Asesino Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 (edytowane) A kiedy robisz wymanę oleju? Za tydzień U mnie obecnie 30-40 psi na jałowym, czasem się zdarza że spadnie na jakieś 28-27, przy 2 tyś jest -55-60 psi. Po wymianie zobaczę co będzie na millersie 5w50 to ci powiem Edytowane 18 Lipca 2017 przez Asesino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kormoran Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Za tydzień U mnie obecnie 30-40 psi na jałowym, czasem się zdarza że spadnie na jakieś 28-27, przy 2 tyś jest -55-60 psi. Po wymianie zobaczę co będzie na millersie 5w50 to ci powiem Dobrze, to czekam niecierpliwie na wrażenia. Ten rock oil siedzi mi w głowie, czytałem o serii Carbon i podobno jest niesamowita. Porównując specyfikacje z Motulem czy LiquiMolly, - wygrywa. Sęk w tym, że jest dość drogi, a druga sprawa jest taka, że nie słyszałem o nim za bardzo i to mnie intryguje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perturbator Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Nie słyszałem o tej marce w ogóle, skąd oni są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kormoran Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 oleje z UK, tylko nie wiem jaki indeks powiniem wziąć, dotychczas lałem 10.40, ale wiem, że to nie jest do końca odpowiedni olej pod ten silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 Jezdziles na lotosie 10w40 w zetce? Przeciez on kosztuje 10zl za litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kormoran Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Nie do końca rozumiem co masz na myśli, sprecyzujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 To ze lales najtaszny olej jaki mozna kupic do 300 konnego auta, wiec troche sie zdziwilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Przecież nie pisał o żadnym lotosie... tylko że 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Dotychczas wlewałem olej Lotos, generalnie nie był zły, ale chciałbym pojeźdźić na 1/4 mili, a tu przydałby się lepszy olej. pisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 A to mi się nie zmieściło na tej stronie lotos to słaby pomysł, chyba że ktoś miał w planach remont silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kormoran Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 To ze lales najtaszny olej jaki mozna kupic do 300 konnego auta, wiec troche sie zdziwilem Tak, wiem... myślałem, że przyoszczędzę... ni chyba nie było warto, bo silnik dziwnie na nim zaczął chodzić i dlatego chcę coś porządnego. No i pojawił się RockOil podobno ma być bardzo dobry http://bit.ly/2rEXpAD tu trochę jest o nim mowa A to mi się nie zmieściło na tej stronie lotos to słaby pomysł, chyba że ktoś miał w planach remont silnika Zdałem sobie z tego sprawę, stąd chcę zmienić olej jak najszybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) Jak silnik zaczal dziwnie chodzic to raczej zmiana oleju juz nic nie pomoze. Co do dobrego oleju to amsoil signature series 5w50 to zdecydowana czołówka, jesli ma byc dobrze i tanio to neste 5w50, na zime meguin 5w40 (to samo co liqui moly), na gorace lato i grube upalanie meguin 10w60 lub luqui moly 10w60. Co do lotsa to ja go kupuje w markecie za 43zl, takze chyba mocno cie musialo z hasjem przycisnac. Dobry jest do skladania silnika albo do lagodnej docierki, ale do niczego innego sie nie nadaje. Silnik na nim klepie strasznie Edytowane 25 Lipca 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 tego rock oila to nie ma w Polsce, nikt od nas na nim nie jeździ i raczej nie dostaniesz opinii na jego temat ja jeżdżę na millersie do upalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolandinho Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 , jesli ma byc dobrze i tanio to neste 5w50, Potwierdzam - śmigam na tym oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kormoran Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Jak silnik zaczal dziwnie chodzic to raczej zmiana oleju juz nic nie pomoze. Co do dobrego oleju to amsoil signature series 5w50 to zdecydowana czołówka, jesli ma