patrick1989 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Myślę, że zapytanie w temacie wątku. Można przeskoczyć bez obaw z 5W30 na 5W50? Niedawno przed zakupem auta był zalany Motul 5W30 X-Clean, chciałem go zamienić na Millers'a 5W50. Ciśnienie trzyma w zasadzie książkowe lub odrobinę poniżej po mocniejszym rozgrzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 mozesz zalac spokojnie. Ksiazkowe to 14 psi wiec jak masz mniej to cos jest nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick1989 Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Jest wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Myślę, że zapytanie w temacie wątku. Można przeskoczyć bez obaw z 5W30 na 5W50? Niedawno przed zakupem auta był zalany Motul 5W30 X-Clean, chciałem go zamienić na Millers'a 5W50. Ciśnienie trzyma w zasadzie książkowe lub odrobinę poniżej po mocniejszym rozgrzaniu. X-clean wyczyścił to teraz można zalać właściwy olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrick1989 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Przejechałem na nim jakieś 1000-1100 km i nadal czysciutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik86 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/22967/8100_X-max_0W40_PL.pdf?1492017023 Ciekaw jestem Motula 0W40 X-Max. W mojej opinii może połączyć, lekki rozruch silnika - który lubi lekki rozruch, powinien szybciej łapać ciśnienia pozwalające na swobodny przepływ oleju przez cały układ i dość dobrze chronić w temp. pracy 13,5 mm^2/s i skrajnych katowaniach HTHS 3,6. Do tego jak na Motule wysoki TBN - 10 pozwoli zmieniać go co 10k km. Dla nie upalających na torze tylko okazjonalnie wciskających wydaje się być bardzo ciekawą alternatywą. Dodatkowo smaczek w karcie produktu piszą o Nissanach 350Z i 370Z Swoją drogą, tak mnie naszły teoretyczne dywagacje nt. oleju. Większość ludzi na forum uważa, że im wyższe ciśnienie oleju tym lepiej dla ochrony silnika. Koledzy tu powrzucali linki do zagadnień z podstaw mechaniki płynów i tak mnie to skłoniło aby przypomnieć sobie co nieco z polibudy. Tak więc zacznijmy od punktu pracy pompy. Jeżeli dobrze to rozumiem, punkt pracy pompy wyznacza się z przecięcia dwóch charakterystyk. a. Krzywej pracy pompy - w naszym wypadku to stała krzywa zależna od stanu technicznego pompy. b. Krzywej pracy instalacji - w naszym wypadku to zmienna krzywa zależna od stanu technicznego silnika oraz lepkości zastosowanego oleju. Z analizy tego wykresu dochodzę do wniosku, iż zalewanie silnika olejem o zbyt dużej lepkości może mieć odwrotne skutki względem oleju o mniejszej lepkości. Dlaczego tak uważam? a. Większa lepkość oleju powoduje większe tarcie wewnętrzne płynu i może powodować relatywnie większe temp. oleju, b. Dodatkowo większa lepkość spowoduje przesunięcie punktu pracy pompy w stronę mniejszego natężenia przepływu, a to spowoduje mniejszą prędkość przepływającego oleju a co za tym idzie gorsze chłodzenie (bo jak wiemy wymiana ciepła zależy między innymi od (chyba) kwadratu prędkości czynnika) c. Skrajnie wysokie ciśnienie podczas odpalania w chłodniejsze dni może spowodować otwarcie zaworów obejściowych oleju i być może nie dotarcie oleju na czas przez magistrale olejowe lub np. wywalać uszczelki jak mi ostatnio w HR. Z drugiej strony jest olej 5W30 słabej jakości, który ma po prostu za mały HTHS i przy czerwonym polu może zerwać film olejowy. Zakres HTHS w olejach 5W30 dużej liczby producentów to czarna magia - Motul ma od 3,0 - 3,6. Przy 5W40 to już średnia około 4. Przy 5W50 około 4,5. Dlatego tak nieśmiało proponuję do zwykłej jazdy 0W40 lub 5W40. Do upalania jak najwyższy HTHS + chłodnice oleju. Co sądzicie o tych dywagacjach, może gdzieś jest błąd logiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Dobrze myslisz, liczy sie przeplyw a nie cisnienie. Znam ludzi co jezdzili na 5w20 na torze i nic sie nie dzialo. Dobre 5w30, 0w40 nada sie do normalnej jazdy, ale jak ktos rznie 10min na odcinie to lepiej zalac to 5w50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Honda civic type r fabrycznie smiga na 0w20 i po 4km ostrej jazdy na torze w Poznanii jest juz olej przegtzany, temperatura przekracza 135 stopni i samochod wchodzi w tryb limited performance... na 5w50 pelna sesja 7 okrazen po 4 km i olej 117 stopni, pewno można by tak caly dzien smigac tylko kwestia klockow i opon... Moim zdaniem tlusta woda z gorna granica 20 czy 30 powinna byc zakazana w sprzedaży ew. Trafiac tylko do hybryd albo do krajów gdzie temperatura powietrza nie przekracza 0 stopni... Ew. Do aut ktore robia krotkie jazdy typu dom-praca 500m