których zjeżdża obecnie piąta generacja małego klasyka motoryzacji. Nissan Micra, choć nie od razu stał się przebojem, swoje miejsce w panteonie gwiazd otrzymał, można by rzec – przez zasiedzenie Model o kontrowersyjnej urodzie i dyskusyjnej jakości wykonania, mimo wszystko ostał się jako mocny średniak w swojej klasie. I trzeba przyznać, że kolejne edycje rzeczywiście stawały się coraz bardziej atrakcyjne dla przeciętnego użytkownika. Atutem z pewnością była przystępność cenowa i dość dobre wyposażenie podstawowe. K10 prod. 1982-1992 zdj. Wikipedia /1982 r. Nissan Micra – japońska jakość? Japończycy, słynący z trwałych i niezawodnych aut, tym razem nie popisali się – bowiem Nissan Micra nie zdobył takiej opinii jak Toyota czy Honda. Dlatego, po zwyczajnym i wtapiającym się w tłum modelu K10 zdecydowano się na lifting – tak aby kolejna generacja Micry mogła być uznawana chociaż za ładną. I tak, od 1992 roku, mini-autko ze stajni Nissana zaczęło rzeczywiście się wyróżniać. Krągłe kształty spodobały się żeńskiej części użytkowników, czyniąc z K11 coraz częściej spotykane drugie – i trzecie w rodzinie. Rozbudowano też paletę silników, gdyż oferowany początkowo 1,0 l nawet jak na symboliczne siedemset kilo masy, był jednak za mały. Ale już 1,4 16V swobodnie rozpędzał maluszka nawet powyżej 170 km/h. Oczywiście, był to zbytek mocy jak na miejski samochodzik dla młodzieży lub kobiet, ale średnie spalanie w granicach 6 litrów na 100 km było jak najbardziej do przyjęcia. K11 prod. 1992-2003 , zdj. Wikpedia Z każdą generacją coraz lepiej Choć Nissan Micra był niewielki gabarytowo, zaprojektowano go jako przestrzeń dla pięciu osób – co niewątpliwie stanowiło atut i plus do wszechstronności. Przestrzeń bagażowa, jak na wymiary zewnętrzne, także mogła cieszyć – wszak 205 litrów pojemności to w aucie typowo miejskim wynik w sam raz Jednakże dla malkontentów stworzono specjalną wersję dostępną co prawda tylko na rynek japoński – nazywaną March Box Kombi. Uniwersalność, ładne kształty i przyzwoite osiągi doceniono w 1993 roku – Nissan Micra zdobył wówczas zaszczytny tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Nissan Micra – bezpieczeństwo poniżej oczekiwań Kolejna odsłona nastąpiła u progu XXI wieku, kiedy to Nissan postanowił jeszcze bardziej uaktualnić sylwetkę Micry. Nowa karoseria bardzo spodobała się kierowcom, ale mechanikom – także. Coraz częściej gościli bowiem ten model w swoich serwisach, z rozmaitymi usterkami. Równie nieprzychylnie oceniono przeprowadzone w 2003 roku testy zderzeniowe Euro NCAP. Okazało się, że nie jest to bezpieczne auto. W symulacji przedniego zderzenia, mimo poduszki powietrznej, kierowca uderzał głową i klatką piersiową o kierownicę. Jeszcze gorzej wyszedł test zderzenia z pieszym – istnieje duże ryzyko uderzenia głową pieszego o twarde elementy maski, a zderzak stanowi najbardziej ryzykowną część przednią tego modelu. W testach NCAP Micra zdobył jednak, po poprawkach, cztery gwiazdki – choć ochrona pieszego pozostała na smutnym poziomie zaledwie dwóch. Mocny średniak – tak tego klasyka można uczciwie ocenić. Nissan nadąża za potrzebami rynku i oferuje produkt spełniający oczekiwania grupy docelowej, ale do najlepszych w segmencie B Micra nadal ma bardzo daleko. Nissan nie poddaje się jednak i wciąż udoskonala kolejne generacje – nie wycofuje się" K12 prod 2002-2010, zdj. Wikpedia K13 prod. 2010-2016 zdj. Wikipedia K14 prod. od 2017 zdj. Wikipedia Źródło tekstu http://bezpiecznapodroz.org/nissan-micra-35-malego-klasyka http://autokult.pl/28620,zupelnie-nowy-nissan-micra-wreszcie-w-segmencie-b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.