byc dobrze i tanio to neste 5w50, na zime meguin 5w40 (to samo co liqui moly), na gorace lato i grube upalanie meguin 10w60 lub luqui moly 10w60. Co do lotsa to ja go kupuje w markecie za 43zl, takze chyba mocno cie musialo z hasjem przycisnac. Dobry jest do skladania silnika albo do lagodnej docierki, ale do niczego innego sie nie nadaje. Silnik na nim klepie strasznie Jeśli chodzi o olej, to tak, jak mówiłem. Nie chcę oszczędzać już. A ta zmiana głosu silnika nie jest na tyle znacząca, żeby świadczyła o tym, że coś bardzo złego się dzieje. Zrobię płukankę i zaleję coś nowego, wtedy powinno przejść. Dodatkowo przejrzę wszystko ze znajomym mechanikiem tego rock oila to nie ma w Polsce, nikt od nas na nim nie jeździ i raczej nie dostaniesz opinii na jego temat ja jeżdżę na millersie do upalania Jest w Polsce, mają stronę polską i sklep internetowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 To lej amsoila. Nic lepszego w polsce nie znjadziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asesino Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Dobrze, to czekam niecierpliwie na wrażenia. Po zmianie teraz na millersa 5w50 trzyma mi lepiej niz na 5w30. Wczesniej spadalo czasami do 27-30 Teraz 35-40 po rozgrzaniu na jalowym i przy 2 tys obr jest 70 a bylo 60. Przy 4.5 tys jest prawie 120 nie wiem czy to za wysoko czy nie. To tak w skrocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Doktoryzujecie sie nad olejami do 10-14 letnich aut z takim zapalem jakbyscie jezdzili ferrari za milion dolarow, a 90% uzytkowników nie ma wiecej jak 250koni w aucie, które objedzie kazdy turbo diesel powyzej 2,5 litra, a nawet z 1,4 TSI beda problemy...wiem, wiem ze moge nie czytac jak mi nie pasuje, ale moze zamiast szukac wynalazkow z kosmiczna technologia to warto zapytac na forum TDI na czym oni jezdza? Odczyty rzedu 35-40 PSI z zegara ktory ma podzialke co 30 to wogole jakis absurd...z linijki z podzialka 1mm tez odczytujecie 10,37mm?? Jezeli nie "ścigacie" sie z e46 ze swiatel albo nie latacie po torach to nie odczujecie roznicy miedzy 5w30 a 5w50...to mowi tylko o lepkosci oleju w jego wyzszych temperaturach. Zanim rozpeta sie g-burza, i przejde do konkluzji, zaznacze ze moim celem nie jest wysmiewanie kogokolwiek czy jakies docinki... Jezdzijcie sobie na czym chcecie i zycze szerokosci i bezawaryjnosci... Wydaje mi sie ze warto byloby zadbac o renome tego forum i wpisy typu "ja jezdze na tym o jest ok..", "a ja jezdze na tym i tez jest ok...", "ja jezdzilem na innym i bylo ok, ale teraz zmienilem i tez jest ok" wygladaja jakby humanista prowadzil dyskusje z matematykiem o rachunku rozniczkowym... Konkluzja... Jezeli chodzi o olej w silniku to najwazniejsze zeby BYŁ, a cisnienie oleju wytwarza POMPA, a nie olej, amen! Jezeli kogos urazilem przepraszam, nie bylo to moim zamiarem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asesino Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 (edytowane) Nikogo nie uraziłeś - może i masz rację, kolega chciał abym mu napisał wrażenia, to mu napisałem, a te odczyty to w przybliżeniu - plus do tego że zegar pewnie pokazuje żle. Ale jak mamy podziałkę co 30 i wskazówka pokazuję nam zaraz za 30 to można strzelić chyba że to w granicy 30-40 - ale tak jak piszesz nadal to jest nie do końca prawidłowy pomiar. A z tym objezdzaniem to bym polemizował, chyba że ktoś na prawdę ma sporo mniej mocy niż seria Edytowane 26 Lipca 2017 przez Asesino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Nie ma różnicy kto ile ma koni i czy go objedzie jakaś skoda czy nie. Ważne jest to, że ewentualny remont silnika nie jest tani, a jak dbasz tak masz. Zeta po pierwsze ma mało oleju w silniku jak na swoją pojemność, po drugie dosyć słabe chłodzenie, więc nawet jeżdżąc po mieście można łatwo zagotować olej, a jazda na takim 5w30 (gdzie Twoim zdaniem nie ma różnicy) nie jedno vq w krótkim czasie wykończyło. A ciśnienie oleju nie zależy tylko od pompy, powinieneś to dobrze wiedzieć. Ja zawsze zachęcam, żeby jeździć na dobrym oleju i dbać o auto, a nie wzorować się na forum tdi. Moja konkluzja