i silniki pracuja nie dogrzane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik86 Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Tzn. tłusta woda, powinna być dobra do silników o bardzo ciasnym spasowaniu dużej sprawności przy relatywnie niskich mocach. czyt. Tak do 150 koni. Z własnych doświadczeń 5W30 Motula X-clean C2 leje do Celicy 7 gen VVTi 143 kunia i tam sprawuje się wyśmienicie. Trase tansfogarską + transalpine na pełnym pałowaniu przejechała z 4x na dójce do odcinki pod górę i nic. Celica ma 220 tyś. przebiegu a konsumpcja oleju praktycznie nie istnieje. Do Preludy 5 gen H22A8 200 kunia, leje 5W40 Titana Race Pro S lub Motula X-cessa, po 3 wymianie oleju i płukance pierścienie olejowe w H22A8 zaczęły pracować odpowiednio i konsumpcja oleju nawet przy częstym korzystaniu z dobrodziejstw VTEC'u praktycznie ustała.... (sam w to nie wierze). Co innego VQ35, który jednak tego paliwa łyka średnio 2x tyle co Celica i 1,5x tyle co Honda, a to przy relatywnie niskiej sprawności silnika N/A daje bardzo, bardzo dużo ciepła. Przy tak znikomej pojemności miski olejowej w stosunku do pojemności silnika może to faktycznie powodować przegrzewanie oleju. Z trzeciej strony dobieranie z byt dużych lepkości może spowodować powstawanie na panewkach zbyt grubego filmu olejowego, który będzie łatwiej ulegał zerwaniu przez siły tnące . Tak źle i tak niedobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Tzn. tłusta woda, powinna być dobra do silników o bardzo ciasnym spasowaniu dużej sprawności przy relatywnie niskich mocach. czyt. Tak do 150 koni. Z własnych doświadczeń 5W30 Motula X-clean C2 leje do Celicy 7 gen VVTi 143 kunia i tam sprawuje się wyśmienicie. Trase tansfogarską + transalpine na pełnym pałowaniu przejechała z 4x na dójce do odcinki pod górę i nic. Celica ma 220 tyś. przebiegu a konsumpcja oleju praktycznie nie istnieje. Do Preludy 5 gen H22A8 200 kunia, leje 5W40 Titana Race Pro S lub Motula X-cessa, po 3 wymianie oleju i płukance pierścienie olejowe w H22A8 zaczęły pracować odpowiednio i konsumpcja oleju nawet przy częstym korzystaniu z dobrodziejstw VTEC'u praktycznie ustała.... (sam w to nie wierze). Co innego VQ35, który jednak tego paliwa łyka średnio 2x tyle co Celica i 1,5x tyle co Honda, a to przy relatywnie niskiej sprawności silnika N/A daje bardzo, bardzo dużo ciepła. Przy tak znikomej pojemności miski olejowej w stosunku do pojemności silnika może to faktycznie powodować przegrzewanie oleju. Z trzeciej strony dobieranie z byt dużych lepkości może spowodować powstawanie na panewkach zbyt grubego filmu olejowego, który będzie łatwiej ulegał zerwaniu przez siły tnące . Tak źle i tak niedobrze Nie, chodzi Kubie o to co sie dzieje z olejem po dobrym zozgrzaniu! Robi sie jak woda i jak ktos smiga tak jak nalezy w 5-7k rpm, to lepiej zalac 5w50 dla lepszej ochrony silnika w dlugim okresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik86 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Czemu w takim razie nie zalać przekładniowego? Taka ochrona, że hoho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 oleje przkladniowe maja nizsza lepksoc niz silnikowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialagora Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Hej, nie wiem czy aby na pewno to dobre miejsce ale mam taki problem. Zetka 03' - UE Jeżdżę obecnie na oleju 10W60 Castrol - (na takim jeździł poprzedni właściciel przez ostatnie 8 lat) i z tego co mówił zimą auto więcej stało niż jeździło. Ja natomiast, zamierzam w zimie jeździć normalnie - jako, że to moje jedyne auto. Zbliża się termin wymiany oleju i zastanawiam się nad zmianą na coś w stylu 5W50 jakiejś innej firmy (bo wiem, że za Castrol to tu najlepszej renomy nie ma) Więc padają pytania: Czy taki olej (10w60) przy niskich temperaturach zimowych (nie mam garażu) nie będzie zbyt gęsty ? może spowodować np. wyplucie filtra? Czy jest sens przechodzić na 5W50 i na innego producenta ? Czy przy takiej zmianie konieczna jest płukanka - możecie coś polecić ? PS. auto nie upalam, jeżdżę albo długie trasy albo 10-15 km odcinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Płukanka i przejście na 5w50 jak najbardziej. 