Damii94 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Hej Mam pytanko co do ciśnienia oleju. Posiadam w pełni seryjny silnik DE zalany mobilem 1 5w50 i dziś przy obrotach jałowych (około 650 obr./min) cisnienie spadło mi do takiej wartości: https://zapodaj.net/2d690f6a5857e.png.html Silnik przejechał około 35 km i na końcu jazda była dość dynamiczna. Zastanawiam się czy przypadkiem nie siedzą panewki, bo poprzedni właściciel jeździł na 5w/30, fakt faktem że zmieniał go co 6 tysięcy. Auto ma przejechane około 115 tysięcy km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolandinho Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Jak dla mnie NO STRESS, u mnie tez tak jest jak dobrze nagrzeje przejadę trochę kilosów i docisnę pod odcinkę... (silnik DE) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kucharo Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Ja tez bym tak do końca się tym nie przejmował, minimalne na jałowych to 14/15 psi.. Może i teraz mnie tutaj wszyscy zjedzą, ale jak fura dobrze chodzi i nic się nie dzieje to nie ma powodu do obaw według mnie, niech ciśnienie oleju nie będzie jedynym wyznacznikiem kondycji silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 OP, masz silnik do wymiany, szykuj kase! ;p Deja vu. Szukajcie tematow najpierw i odpisujcie w nich zamiat otwierac nowe. Tyle razy juz to bylo walkowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damii94 Opublikowano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 (edytowane) Wiem, że są takie tematy ale nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi. Dzięki chłopaki za odpowiedz. Tak myślę, że teraz na lato zaleje 10w60. Jak temperatury były niższe to miałem z 5 psi wyższe cisnienie. Dopiero teraz, jak się tak ciepło zrobiło, to mi tak spadło cisnienie Edytowane 15 Marca 2017 przez Damii94 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kucharo Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 ciepło to dopiero będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 A ja ciagle przypominam ze przeplyw jest wazniejszy niz cisnienie i lanie takiego ulepa jak 10w60 do jazdy na co dzien to tylko katorga dla silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hudyvolt Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 A ja ciagle przypominam ze przeplyw jest wazniejszy niz cisnienie i lanie takiego ulepa jak 10w60 do jazdy na co dzien to tylko katorga dla silnika a przepływ jest wprost proporcjonalny do ciśnienia (https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Hagena-Poiseuille%E2%80%99a) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 10w60 do jazdy po ulicy to przesada Tapniete przez p8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Jak już chcecie drążyć temat, to merytorycznie: jakie tak naprawdę są przyczyny zbyt niskiego ciśnienia i jakie konsekwencje dla poszczególnych elementów silnika? W manualu Nissana jest 14-15psi na wolnych i 43psi przy 2000rpm ale przy założeniu że jest wlane 5w30! Jak wlewamy gęstszy olej to tylko maskujemy problem, adresujemy symptom a nie przyczynę. Czy też nie? Discuss! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 wycierające się panewy z braku prawidłowego smarowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 No więc jeśli niskie ciśnienie nie jest powodem a tylko symptomem przetartych panewek, to coś innego wpływa na ich przecieranie - zły olej stosowany, za niski jego poziom, rzadkie wymiany, upalanie na zimnym silniku ... a może są jakieś wady konstrukcyjne silnika? Czy niskie ciśnienie później już to tylko pogarsza? Tak się nam wydaje, więc lejemy gęstszy olej ale czy to nie pogarsza sprawy? Ciśnienie będzie większe ale co z tego jak smarowanie