jest nieco inna, jak chcesz się długo cieszyć bezawaryjną jazdą to używaj dobrego oleju i kontroluj jego stan. To, że nie masz auta za pół miliona nie oznacza, że możesz januszować na oleju. Zwłaszcza, że do Zety wchodzi go mało i różnica 100zł na wymianie raz do roku nikogo nie puści z torbami, co innego remont silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 (edytowane) Dobra, wiec tak...lubie rozmawiac o faktach, a nie o wyssanych z palca mitach lub "obserwacjach" wiec na poczatek zestawienie: W razie co google i wpisac "karta charakterystki"+ wybrany olej Sprawa druga, to bardzo prosze o nie przekrecanie moich wypowiedzi lub czytanie ze zrozumieniem... ..., a cisnienie oleju wytwarza POMPA, a nie olej, amen! ... A ciśnienie oleju nie zależy tylko od pompy, powinieneś to dobrze wiedzieć... gdyz jest zasadnicza roznica miedzy tym co cisnienie wytwarza, a od czego cisnienie zalezy...dodam ze wg mojej definicji cisnienie zalezy od wysokosci i gestosci ale to moze offtop... Tak jak mowilem i dalej to utrzymuje w oparciu o zalaczone karty charakterystyki, ze te oleje roznią sie lepkoscia w wyzszych temperaturach. Lepkosc jest powiazana z gestoscia plynow, a stad biora sie wasze wahania we wskazaniach cisnienia oleju w zaleznosci od tego jaki zalewacie. Zagotowanie oleju w zetce typowego "Adriana" jest praktycznie niemozliwe, bez wzgledu czy ma 30 czy 50 albo i 60... I trudne pytania zadam z ciekawosci...skad u ciebie przekonanie, ze zetka ma malo oleju jak na swoja pojemnosc? Skad wiedza na temat slabego chlodzenia? Co to znaczy mało i co to znaczy słabo? Zagotowałeś kiedyś olej? A... i ja nie mowie zeby januszowac i kupowac byle co...tak jak pisalem nie mam zamiaru rozpetywac g-burzy, ktora wlasnie sie tworzy...lejcie sobie co chcecie, za ile chcecie i jak czesto chcecie...i uwierz mi ze nie wzoruje sie na tdi czy bmw, bo to co tam wypisuja na forach to przepasc miedzy tym co jest tutaj...peace Edytowane 27 Lipca 2017 przez micho196 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 W usa zalewaja je najczesciej mineralnym 5w30 i to lata i lata, ale styl jazdy jest malo agresywny na drodze, ja sam jezdze na 5w30 co prawda syntetyk amsoil sygnature, ale tylko dlatego ze przy syntetyku sa rzadsze zmiany i nie musze tracic dnia co miesiac na serwis. Co prawda moj vq35 nie jest w zetce, ale lekko nie ma, raz w tygodniu pare set mil z ciezka lodka 5000funty + agresywny styl jazdy. Co do ilosci oleju to ja jestem na forach w usa i niestety tam z doswiadczen ludzi potwierdza sie regula iz jazda na niskim poziomie w vq35 zabija ten silnik. Co do zetki i upalania to pewnie tez bym lat dobry olej i pilnowal stanu. Dziz widzialem na drodze nowe biale NSX bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elex Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 ja latam na 5w50 VALVOLINE VR1 racing i zero problemow,po co kombinowac.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Dobra, wiec tak... Dobra, to po co pisałeś o pompie? Chciałeś nas oświecić, bo nikt tego nie wie? Czy sugerujesz, że kolega ma uszkodzoną pompę? Czy po prostu zużyty silnik i odpowiedni olej pomoże mu utrzymywać nieco wyższe ciśnienie co przedłuży jego żywot? Może i powinien lać to co do tdi i zamówić sobie nowy silnik w aso. Jak dla mnie jak piszemy o ciśnieniu oleju to nie o tym, które generuje pompa tylko o tym, które pokazuje zegarek, a to już zależy nie tylko od pompy. Użyłem niewłaściwego słowa, chodziło mi o zagrzanie oleju, DOBRE oleje powyżej 120C szybko tracą swoje właściwości smarujące (co zwiększa jego zużycie i takie 5w30 tu już wymięka), może nawet dojść do zerwania filmu olejowego i w konsekwencji zatarcia silnika. Mało oleju to jest około 4l, tyle ile większości 4cyl 1.6-2.0 po 100 koni. Słabe chłodzenie to znaczy, że teraz w lipcu w Warszawie w korku przez pół godziny spokojnie można zagrzać auto bardziej niż w ciągu 10 minutowej sesji na torze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Niezle musiales miec dojechana ta zetke jak miales problem z 1.4 tsi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.