marekangur Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Cześć! Proszę o podpowiedź: - D 40 z 2007 roku automat - 5 miesięcy temu został wymieniony rozrząd i pompa olejowa. Cztery dni temu jak jechałem do mojego mechanika to po ruszeniu (przejechałem 500m) zapaliła się kontrolka oleju(!) - Wyłączyłem silnik, odczekałem około 0,5 minuty i wszystko w porządku. Dwa dni temu po uruchomieniu lampka zgasła i po paru sekundach zapaliła się. Wczoraj po uruchomieni też zgasła i po paru sekundach znów się zapaliła - po wyłączeniu i ponownym załączeniu wszystko ok. Czyżby to panewki, zła (nowa) pompa oleju, czy coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Sprawdziłeś olej w silniku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 zapchany smok albo brak oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 ścięta uszczelka (oring) przy zakładaniu dolnej osłony rozrządu (pompa oleju) ??? sprawdz poziom oleju, jak jest niski wyskakuje kontrolka. (pomaranczowa) czerwona jak się oswieci z oleju to wiadomo brak ciśnienia, może też wariować sam czujnik, wtyczka , kable itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Tam są dwie uszczelki do tego jeszcze dysza natryskująca olej na górny łańcuch. Pierwsza uszczelka jest koloru pomarańczowego i swoje gniazdo ma w bloku silnika. PO zdemontowaniu pompy jest widoczna. Druga uszczelka o której napisał KrisT znajduje się pomiędzy górną częścią miski olejowej a pompą oleju. Mogła wpaść do miski i układ ciśnieniowy jest nieszczelny. Dysza natryskowa jest sprzedawana oddzielnie i nowe pompy nie mają jej w związku z czym trzeba ją przełożyć lub założyć nową. Wszystko jest opisane w temacie z rozrządem. Zdjęcia też powinny tam być. Sprawdź jeszcze czy filtr oleju nie odkręcił się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 czyżby nie załozyli dyszy natryskowej do nowej pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Hmmm. Jest to możliwe ale problemy z ciśnieniem byłyby zaraz po złożeniu i odpaleniu samochodu. No chyba że nie wbili dyszy która z czasem wypadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekangur Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 kolega ma problem z późno gasnącą kontrolką, zimą po uruchomieniu silnika gaśnie dopiero po 5-10 sekundach, latem jest lepiej. Mechanicy twierdzą, iż ten typ tak ma. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 może ma zbyt gęsty olej, źle dobrany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldritch Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 u mnie jest tak samo. Od jakiegoś czasu zaczęła kontrolka z opóźnieniem gasnąć. Podjechałem z tym do serwisu i po zbadaniu wszystkiego po kolei okazało się, że to uszkodzona sama kontrolka na desce. Zaproponowali mi nową deskę, ale w cenie o której nawet nie będą wspominał... odpuściłem sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 (edytowane) Pierdoły ci opowiadają. Nie ma to nic do rzeczy. Praca tego systemu jest prosta. Czujnik podaje napięcie do ECM silnika, ten porównuje z zapisanym zakresem i jeśli pomiar jest spoza zakresu to zapala kontrolkę. Więc jeśli kontrolka gaśnie z opóźnieniem to oznacza że z jakiejś przyczyny ciśnienie oleju narasta wolno. SM mówi wyraźnie że w przypadku podejrzenia usterki czujnika należy sprawdzić ciśnienie oleju podłączając czujnik z manometrem. Trzeba sprawdzić czy uszczelki a w szczególności pod pompą oleju są w porządku i czy sama pompa oleju jest ok. Do tego trzeba sprawdzić czy nie ma wycieków z silnika w szczególności pod vaccu pompą i pompą paliwa. Edytowane 16 Maja 2017 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 może ma zbyt gęsty olej, źle dobrany to może być to, bo ciśnienie też narasta wolno, ale problem nie występuje przy gorącym silniku i latem czas pracy kontrolki jest krótszy, jaki polecacie olej? inny na lato i inny na zimę czy są jakieś uniwersalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldritch Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Pierdoły ci opowiadają. Nie ma to nic do rzeczy. Praca tego systemu jest prosta. Czujnik podaje napięcie do ECM silnika, ten porównuje z zapisanym zakresem i jeśli pomiar jest spoza zakresu to zapala kontrolkę. Więc jeśli kontrolka gaśnie z opóźnieniem to oznacza że z jakiejś przyczyny ciśnienie oleju narasta wolno. SM mówi wyraźnie że w przypadku podejrzenia usterki czujnika należy sprawdzić ciśnienie oleju podłączając czujnik z manometrem. Trzeba sprawdzić czy uszczelki a w szczególności pod pompą oleju są w porządku i czy sama pompa oleju jest ok. Do tego trzeba sprawdzić czy nie ma wycieków z silnika w szczególności pod vaccu pompą i pompą paliwa. No właśnie, sam już nie wiem. Pojechałem do serwisu, bo najpierw ciśnienie mierzone było u znajomego mechanika, wiec nie było ściemy. Ciśnienie było w porządku, wycieków żadnych nie mam. Olej wlewam cały czas taki sam Motul 5W30 X-clean+ . w serwisie powiedzieli, że pomiary ciśnienia tez są ok. i że szukali usterki godnie za jakimiś tam instrukcjami serwisowymi po kolei i ze nic poza usterką lampki nie stwierdzili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Dobrze tzn ile?? Procedura kontroli prawidłowego ciśnienia oleju wygląda następująco. W okolicach chłodnicy oleju silnikowego (okolice filtra oleju) znajduje się czujnik ciśnienia. Należy go wykręcić, a zamiast niego należy wkręcić adapter z podłączonym manometrem. Zegar powinien pokazać: przy obrotach biegu jałowego więcej niż 1.20 bara. Przy 2000rpm więcej niż 2.50 bara. Druga sprawa to vaccu pompa. Jest on bezpośrednim wsparciem obiegu oleju. Ją też należy sprawdzić podłączając się w obieg ssania, najlepiej pomiędzy poduszkę silnika a instalację vaccu pompy. Manometr powinien pokazać wartość w zakresie -94.0 do -96.1 kPa. Jeśli jest słąbiej to niestety vaccu do wymiany. Cała reszta to już tylko uszczelki i uszczelniacze w silniku. Wolne gaśnięcie kontrolki oleju zostało opisane na naszym forum w wielu wątkach dotyczących rozrządu i problemów z pompą oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4quest Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Witam, Czy ktoś próbował zastąpić oryginalny czujnik ciśnienia i kontrolkę , montując wskaźnik ( manometr) wskazujący ciśnienie na stale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Kupujesz zestaw z podstawą pod filtr oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4quest Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 19 godzin temu, sq9mcs napisał: Kupujesz zestaw z podstawą pod filtr oleju. Gdzie szukać takiego zestawu? Czy możesz podesłać link?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 (edytowane) Poszukaj sobie w dobrym sklepie wskaźników AutoGauge do tego zestaw montażowy z czujnikiem ciśnienia oleju z reguły jest to albo podstawka pod filtr oleju albo wkręcany czujnik. Nie montowałem do Pathfindera ale mając jeszcze Subaru WRX STi kupiłem sobie właśnie taki z czujnikiem w formie podkładki pod filtr oleju. Edytowane 13 Października 2018 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.