Skyller Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Citroen, Subaru i Toyota ogłosiły konieczność przeprowadzenia akcji serwisowej dotyczących swoich modeli. W sumie problem w Polsce dotyczy ponad 30 tys. aut. Do serwisu będą musieli się zgłosić właściciele Toyoty Corolli. W niektórych egzemplarzach wyprodukowanych w Turcji i Wielkiej Brytanii od 19.09.2001 r. do 15.06.2004 r., wyposażonych w przednie poduszki powietrzne kierowcy z napełniaczami jednostopniowymi, na skutek długotrwałej eksploatacji w warunkach dużej wilgotności oraz wysokiej temperatury otoczenia, może nastąpić degradacja właściwości wybuchowych środka pirotechnicznego. W razie odpalenia poduszki podczas kolizji może to spowodować rozłamanie obudowy napełniacza. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany kompletnego zespołu poduszki powietrznej kierowcy na nowy. W Polsce dotyczy to 29 855 aut a ich numery VIN dostępne są tutaj. Subaru poinformowało natomiast, że w niektórych modelach Legacy / Outback z roczników 2007-2014, Impreza / WRX z roczników 2008-2014 i Forester z roczników 2009-2013, wyprodukowanych przez Fuji Heavy Industries, istnieje prawdopodobieństwo nieprawidłowego działania przekaźnika pompy powietrza dodatkowego. W skrajnych przypadkach może dojść do zapalenia się wiązki w przedziale silnika. W Polsce akcja dotyczy 622 pojazdów, a numery VIN aut nią objętych można sprawdzić tutaj. Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wymiany przekaźnika. Akcję serwisową ogłosił również Citroen. W niektórych samochodach marki Citroën, modele: Spacetourer wyprodukowanych od 20.10.2015 r. do 27.10.2016 r. i Jumpy IV, wyprodukowanych od 15.10.2015 r. do 27.10.2016 r., może wystąpić przeciek wody to kabiny pasażerskiej, w wyniku czego wilgoć może dostać się do kalkulatora poduszek powietrznych uniemożliwiając pracę systemu lub powodując nieoczekiwane zadziałanie poduszek powietrznych. Na polskim rynku problem ten dotyczy 163 pojazdów, a cih numery VIN można sprawdzić tutaj. Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Citroën w celu uszczelnienia połączeń podwozia oraz sprawdzeniu czy są ślady wilgoci na podłodze kabiny pasażerskiej. W razie potrzeby zawilgocone części są wymieniane. Źródło art. http://www.motofakty.pl/artykul/usterki-w-wielu-popularnych-autach-ktorych-modeli-dotycza.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 no to nie ma co narzekać na nissany bo inne też nie lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Generalnie ten problem dotyczy Japońskiego producenta poduszek(dokładniej napełniaczy) Takata i problem obejmuje również Nissany (też wykorzystuje systemy tego producenta), sprawa ciągnie się już od bodajże 2015 roku i jak widać w wypadku np. Toyoty zapraszają nawet 16letnie samochody na nieodpłatną wymianę wadliwego podzespołu. Teraz pozostaje pytanie czy akurat w naszych staruszkach nissanach też nie ma takich wadliwych napełniaczy a Nissanowi po prostu brakuje kasy na zorganizowanie takiej akcji i dlatego nie słychać nic o potencjalnym problemie który może wystąpić w samochodach tego koncernu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 (...) a Nissanowi po prostu brakuje kasy na zorganizowanie takiej akcji i dlatego nie słychać nic o potencjalnym problemie który może wystąpić w samochodach tego koncernu. Do T30 była akcja w zeszłym roku. Dostałem zaproszenie do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Czyli widać że Nissan staruszki też zaprasza do serwisu, miejmy nadzieję że namierzyli wszystkie swoje modele z wadliwym napełniaczem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Akcje serwisów są czymś dobrym, a temat poduszek to stary i dość głośny. Mój brat ma wezwanie serwisów na wymianę ramy w dużym pickupie toyota Thundra v8. Koszt serwisowy tego przewyższa wartość auta. Przy wymianie ramy dają dużo nowych rzeczy od przewodów po bardziej złożone. Taniej byłoby im wykupić te auta lub dać jakąś kasę dla właścicieli, ale akcja serwisowa musi być wykonana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Poduszki wymieniali też w Micrach, Note, tiidach i chyba w QQ Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 16 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 I w Almerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 A tak, N16 Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.