Bartezm Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Jak w temacie.... Proszę podajcie przyczyny czemu pada turbosprężarka - zwłaszcza w silniku 2.2. PS Trzecia z kolei regeneracja starczyła na 30km... Mnie już krew zalewa. Dla niewtajemniczonych krótka historia z naprawą mojego silnika - od zeszłego roku zdążyłem (pomijam nieistotne awarie): 1 Grzechotało w silniku - wymieniony kpl rozrząd 2 Po wymianie grzechotało tylko mniej.... - diagnoza turbo 3 Pierwsza regeneracja - samochód zaczął mocno kopcić 4 Druga regeneracja (na gwarancji) - po wyjeździe od mechanika OK ale podczas wycieczki (Szczecin-Gdańsk) zdarzyło mu się dwa razy puścić bąka, a w drodze powrotnej zaczął robić zasłonę dymną... 5 Zmiana mechanika, zmiana firmy regenerującej turbinę (bo drugi mech stwierdził: "wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na turbinę" - nie prosiłem o zmianę turbo tylko o znalezienie powodu dymienia) - ponowna regeneracja turbiny + kpl olejów filtrów i uszczelek, po czym informacja, że silnik dymi dalej... potrzebny remont silnika.... 6 Remont silnika: głowica - wszystko, nowe pierścienie, nowe uszczelniacze, nowe panewki... wszystko co było możliwe + wszystkie wtryski też. 7 po remoncie auto zrobiło ok 100km (myślę że mniej) i wróciło do warsztatu z innych powodów... (była zima, zimno i z rury dymiło podobnie jak u innych samochodów) 8 Po 2 miesięcznym pobycie na placu (padła min elektronika "od stania") auto po przejechaniu 500m (metrów) jak złapało temp zaczęło znowu dymić... - trasa jaką zrobiło to 30km... (mechanik - dom - mechanik) W tej chwili po zdjęciu rury turbo - IC .... kupa oleju... Zanim zajade następne turbo - gdzie szukać przyczyny?????? PS2 Mam film z jazdy za Xem - jeśli to komuś by pomogło - mogę wrzucić na YT... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 A po wymianie turbiny, wyczyszczono dokładnie cały dolot? Silnik mógł dymić skoro w IC i rurach pozostało go bardzo dużo. Potrzeba czasu aż wszystko zostało by wciągnięte do silnika i przepalone.... Spalany olej z dolotu podnosi temp spalin, może to miec negatywny wpływ na rurbinę, ale niekoniecznie. Pompe vacu, odmę, egra sprawdzałes? Nie wiem czy wtych silnikach vacu potrafi "dolać" oleju do dolotu/silnika (kiedyś tak miałem w fiacie) Odma- ta potrafi niezle dolac olaju (np wadliwe pokrywy, w VW) EGR'- o tym ustrojstwie napisano juz wiele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 pewnie coś w IC zostało ale olej z IC nie cofnie się "pod prąd" do turbiny. Oglądałem wąż zaraz za turbo (przed tłumikiem szumów). IC zostanie wyczyszczone po usunięciu usterki. Odma - jest odłączona od dolotu - idzie w atmosferę przez filtr. EGR??? - tam raczej nie powinno być oleju - raczej sadza jutro postaram się zrobić test... jak go rozgrzeję i będzie już kopcił - odłączę turbo (ściągnę rurę z dolotu) i sprawdzę czy dalej kopci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Jeśli wymiana turbo dawała krótką ale jednak poprawę to znaczy, że tu trzeba szukać przyczyny. Może sterowanie turbo? Jeśli jednak dymi tylko na czarno to raczej wtryski, układ dolotowy niż turbo. Zawsze miałeś też dużo oleju w tym separatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 po zrobieniu remontu silnika - filtr w separatorze czysty... a dymi na biało - jak jechałem za nissanem to śmierdziało olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 No na biało to przecież uszczelka pod głowicą albo pęknięta sama głowica albo blok albo wszystko razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 1. Bartek a masz jeszcze DPF? 2. To kopcenie to białe, niebieskie, czarne? ubywa płynów? 3. po wymianach turbo auto jechało normalnie, tzn. czy miało moc i takie tam. opisz jak było na zimnym, jak na ciepłym. 4. czy wymiany turbo były uzasadnione? tzn czy ktoś rozbierał przy tobie stare turbo i pokazywał co padło - np. uszelniacz albo może było zatarte ... itp? 5. Ktoś sprawdzał drożność kanałów olejowych od turbo? zwłaszcza ten metalowy wężyk? 6. czy za każdą wymianą był używany korpus od twojego turbo czy była wymiana na inną zregenereowaną używkę? 7. ktoś z mechaników sprawdzał EGT? 8. jakieś błędy w silniku? uff.. to tyle, mam swoją hipotezę ale najpierw odpowiedz na pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 jest pewien progres... przestał (podobno) dymić jak lokomotywa... wymienili egr i coś robili z turbiną. byłem wczoraj odebrać od mechanika i... nie odebrałem. idziemy na plac a tam......... plama pod samochodem... pierwsza myśl to mój X zeszczał się ze szczęścia, że mnie zobaczył... dziś dzwonili - umyli, wysuszyli i 2 godziny parkotał na podnośniku... nie puścił kropli. postawili na placu i przed fajrantem nakapane... edit 07.05.2017 po przejechaniu 1170km nissan wrócił do normy - tzn zaczął znowu dymić jak lokomotywa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.