Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z czujnikiem paliwa


freakpoker85
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy ten temat był już tutaj poruszany. Jeśli tak to proszę o przekierowanie. Mianowicie, niedawno dostałem "strzała" w tył mojego Qashqaia. Na szczęście był hak, więc większych zniszczeń nie było (przynajmniej tak ocenili w Nissanie). Pojawił się jednak pewien problem. Coś chyba stało się z czujnikiem paliwa, bo po uderzeniu komputer pokazał mi więcej paliwa (na zasięgu) niż miałem (było 100 km, a po uderzeniu 165 km). Podobnie jest po tankowaniu. Przykładowo, przy zatankowaniu paliwa na 150 km - pokazuje, że zatankowałem (na zasięgu) na ok. 220km. Co więcej, spalanie (na trasie) spada i zasięg też. Z tym, że przejeżdżając 1km, na zasięgu spada mi np. 3, czasem 4, czasem 2... Nie powiem, jest to irytujące.

 

Miałem też taką sytuację, że gdy zatankowałem, komputer pokazał dobrze ilość zatankowanego paliwa i zasięg spadał normalnie. Ale... rezerwa zapaliła się przy 150 km do przejechania (na zasięgu).

 

Mówiłem o tym w Nissanie, ale niby sprawdzali wszystko i jest ok. Kazali zalać pod korek. Tak zrobiłem i nic się nie zmieniło.

 

Czy ktoś coś może w tym temacie pomóc? Dzięki bardzo za info.

Edytowane przez freakpoker85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może bak trochę się wgiął od uderzenia i czujnik widzi wyższy poziom paliwa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może bak trochę się wgiął od uderzenia i czujnik widzi wyższy poziom paliwa? 

 

Problem w tym, że w Nissanie powiedzieli, że wszystko ok. Sugerowałem im też to, ale oni wiedzą lepiej... Według nich wszystko jest w porządku. A, jak widać nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje też taka możliwość, że przewód jest gdzieś przetarty i obwód zmienił swoją rezystancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje też taka możliwość, że przewód jest gdzieś przetarty i obwód zmienił swoją rezystancję.

Co w tej sytuacji należy zrobić? Bo mechanicy odsyłają mnie do kolejnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Musisz zdjąć tylną kanapę, potem blaszaną pokrywę i dostać się do kostki pompki na zbiorniku. Jeśli tam będzie wszystko oki to musisz dostać się do pływaka w zbiorniku.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Na początek ja bym odłączył akumulator żeby się system sam zrestartował i zaobserwowałem co się dalej dzieje. Z reguły taka operacja często pomaga gdy wyskakują podobne błędy. I nic to nie kosztuje
Ponadto sam wpływ pływaka czy połączeń na kostce a także wgięcia baku nie ma wpływu na wskazanie komputera.
Pozdrawiam

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wpływ na przekazywanie do komputera ma.Na początek odepnij kostkę od czujnika,spryskaj preparatem do połączeń elektrycznych i zepnij stabilnie.Być może,że przy strzale wiązka się przemieściła,a jest to okablowanie dość sztywne i nie łączy jak trzeba.Dopiero w czasie jazdy i wstrząsów dochodzi do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze prześledziłbym trasę instalacji elektrycznej i przeanalizował czy mogła ulec uszkodzeniu w trakcie kolizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jeszcze prześledziłbym trasę instalacji elektrycznej i przeanalizował czy mogła ulec uszkodzeniu w trakcie kolizji.

 

Właśnie... Chyba mogła się uszkodzić. Z tego co się orientuję wiązka idzie od baku do bagażnika (nie idzie w prawym progu do przodu auta). Tak więc może gdzieś iść pod spód (pod podłogę) lub w bagażniku przechodzić do wiązki w lewym progu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

u mnie poziom paliwa podczas jazdy idzie w górę zamiast iść w dół, ale po odłączeniu akumulatora odejmuję te km i znowu idzie w górę jak jeźdze co może być spowodowane nissan qashqai 200 rok?

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaarolek1 napisał:

u mnie poziom paliwa podczas jazdy idzie w górę zamiast iść w dół, ale po odłączeniu akumulatora odejmuję te km i znowu idzie w górę jak jeźdze co może być spowodowane nissan qashqai 200 rok?

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Na początek przeczyść styki na pompie paliwa (pod tylną kanapą). Jeśli to nie pomoże to sprawdź czy pływak się nie zawiesił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się dostać : Mocno szarpnac za kanape przy obu uchwytach widocznych od strony nog...i to będzie już widoczne?





Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaarolek1 napisał:

Żeby się dostać : Mocno szarpnac za kanape przy obu uchwytach widocznych od strony nog...i to będzie już widoczne?

 

Tak

https://www.drive2.ru/c/1247339/

 

Edytowane przez Author53
dodano link
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styki wyczyszczone, paliwo zalane pod korek przez chwilę było dobrze km ubywały ale znowu to samo.. na wskaźniku kreska dobrze pokazuje tylko cyferki na liczniku idą w góre.. jedyna opcja podłączyć pod komputer?

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie taka historia. Był problem z ładowaniem aku (opisałem w innym wątku) i musiałem nissana odpalić na kable. I potem wskaźnik paliwa zwariował, bo pokazywał rezerwę, mimo że w baku prawie pod korek paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, cezzar1 napisał:

A u mnie taka historia. Był problem z ładowaniem aku (opisałem w innym wątku) i musiałem nissana odpalić na kable. I potem wskaźnik paliwa zwariował, bo pokazywał rezerwę, mimo że w baku prawie pod korek paliwa.

Naładuj akumulator bo prawdopodobnie błędy Ci wyskakują z powodu małego napięcia a potem odepnij akumulator na kilka minut i powinno wszystko powrócić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u was zawsze km idą w dół bo przez tydzień km cały czas w dół a od dzisiaj przejechane 12km i idą w górę czy to normalne?

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

J 10 rocznik 2010 1,6 benzyna

zatankowane pod korek, przejechane 500 km a wskazówka w połowie, kolejne 200 i dalej w połowie, średnio na baku 60l przejechane 800 km. Wczesnej w trakcie jazdy przy 1/2 zbiornika nagły spadek wskaźnika do 0 i brak dalszej reakcji. Przy tankowaniu pod korek wskaźnik zareagował po 1 dniu. Nie wiem co się dzieje, nie ma innych objawów. Myślałem, że odłączenie akumulatora coś pomoże ale nie. Nie wiem co jest. Jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba strona forum. Wątek powstał  2 lata temu i nic. A wystarczyłoby napisać: wiązka, kostka, przewód czy komputer.

Edytowane przez sk_slawek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2019 o 10:52, sk_slawek napisał:

A wystarczyłoby napisać: wiązka, kostka, przewód czy komputer.

No to mogłeś napisać, skoro wiesz, co jest przyczyną. Lepiej milczeć niż pisać bzdury wyssane z palca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...