pewnie gorsze? Catch 22! Czy zatem czeka nas prędzej czy później wymiana panewek? PS. W HR-ach jest kwestia tych uszczelek, więc należy je wymienić zanim się oceni czy ciśnienie nie za małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 (edytowane) a przepływ jest wprost proporcjonalny do ciśnienia (https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Hagena-Poiseuille%E2%80%99a) To co podales to zaleznosc w rurze o stałym, kołowym przekroju. Nawet jest tam napisane. W silniku to tak nie dziala. Tak samo na zimnym oleju. Olej jest gesty, jest duze cisnienie, a maly przeplyw. Do chlodzenia panewek potrzebny jest przeplyw a nie cisnienie. Cytujac- jeśli mamy X przepływu przy 0.5 bara, to 2X przepływu jest przy 2 barach. Przy 4 barach będzie 2.82X przepływu oleju. No więc jeśli niskie ciśnienie nie jest powodem a tylko symptomem przetartych panewek, to coś innego wpływa na ich przecieranie - zły olej stosowany, za niski jego poziom, rzadkie wymiany, upalanie na zimnym silniku ... a może są jakieś wady konstrukcyjne silnika? Niskie ciśnienie później już to tylko pogarsza. Czy zatem czeka nas prędzej czy później wymiana panewek?!? Stary olej, przegrzany olej, niski poziom oleju no i bledy konstrukcyjne. Tak naprawde cisnienie na jalowych nie jest wazne. Znam osobiscie takie przypadki, gdzie na jalowych cisnienie bylo 0.2 bara a auto jezdzilo. Wazne jest cisnienie pod obciazeniem. No i pamietajmy ze nie tylko przez panewki moze uciekac cisnienie. Zuzyta pompa oleju, przytkany smok, czy wytarte walki. Tam tez moze uciekac cisnienie i to wlasnie walki sa najbardziej narazone na usterki w ukladzie smarowania. To do nich olej dociera na koncu Edytowane 16 Marca 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 a przepływ jest wprost proporcjonalny do ciśnienia (https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Hagena-Poiseuille%E2%80%99a) Myślę ,że odnośnie tematu na podstawie przedstawionego w/w prawa można wyciągnąć wniosek że wraz z wzrostem lepkości dynamicznej zwiększa się ciśnienie. Najwazniejszy jest czas dotarcia oleju do smarowanych części, dlatego dla normalnej jazdy polecany przez fabrykę olej to 5/30. Nie mówię o jazdach wyczynowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Dlatego imo, do tego silnika 5w50 i wiecej nie. Katowalem na najtanszym 5w50 przez 2 dni na toruniu przy 30 stopniowych upalach. Bez zadnych chlodnic ani innych patentow. Cisnienie spadalo do 15psi na jalowych. Silnikowi nic sie nie stalo. Potem jeszcze wrocil do domu z predkosciami po 250, pojezdzil chwile po miescie i dopiero go zlalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Pomęczę Coobcia w niedziele to zweryfikujemy te Wasze teorie ! Chyba że odpisze wcześniej. Ma to sens wszystko co piszecie ale teoria teorią a praktyka praktyką - zwłąszcza taka oparta o setki przypadków danego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Nie no chodziło mi o to, że niskie ciśnienie wyciera panewy, bo nie ma przepływu, ale niskie ciśnienie samo w sobie bierze się z różnych rzeczy, np. słaby olej, stary olej, słaba pompa, od jazdy po zakrętach gdy cały olej spływa na jedną stronę, wady silnika itd. No więc jeśli niskie ciśnienie nie jest powodem a tylko symptomem przetartych panewek, to coś innego wpływa na ich przecieranie - zły olej stosowany, za niski jego poziom, rzadkie wymiany, upalanie na zimnym silniku ... a może są jakieś wady konstrukcyjne silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 No to co jest pierwsze: jajko czy kura? lol Jeśli powodem przytarcia panewek jest ich brak smarowania i chłodzenia, to co jest ważniejsze - większe ciśnienie czyli gęstszy olej czy lepszy przepływ czyli rzadszy olej? Bo już się pogubiłem PS. Zacząłem to czytać ale się poddaje. Za dużo tego. Ale wygłada na to że w Stanach raczej na 30-40 jeżdżą! http://my350z.com/forum/engine-and-drivetrain/258663-vq-oil-analysis-and-info.