Piotr29 Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Proszę o informację jaki filtr powietrza kupić żeby bez problemu zamontować. Próbowałem już włożyć dwa filtry: Filtron - który da się spiąć ale widać ok. 3 mm wystającej uszczelki filtra, oraz Bosch - który się nie mieści na grubość. Oba filtry wg wykazu są dedykowane do nissana Juke. Samochód z silnikiem 1,6 117 KM. Oczywiście filtr w rozsądnej cenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Uszczelki gumowe trzeba "upchać" w obudowie filtra. To że wystają to wina procesu technologicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr29 Opublikowano 26 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Mocowałem się chwilę ale nie jestem w stanie spiąć klamer. Może innej firmy byłby bardziej dopasowany tylko której..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 (edytowane) Podlaczam się do pytania. Na dniach miałem zaopatrzyć się w filtr i nie spodziewałem się, że tego typu problem może się pojawić. Swoją drogą jak często wymieniacie filtr powietrza w tym silniku? Zgodnie z instrukcją powinno się go wymieniać co 2 lata lub 60 000 km. Ostatnio na przeglądzie nie zaproponowano mi wymiany mimo że ostatni raz filtr powietrza wymieniany był w 2014 roku. Auto ma 69000 km. Zdecydowałem się więc sam go wymienić. Edytowane 26 Marca 2017 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Filtry ja bym zmnieniał coi 10 20 tys .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Mocowałem się chwilę ale nie jestem w stanie spiąć klamer. Może innej firmy byłby bardziej dopasowany tylko której..? Wiesz, ja jak zakładam filtr do jednego czy drugiego auta, to zawsze się z nim mocuję. Wkład wpada w obudowę, tylko uszczelka jest oporna. Może zrób fotkę i podeślij. Zobaczymy co jest grane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 (edytowane) Od siebie dodam, że wcześniej posiadając toyote problow z wymiana filtra nie było najmniejszych. Zamiennik filtrona pasował na milimetry. Temat wymiany filtra kabinowego, to też dla mnie ciekawostka. W toyocie wymiana to jakieś 2 minuty roboty. W juku trzeba odkręcić kilkanaście śrub. Ale i tak nie jest tak źle jak w qq, gdzie trzeba na wymianę tego filtra poświęcić całe popołudnie ;p Edytowane 26 Marca 2017 przez neq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Temat wymiany filtra kabinowego, to też dla mnie ciekawostka. W toyocie wymiana to jakieś 2 minuty roboty. W juku trzeba odkręcić kilkanaście śrub. To poniekąd może zależeć od modelu - mam Toyotę, gdzie filtr jest ulokowany podobnie jak w Juke, tyle że wszystko trzyma się na zatrzaskach, ale czas wymiany jest w zasadzie podobny. Chociaż rozwiązanie z filtrem kabinowym takie jak w Juke trudno uznać za wzorcowe - w Juke jest parę takich elementów, które jasno sugerują, że dla producenta design był istotniejszy niż funkcjonalność (np. przednie wycieraczki schowane pod maską ). Uszczelki gumowe trzeba "upchać" w obudowie filtra. To że wystają to wina procesu technologicznego. Jeśli filtr powietrza jest na tyle słabo dopasowany, że odkształca się po montażu, to dolot może generować dziwne odgłosy no i sam filtr może też nie do końca prawidłowo spełniać swoje zadanie. Uszczelka powinna wchodzić ciasno, ale jednak bez wyginania filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr29 Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 W poprzednich autach innych marek nie miałem żadnego problemu z założeniem filtra powietrza. Czy jest jakiś filtr - zamiennik, który wszedłby bez problemu w tym aucie, właściwie nikt nie podpowiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 (...) Czy jest jakiś filtr - zamiennik, który wszedłby bez problemu w tym aucie, właściwie nikt nie podpowiedział. Nie wrzuciłeś fotki, więc nie wiadomo z czym masz problem. A jeśli chodzi o filtr, skoro Bosch nie mieści się na grubość, to znaczy że nie jest do tego auta. Kup filtr tej samej marki co poprzedni i po sprawie. Jeśli filtr powietrza jest na tyle słabo dopasowany, że odkształca się po montażu, to dolot może generować dziwne odgłosy no i sam filtr może też nie do końca prawidłowo spełniać swoje zadanie. Uszczelka powinna wchodzić ciasno, ale jednak bez wyginania filtra. Miałem na myśli upchanie uszczelki a nie filtra Z tego co pamiętam, filtr powietrza idealnie wpadał w obudowę w 125p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr29 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Filtr Boscha był dedykowany do tego modelu więc dziwne, że się nie mieści. Poprzednio był założony filtr oryginalny, nissanowski. Jednak jego cena jest powalająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yonex Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Ja zamontowałem filtron, właściwie nie ja tylko mechanik - fakt widać pomarańczową gumę ale spinki dobrze trzymają - to chyba TTTM. Do wszystkich aut które miałem zakładam filtron i zawsze pasuje idealnie - cena też do przyjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Ja dzisiaj również wymieniłem filtr. Jako, że sklep, w którym się zaopatruje posiadał na stanie wyłącznie filtry SCT SB 295 padło właśnie na tego producenta. Wcześniej założony został filtr marki FILTRON, jak się okazało wymieniany był poza ASO w zeszłym roku (skonsultowałem to z poprzednim właścicielem. Oba filtry porównałem i oba wydały się trochę za dużo na obudowy filtra. Stary był już nieco uklepany, ale gumki nie wchodziły idealnie, gdy przymierzałem go z ciekawości do obudowy. Z nowym musiałem trochę powalczyć. Ogólnie nie ma tragedii, ale tak jak zauważył kolega oba zamienniki wydają się zwyczajnie za długie. Ostatecznie udało się obudowę zamknąć z filtrem w prawidłowej pozycji. Jestem ciekaw jak wygląda walka z oryginałem. Czy to możliwe, żeby tylu producentów zmieników mogło się mylić, czy ten lekki ścisk to zamierzony efekt, żeby zachować odpowiednią szczelność obudowy.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clawis Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Ja założyłem Pipercross .Wystarczy na parę sezonów .Czyści sie go na mokro , spryskuje potem specjalnym płynem.I idealnie pasuje w obudowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamer Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 W związku z tym, że mam zamiar dać do ASO własne filtry i olej na przegląd zainteresowałem się tematem. Przed chwilą wyjąłem oryginalny filtr i pomierzyłem. Ma rozmiary (zewnętrzny/wewnętrzny) 223/213x155/165. Nijak ma się to do wymiarów podawanych np. przez Filtron-a czy inne dostępne na przykład w Intercars! Wszystkie zamienniki są za długie i za szerokie o kilka mm. Potwierdza to opisane powyżej problemy z montażem filtra. Czy ktoś kupił idealnie dopasowany zamiennik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 W związku z tym, że mam zamiar dać do ASO własne filtry i olej na przegląd zainteresowałem się tematem. Przed chwilą wyjąłem oryginalny filtr i pomierzyłem. Ma rozmiary (zewnętrzny/wewnętrzny) 223/213x155/165. Nijak ma się to do wymiarów podawanych np. przez Filtron-a czy inne dostępne na przykład w Intercars! Wszystkie zamienniki są za długie i za szerokie o kilka mm. Potwierdza to opisane powyżej problemy z montażem filtra. Czy ktoś kupił idealnie dopasowany zamiennik? Podobnie jak Clawis jeżdżę na Pipercrossie. Mogę przestrzec przed Knechtem- filtr wyposażony w ramkę stalową nie do założenia z ramką, bez ramki też za duży- numer kat LX1298 , jest też drugi nr katalogowy pasujący też do Civica ale nie przymierzałem. Natomiast najtańszy filtr z hurtowni motoryzacyjnej jakiś noname pasuje jak ulał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuke Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Z ciekawości zajrzałem pod maskę do swojego Juka, bo tydzień temu byłem na wymianie oleju i filtrów u mechanika, nic nie mówił, że się męczył z wymianą, faktycznie jest mała szczelina ale zapinki trzymają, wszystkie filtry to Mann. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lorider Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Ja kupiłem cały komplet filtrów Bosch'a. Widziałem jak mechanik wymieniał filtr powietrza, docisnął i dało się zamknąć A wszystkie filtry wymieniam co roku, przy wymianie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Ja kupiłem cały komplet filtrów Bosch'a. Widziałem jak mechanik wymieniał filtr powietrza, docisnął i dało się zamknąć A wszystkie filtry wymieniam co roku, przy wymianie oleju.Ten Knecht też się spokojnie daje zamknąć, po zdjęciu ramki oczywiscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Ten Knecht też się spokojnie daje zamknąć, po zdjęciu ramki oczywiscie Tak, po zdjęciu ramki założyłem go i wydawało się ze jest ok ale po dwóch dniach zajrzałem przez przyoadek i okazało się że na dole podwinął się i wyskoczył z miejsca na uszczelkę wskutek czego zrobiła sie przestrzeń przez którą powietrze nie było filtrowane (wyglądało jakby pomimo zdjęcia ramki był za szeroki i środek uciekł do wnętrza puszki). Stwierdziłem że nawet jak to był mój błąd przy zakładaniu choć niejeden filtr zakładałem, nie będę ryzykować i założę normalny pasujący bez żadnego demontażu ramek itd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.