10w60 niestety przy naszych zimach -30 stopni nie jest najlepszym rozwiązaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damek Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Własnie zauwazyłem ze u mnie cisnienie oleju w HR spadło na maxa moze 10psi na ciepłym silniku i cojakis czas stukot z silnika ,pewnie panewka sie odzywa. Macie moze jakieś namiary ja jakiegos dobrego mechanika na ślasku? Polecali mi kumple narazie Mariot garage Mariusz Janus albo warsztat - Efekt gdzies kolo Silesia ponoc gosciu robi evo i subarynki. Mysle tez powaznie o Coobcio ale dodzwonic sie nie moge nie odbiera tel moze na necie zły nr jest ,no i trzeba do Warszawy dylać. Dzieki za odpowiedzi i sorki ze moze nie w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elczupakadra Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Sprawdzałeś stan oleju? (ilość/kolor itp.)? Jaki olej masz zalany? Temp płynu chłodniczego w normie? (nie przegrzewa się?) Nigdzie nie widać nieszczelności? (zapocenia/wycieki oleju, obejrzyj dokładnie silnik) Na śląsku to nie wiem, ale do Coobcio radzę smsami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert83 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 A może to uszczelka magistrali. Było coś kiedyś pisane, że HR'ki mają z tym problem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damek Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Własnie zauwazyłem ze u mnie cisnienie oleju w HR spadło na maxa moze 10psi na ciepłym silniku i cojakis czas stukot z silnika ,pewnie panewka sie odzywa. Macie moze jakieś namiary ja jakiegos dobrego mechanika na ślasku? Polecali mi kumple narazie Mariot garage Mariusz Janus albo warsztat - Efekt gdzies kolo Silesia ponoc gosciu robi evo i subarynki. Mysle tez powaznie o Coobcio ale dodzwonic sie nie moge nie odbiera tel moze na necie zły nr jest ,no i trzeba do Warszawy dylać. Dzieki za odpowiedzi i sorki ze moze nie w temacie Sprawdzałeś stan oleju? (ilość/kolor itp.)? Jaki olej masz zalany? Temp płynu chłodniczego w normie? (nie przegrzewa się?) Nigdzie nie widać nieszczelności? (zapocenia/wycieki oleju, obejrzyj dokładnie silnik) Na śląsku to nie wiem, ale do Coobcio radzę smsami. Olej Motul 300v chyba 5w40 nie przegrzał się jedynie co teraz zauważyłem to ze płyn chłodnicy spadł na stan poniżej min odrazu dolalem. Co do stanu oleju to na bierząco kontroluje zawsze max . Co zauwazylem jeszcze to ze zaczeło smierdziec jakby olejem w kabinie ale nigdzie z góry wycieków nie widać.Zauwazylem to po zmianie oleju w skrzyni biegów ale skrzynia sucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gajowy102 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 To najprawdopodobniej padła uszczelka magistrali olejowej - bolączka HR. Podjedź jeszcze do warsztatu i niech Ci manometrem zmierzą ciśnienie, a nuż padł czujnik albo wskaźnik. Co do zapachu oleju w kabinie to pewnie coś upieprzyli przy wymianie, olej w skrzynie nie ma nic do ciśnienia oleju w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Moze i uszczelki magistrali ale nic nie stuka wtedy. Moze byc cos grubszego lub za pozno te uszczelki sie zdecydowales wymienic. Probowales sie odezwac do chlopakow z Projekt 86 Drift Team z Bielska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damek Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Moze i uszczelki magistrali ale nic nie stuka wtedy. Moze byc cos grubszego lub za pozno te uszczelki sie zdecydowales wymienic. Probowales sie odezwac do chlopakow z Projekt 86 Drift Team z Bielska? uszczelek nie wymieniałem auto dobrze chodziło a mam go dopiero 1rok. A co do Projekt 86 Drift Team z Bielska?nie próbowałem a majsz kogos kakretnego na mysli? Chyba będe musial zkolowac lawete i zawieś to do Coobcia niech mi to auto sprawdzi całe i powie co i jak bo kazdy mechanior pewnie bedzie swoje gadał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banita78 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Panowie jaki filtr oleju polecacie do 350, olej wlany 5W-40. Widzę że niektórzy wkładają większy filtr niż standard, co to daje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolandinho Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Knecht OC196 jest większy czyli wiekszy przepływ oleju i więcej gromadzi syfu, swoją drogą jak można zalać 5w40 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Normalnie. Dobre 5w40 spokojnie wytrzyma chwilowe 140 stopni. A 90% wlascicieli zetek nawet nie przekracza 110 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Optymnalna temperatura pracy moim zdaniem na danym oleju tak by zapewniał on maks żywotność silnika to: do 90 stopni 5w30 do 100 stopni 5w40 do 110 stopni 5w50 do 120 stopni 10w60Ps. są jeszcze większe dłuższe filtry jak OC196 ostatnio pontuje Manna W 610/3 - jeszcze z 1cm dłuższy. Większy filtr dzięki temu że ma mniejsze opory przepływu to: obniża temeprature oleju, wolniej się zapycha, zapewnia większy przepływ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.