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szachi Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 http://my350z.com/forum/engine-and-drivetrain/122523-15psi-idle-oil-pressure-ok.html wg amerykańców w lato takie ciśnienie (15psi) jest ok, u mnie jest 30 psi na jałowych przy max rozgrzanym aucie, na oleju 5w50, jałowe obroty u mnie to 800 (2006r. rev up), nie wiem czemu niektórzy mają 650 (czyżby DE przed liftem miały niższe obroty ustawione?). Tak jak ktoś wspomniał ważne jest ciśnienie pod obciążeniem, zatem jak przy 2 tyś obrotów jest nie mniej niż 40 psi to jest ok, bez paniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 rozwodzicie sie nad 20 letnią konstrukcją silnika, wszystkie problemy z panewkami były spowodowane złym olejem 5w30 dobry olej jest odporny na zerwanie filmu olejowego i to jest bardzo istotny parametr oleju popatrz te same silniki z zetek przenoszą i nawet 700km mocy i niema najmniejszych problemów z panewkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cytrus Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 rozwodzicie sie nad 20 letnią konstrukcją silnika, wszystkie problemy z panewkami były spowodowane złym olejem 5w30 dobry olej jest odporny na zerwanie filmu olejowego i to jest bardzo istotny parametr oleju popatrz te same silniki z zetek przenoszą i nawet 700km mocy i niema najmniejszych problemów z panewkami Wyczerpującą odpowiedź 5w50 ani 10w60 w lecie nie zniszczą wam silnika 5w50 i 10w60 na dłużej zostają na elementach silnika i na rozruchu w lecie pewnie są mniej szkodliwe niż 5w30 który rozgrzany ściekami całkiem z elementow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 (edytowane) A to 5w30 nie może być dobrym olejem? Nic nie ścieka. Silnik może stać nawet rok, a gwarantuje ci ze nie będziesz mogl odkleić wału przez olej. A to ze nie zniszczą silnika to raczej wiadome. Tylko jak to się ma na dłuższa mete. Tak samo pałowanie na zimnym nie zniszczy silnika, ale jak będziesz to robił codziennie to w końcu silnik się zuzyje szybciej niż powinien. Nie rozumiem lania 10w60 na sile, skoro nic to nie daje a może nawet pogorszyć. Edytowane 16 Marca 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 http://my350z.com/forum/engine-and-drivetrain/122523-15psi-idle-oil-pressure-ok.html wg amerykańców w lato takie ciśnienie (15psi) jest ok, u mnie jest 30 psi na jałowych przy max rozgrzanym aucie, na oleju 5w50, jałowe obroty u mnie to 800 (2006r. rev up), nie wiem czemu niektórzy mają 650 (czyżby DE przed liftem miały niższe obroty ustawione?). Tak jak ktoś wspomniał ważne jest ciśnienie pod obciążeniem, zatem jak przy 2 tyś obrotów jest nie mniej niż 40 psi to jest ok, bez paniki Coobcio podnosi na 800 wolne obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szachi Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 (edytowane) a w HR masz 650rpm? Widziałem że Coobcio pisał o tym kiedyś, ale nie wiem czy poprzedni właściciel auta był u niego (być może bo auto z okolic wawy pochodzi) ale może rev up tak miał seryjnie, na wielu filmikach z 350z widziałem obroty ustawione jak u mnie.Btw zerknąłem i przy 2000rpm jest 55psi u mnie na 5w50, na 5w30 zapewne mniej by wyszło ale moim zdaniem taki olej nie nadaje się do żadnego auta które przekracza 4 tyś obrotów, no ale każdy leje co chce Edytowane 16 Marca 2017 przez Szachi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Pewnie był, wszyscy byli! lol ... ja jeszcze nie ale to kwestia czasu Ja mam 650 w HR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.