hubert198911 Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Witam, posiadam xtraila 2005 rok 2,0 w automacie, przebieg180k . Ostatnio jechałem nim w górzystym terenie. Po wjeździe na sporą i stromą górę auto zaczęło zachowywać się dziwnie. Nie mogłem jechać szybciej niż 40kmh a automat nie chciał przerzucić na wyższy bieg. Auto wydawało dziwny dźwięk przypominający dziurę w tłumiku. Auto nie chciało wskoczyć na wyższe obroty. Kiedy już osiągałem ok 3tys obrotów auto zaczynało się trząść po czym silnik gasł. Po ponownym odpaleniu cały czas sie to powtarzało. Działo się tak przez ok 15 minut. Zjechałem na pobocze i na kilka minut wyłączyłem auto. Po tych kilku minutach postoju wszystko wróciło do normy jak gdyby nigdy nic. Teraz jeżdżę już drugi dzień i auto zachowuje się normalnie. Rozmawiałem z mechanikiem o tym to mi powiedział ze to jest dziwne i ze pierwszy raz takie coś słyszy. Jeśli ktoś miał podobny problem lub wie co to może być to proszę o pomoc. Podejrzewam ze to może być poważny problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 zacznij od sprawdzenia stanu i ilości oleju w automacie, może Ci się on przegrzewał, może jest niski stan oleju ?, kiedy ostatnio zmieniałeś olej w automacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 A może może kolego tylko przegrzałeś automat jeśli podjazd był zbyt długi i stromy? Nie zrozum mnie zle, ale to że samochód ma 4x4 nie znaczy że jest terenowy albo w strome góry. Sam jeżdżę Xterr'ą w automacie. I pod ostre podjazdy wjeżdża na max. 2'ce a i tak zdaża mi się trochę podgrzać skrzynię :-) Swoją drogą teraz na urlopie w Norwegii jeździliśmy Yaris'ką hybrydę w automacie i po zwykłym podjeździe pod hotel na dość wysokiej górze (myślę że tak 2-3km serpentyn) z samochodu (pewnie z powodu skrzyni) śmierdziało. Miałem stracha bo to wypożyczka, ale mi i samochodowi przeszło. Generalnie jak skrzynia AT bez selekcji biegów to bym nie radził częstych takich zabaw. Nic się w środku nie świeciło? Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert198911 Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 zacznij od sprawdzenia stanu i ilości oleju w automacie, może Ci się on przegrzewał, może jest niski stan oleju ?, kiedy ostatnio zmieniałeś olej w automacie ? olej w skrzyni wymieniłem w styczniu tego roku od razu po zakupie. No mam nadzieje ze to tylko automat się przegrzał. Pojeżdżę jeszcze kilka dni i zobaczymy czy objawy nie powrócą. Teraz wszystko wygląda w porządku odpukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 To wcale nie musiał być problem skrzyni biegów. Włączył się tryb awaryjny, który ogranicza obroty do 3000 i blokuje przełączanie biegów w automacie, zostawiając dwójkę do przodu i wsteczny. Błąd powinien być w historii. Podpiąć pod komputer diagnostyczny i się dowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.