Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

350z cisnienie oleju


Damii94
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja od lat leje 300v racing 5w40 do 6 MPS'a (2.3L turbo), bo na forum pisali ze to dobry olej do silnikow w ktorych sie troche miesza paliwo z olejem... czy cos takiego. Jezdze nim tylko po ulicy. Nie znalem sie w ogole na olejach wtedy, teraz juz ciut wiecej wiem.

 

Teraz mysle ze moze by cos innego zalac ale jak znam zycie, to po tylu latach jak zmienie to sie akurat przez to cos zrypie! lol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O oszczednosciach to mi tu nie mow, bo olej zmieniam co 3-4k, i nie leje castrola, chociaz castrol to nie jest taki zly olej pod warunkiem ze jest z dobrego zrodla. Chcial bym zobaczyc te 200sxy 300-400 hp, moze jeszcze mi powiesz ze z ca18 400hp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O oszczednosciach to mi tu nie mow, bo olej zmieniam co 3-4k, i nie leje castrola, chociaz castrol to nie jest taki zly olej pod warunkiem ze jest z dobrego zrodla. Chcial bym zobaczyc te 200sxy 300-400 hp, moze jeszcze mi powiesz ze z ca18 400hp?

Nie, ja miałem s14a, wszystko sr20det, jeden kolega miał taki zbudowany z wałkami, wielkim turbo itd to miał podobno 420, ale ja to latałem na seryjnym silniku i turbo, więc daleko mi było do 400, ale przynajmniej ponad 3 lata przelatałem na Motulu 300v i 1barze bez zaglądania do silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Batmanem na olej nie ma co żałować to podstawa !!! Zeta to nie jest dupowoz na zakupy haha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma piernik do wiatraka, jeździsz troszkę inaczej jak dupowozem więc ... Xpl Ciężko się ciebie czyta, odnoszę wrażenie że ostatnio jesteś tu z jakąś misją nawracania ludzi na jakieś swoje poglądy, wszystko wiesz i na wszystkim się znasz, a to na olejach, eee leją v300 debile, kiedy się nauczą. A to na lakierach, myślą że 120uq to fabryka debile a da się tak zrobić u lakiernika, nie no nie wiem jak ale słyszałem, kolega mówił. Spoko, masz wiedzę i fajnie, jesteśmy nią po to by się wiedzą dzielić, ale Ty w pretensjonalny sposób przekazujesz swoją, inni to debile a Ty jesteś tu k**wa ekspertem. Jak ja se będę lał v300 to se będę lał, po co hejt, czy v300 rozwalę silnik? Poza tym temat z olejami jest najgorszy, każdy ma swoją opinię, każdy leje inny olej ale jego jest k**wa najlepszy. A ja mam mechanika co się na tym zna i coś mi tam leje, zmieniam co 6-7 tysi i mam wyjebane. 

Edytowane przez k3dbe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Tym czym ja mogę sie podzielić to Castrol i Valvoline brudzą silniki, tego drugiego lubią sobie wypijać w specyfikacji 5w50.

Oleje Estrowe jak Motul 300V czy millersy CFS czernią silnik w środku - słyszałem gdzieś opinię że to jakaś warstwa zabezpieczająca... ;)

Fakt że te oleje trzeba bardzo często zmieniać by zachować silnik w czystości, bardzo często to jak w motocyklach wyczynowych czyli co 2-5 motogodzin...

 

Na Ulicę i na tor bardzo fajnie sprawuje się na bazie PAO Millers 5w50 - sam na takim śmigam, zachowuje silnik w czystości i dobre trzyma ciśnienia oleju.

Jak ktoś nie ma chłodnicy oleju a chce poupalać ostro to super sprawdza się Motul 8100 10w60, wlewam go do turbozetek nawet tych z dołożoną chłodnicą oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje Estrowe jak Motul 300V czy millersy CFS czernią silnik w środku - słyszałem gdzieś opinię że to jakaś warstwa zabezpieczająca... ;)

Zawierają związki/cząstki? molibdenu, które przejmują na siebie część tarcia, osadzają się na elementach i uszczelniają silnik, zwiększają ciśnienie oleju, niestety wadą tego jest, że trzeba już jeździć na tym 300v do końca, bo jak się wróci do Castrola to wszystko wypłucze silnik w ekspresowym tempie zacznie pobierać olej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam w silniku dość świeżego Motula 5W30 X-Clean FE 8100, ciśnienie trzyma niemalże książkowe.

Zalecana wymiana na takiego Millersa?

 

http://allegro.pl/millers-oils-xf-longlife-5w50-5l-mokotow-i6590106438.html
 

Nie upalam, czasem trochę dynamiczniej latam, auto mam dość krótko, a Motul był już taki zalany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawierają związki/cząstki? molibdenu, które przejmują na siebie część tarcia, osadzają się na elementach i uszczelniają silnik, zwiększają ciśnienie oleju, niestety wadą tego jest, że trzeba już jeździć na tym 300v do końca, bo jak się wróci do Castrola to wszystko wypłucze silnik w ekspresowym tempie zacznie pobierać olej... 

Mogles chociaz napisac skad wziales takie informacje, albo dopisac przynajmniej "podobno", a nie na pewniaka wklejasz.  To ze jakis typek napisal 7 lat temu na innym forum, ze podobno jego znajomy tak zrobil i zaczal mu brac olej, to nie znaczy ze tak bylo. Na forach rozne bzdury pisza. Jest duzo olejow z dodatkiem molibdenu, chociazby lm 10w40, czy same dodatki i raczej nie wydaje mi sie zebym na takim lm 10w40 musial juz jezdzic dozywotnio, bo inaczej silnik sie wysra.

