Marcin98 Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 witam wczoraj robiąc porządki pod maską zauważyłem odpiętą kostkę pod przepustnicą ( chyba od silniczka krokowego) . po podłączeniu kostki gdy włączam zapłon przepala się bezpiecznik i auto nie odpala. to odpięte coś wydaje się nowe . po odpaleniu na zimnym silniku auto nie trzyma obrotów. na ciepłym silniku jest ok. krokowiec może robić zwarcie ? czy raczej coś w kostce ? i jeszcze kostka jest lekko przytopiona. co to wogóle jest ? krokowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Zwarcie robi IACV-AAC bądź przekaźnik (raczej zawór). Masz miernik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin98 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 nie mam co to jest to IACV-AAC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 IACV-AAC - zawór kontroli powietrza biegu jałowego, którego elementem wykonawczym jest silniczek krokowy, o którym pisałeś. Po odkręceniu go od przepustnicy (i podłączeniu wtyku), po włączeniu zapłonu, wałek zaworu powinien osiowo przesuwać się do przodu lub tyłu (nie paląc bezpiecznika ). Nie mając miernika, można jedynie w przybliżeniu j.w. określić jego sprawność - bez możliwości sprawdzenia wartości napięcia zasilającego (12V), rezystancji uzwojeń (4 uzw. po ok. 20 om każde) oraz stanu przewodów od przekaźnika do wtyku. Możesz go wymienić na chybił trafił (nie wiem jaki stan nadpalonego wtyku i przewodu zasilającego) - Twoja decyzja i ryzyko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.