Obecnie mam w silniku dość świeżego Motula 5W30 X-Clean FE 8100, ciśnienie trzyma niemalże książkowe.

Zalecana wymiana na takiego Millersa?

 

http://allegro.pl/millers-oils-xf-longlife-5w50-5l-mokotow-i6590106438.html

 

Nie upalam, czasem trochę dynamiczniej latam, auto mam dość krótko, a Motul był już taki zalany :)

Z 5w50 to jeszcze amsoil signature series, jeden z najlepszych dostepnych w polsce olejow, nawet bym sie pokusil o stwierdzenie ze lepszy od tego millersa, bo millers bardziej eko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogles chociaz napisac skad wziales takie informacje, albo dopisac przynajmniej "podobno", a nie na pewniaka wklejasz.  To ze jakis typek napisal 7 lat temu na innym forum, ze podobno jego znajomy tak zrobil i zaczal mu brac olej, to nie znaczy ze tak bylo. Na forach rozne bzdury pisza. Jest duzo olejow z dodatkiem molibdenu, chociazby lm 10w40, czy same dodatki i raczej nie wydaje mi sie zebym na takim lm 10w40 musial juz jezdzic dozywotnio, bo inaczej silnik sie wysra.

Nie chce mi się przedzierać przez specyfikacje, ale tak inne oleje też mają dodatki molibdenu, 300v ma go znacznie więcej jeśli nie najwięcej (nie będę strzelał już). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, ze historia o tym jak ktos tam przeszedl z 300v na castrola i auto nagle zaczelo brac olej wydaje sie byc mocno naciagana. Castrol to raczej gorszy olej od 300v plus inna lepkosc wiec pobieranie oleju moglo wzrosnac, ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jakis czas temu miałem problem z ciśnieniem oleju,a mianowicie spadło z 30psi do 15psi postanowiłem naprawić usterkę, zetke zawiozłem do COOBCIO GARAGE a problem tkwił w uszczelce magistrali olejowej, po wymianie auto trzyma ciśnienie jak powinno;) polecam COOBCIO i na pewno wrócę jeszcze do niego.

Nissan 350Z HR. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć! Postanowiłem stworzyć wątek porównujący oleje i opisujący doświadczenia związane z stosowaniem przez użytkowników forum.

 

Dotychczas wlewałem olej Lotos, generalnie nie był zły, ale chciałbym pojeźdźić na 1/4 mili, a tu przydałby się lepszy olej.

 

Motul jest bardzo znanym olejem i wydaje się całkiem niezły, natomiast czytałem, że łatwo można trafić na podróbkę.

LiquiMoli, ma sporo dobrych opinii i wydaje się być rozsądnym wyborem.

Szperałem też o ile dobrze pamiętam na forum Hondy czy Subaru i tam znalazłem RockOil, nie słyszałem wcześniej, ale miał też pozytywne opinie.

Co sądzicie o tych olejach? Stosujecie któreś z nich?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 U mnie padło na zmianę z 5w30 -5w40(salon taki zalewał castrola ) na millersa 5w50. Chociaż sporo osób mi polecało właśnie LiquiMoli, ale zobaczymy jak będzie z Millersem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam HR 2006r z ameryki, 120kk mil przebiegu. Olej zalany Castrol Magnetec 5w40 c3. Ciśnienie na jałowych lekko poniżej 30psi, przy 2000 obrotach w granicy 45, przy 3000 w okolicy 60. Przy  rosnących obrotach nie przekracza wartości 90.

Co dziwnego obserwuję to podczas hamowania spada ciśnienie do około 15. Różne rzeczy można przeczytać na forach, czy to jest w porządku czy też już powinno mnie to niepokoić.

Samochodu nie upalam na torach, codzienna jazda, czasem szybciej ruszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 U mnie padło na zmianę z 5w30 -5w40(salon taki zalewał castrola ) na millersa 5w50. Chociaż sporo osób mi polecało właśnie LiquiMoli, ale zobaczymy jak będzie z Millersem

A kiedy robisz wymanę oleju?

 

Mam HR 2006r z ameryki, 120kk mil przebiegu. Olej zalany Castrol Magnetec 5w40 c3. Ciśnienie na jałowych lekko poniżej 30psi, przy 2000 obrotach w granicy 45, przy 3000 w okolicy 60. Przy  rosnących obrotach nie przekracza wartości 90.

Co dziwnego obserwuję to podczas hamowania spada ciśnienie do około 15. Różne rzeczy można przeczytać na forach, czy to jest w porządku czy też już powinno mnie to niepokoić.

Samochodu nie upalam na torach, codzienna jazda, czasem szybciej ruszę.

Można go kupić w Polsce czy jedynie tam na miejscu? I czy europejskie silniki mogą jeździć na tym oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na miejscu kupić można. Taki był zalany przez poprzedniego właściciela, który serwisował w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteśmy już przy temacie oleju, to ja mogę się wypowiedzieć,że mobil 1 5w50 bardzo dobrze trzyma cisnienie oraz motul 5w50 ester sport. Motul nawet lepiej trzyma cisnie przy wyższych temperaturach niż mobil 1. Natomiast teraz zalałem valvolina 5w50 vr1 racing i musze powiedzieć że ten olej odbiega od motula i mobila jeśli chodzi o cisnienie oleju, zwłaszcza przy wyższych temperaturach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...