karan Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Ostatnio jak jechałem, zdarzyło mi się raz, przynajmniej tak mi się wydaje, że na piątym biegu zamiast auto od razu przyspieszyć tak jakby go "przydusiło". Co to może być?W ogóle, to mam zamiar zapytać Was na co po siedmiu latach użytkowania i ok.41000 przejechane zwrócić uwagę, żeby ewentualnie wymienić? Świece?, klocki hamulcowe?, filtry powietrza? nie wiem co jeszcze... Pasek rozrządu jest z łańcucha? Jeśli nie to kiedy go wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Ostatnio jak jechałem, zdarzyło mi się raz, przynajmniej tak mi się wydaje, że na piątym biegu zamiast auto od razu przyspieszyć tak jakby go "przydusiło". Co to może być? W ogóle, to mam zamiar zapytać Was na co po siedmiu latach użytkowania i ok.41000 przejechane zwrócić uwagę, żeby ewentualnie wymienić? Świece?, klocki hamulcowe?, filtry powietrza? nie wiem co jeszcze... Pasek rozrządu jest z łańcucha? Jeśli nie to kiedy go wymienić? Mam 87 tys. zrobione i cały czas klocki, tarcze, aku i świece fabryczne i nie wymieniane. Kontroluj te elementy i jak przyjdzie ich kres...... Filtry jak najbardziej tak wymieniam profilaktycznie. Nie mamy paska rozrządu a łańcuch, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Świece wymienia się co 60 tys km lub co trzy lata. Przy małych przebiegach można przeciągnąć wymianę do 4 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 zawsze zastanawiala mnie wymiana świec jak pisze ranger.....auto odpala jak nowe. Żadnych problemów. Czy pomimo to należy wymieniać bo producent tak zaleca lub marka pojazdu tego wymaga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Ja mam 90tys. zrobione na swiecach, silnik rowno pracuje, nie przerywa, malo pali, boje sie ruszac bo jakies dziwne historie sie przewijaly z adaptacja przepustnicy, ze trzeba miec specjalny klucz do swiec a najlepiej to jechac do ASO i zaplacic jakies kosmiczne kwoty. Ale pewnie wkrotce trzeba bedzie to zrobic, moze jak zacznie przerywac czy gasnac:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Filtr powietrza powinno się wymieniać razem z olejem! Wymieniałeś chociaż olej w tym czasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 zawsze zastanawiala mnie wymiana świec jak pisze ranger.....auto odpala jak nowe. Żadnych problemów. Czy pomimo to należy wymieniać bo producent tak zaleca lub marka pojazdu tego wymaga? Świece zużywają się termicznie. I chociaż iskra może być prawidłowa, to na wskutek wspomnianego zużycia termicznego, może np. upalić się i odpaść jedna z końcówek elektrody. Nie muszę chyba mówić co się stanie, jak kawałek metalu wpadnie do cylindra. Dlatego świece należy wymieniać co pewien określony czas. Świece w NOTE są platynowe i mają dzięki temu spory interwał wymiany - 60 tys. km. W innych samochodach, gdzie stosuje się "zwykłe" świece, ten interwał jest znacznie krótszy. Filtr powietrza powinno się wymieniać razem z olejem! Wymieniałeś chociaż olej w tym czasie? Trochę przesadziłeś . Interwał wymiany filtra to jak dobrze pamiętam 40 tys. km lub co dwa lata. No chyba, że się jeździ w smogu . Ja mam 90tys. zrobione na swiecach, silnik rowno pracuje, nie przerywa, malo pali, boje sie ruszac bo jakies dziwne historie sie przewijaly z adaptacja przepustnicy, ze trzeba miec specjalny klucz do swiec a najlepiej to jechac do ASO i zaplacic jakies kosmiczne kwoty. Ale pewnie wkrotce trzeba bedzie to zrobic, moze jak zacznie przerywac czy gasnac:-) Jeżeli masz własne świece, to wymiana w ASO w ramach You+Nissan kosztuje 120 PLN. W tym czyszczenie i regulacja przepustnicy. Nie przesadzaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Ja za samo czyszczenie i adaptacje przepustnicy placilem dokladnie 362.47pln. czy to mozliwe ze Y+N robi taka roznice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Ciężko powiedzieć. Tyle kosztowała mnie usługa wymiany świec, gdzie w skład prac wchodzi też czyszczenie przepustnicy. Oczywiście świece to dodatkowy koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 ranger dzięki za wyjaśnienie. Wymieniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 tak sobie mysle, kupilem od niemiaszka z przebiegiem 135k, teraz mam 154k po 20 miesiacach, moze tez trzeba byloby wymienic swiece ? kij wie kiedy i czy niemiaszek wymienial... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Teoretycznie wymiana świec załapuje się na trzeci przegląd. Niemcy są raczej sumienni w tych sprawach. Ale Twój przebieg i teak nakazuje ponowną wymianę, więc zrobiłbym to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Teoretycznie wymiana świec załapuje się na trzeci przegląd. Niemcy są raczej sumienni w tych sprawach. Ale Twój przebieg i teak nakazuje ponowną wymianę, więc zrobiłbym to. Ale ja mam HR16DE. Pisałeś wcześniej o 3 latach i 60k - dla niektórych możne nie być oczywiste że odpowiadasz osobie która ma wpisane autko 1.4 w opisie. A jak zmieni opis to post będzie nieczytelny. No więc dla mnie wypada wymiana co 6 lat lub 90k. Tylko właściwie to nie ma żadnych gwarancji że niemiaszek przy 90k wymienił, a ten stan licznika był już po gwarancji...tym bardziej że z tego co się orientuję to jeszcze u wroga dwa razy zmieniał właściciela. Chyba lepiej je wymienię, odmalowana przez Ciebie wizja pękającej świecy jest nie ciekawa...a było by to już chyba dożywotnia wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karan Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Ok. Poszperałem trochę w papierach i znalazłem faktury auta. Więc tak, poprzedni właściciel przy przebiegu 8 207 km zrobił w ASOFiltr oleju: QG15, QG18Uszczelka korka sp.ol.NissanOlej siln.5W40 SHELL Helix Ultra 209 (1L z beczki)Przegląd okresowy 20 tyś km lub 12 miesięcyNormalia/materiały pomocnicze przy przeglądach okresowychPrzegląd stanu podwozia i nadwozia przy przeglądzie okresowymDezynfekcja klimatyzacji oraz uzupełnianie czynnika sam. osoboweWKLADKA PRZECIWPYLKOWymiana filtra pyłkowegoZbieżność - sprawdzenie i regulacja sam. osoboweFiltr powietrzaOpaska kołpaka białaORAZjest wykaz czynności przeglądowych "D" (wymiana albo kontrola)olej silnikowyFiltr olejuFiltr oleju (silnik YD-wymienić element filtrujący oraz O-ring)(dla T31 M9R, J10 M9R-"W"co 40 000/24mies.) - to mój silnik?Paski klinowe(stan napięcie)-dla T31 M9R-"W" co 160 000km/96 mies.) (dla silnika K9K-"W" co 120000km/60 mies. lub gdy dojdzie do kontaktu z paliwem)Akumulator (poziom elektrolitu, zaciski)Płyn układu sprzęgła (poziom, szczelność układu)Płyn wspomagania ukł. kierowniczegoi inne ale to sobie poradzę...To było w 2011 rokuw 2012 mam tylko fakturę na wymianę filtra przeciwpyłkowego Note E 11oraz jest wykaz czynności przeglądowych "D" podobnie jak wyżejW 2013 - przebieg 22 315 kmUszczelka korka sp.ol.NissanFiltr powietrzaŚwieca zapłonowa 4 sztukiWymiana filtra przeciwpyłkowego Note E 11Dezynfekcja klimatyzacji (robiłem również w zeszłym roku)Przegląd stanu podwozia i nadwozia przy przeglądziePrzegląd okresowy 60 tyś. km lub 36 mies.jest wykaz czynności przeglądowych "D" podobnie jak wyżej.W tym wykazie są:Filtr oleju - nie wiem który mam silnik i normalnie widzę, że W czyli wymiana jest co roku...Płyn układu chłodzenia silnika (Nissan), kontrola punktu krzepliwości w 60 mies. jest literka W czyli wymiana - który polecacie płyn?Płyn układu hamulcowego i układu sprzęgła - K czyli kontrola - dam radę sam sprawdzić?Świece zapłonowe (z elektrodą platynową) po 72 miesiącach a więc pod koniec tego roku...Wkład filtra powietrza - dam radę sam zrobić?Płyn hamulcowy - 72 mies. a więc za niedługo wymianaOlej manualnej skrzyni biegów - oj to wydaje mi się, że trzeba skontrolować - dam radę sam?W książeczce gwarancyjnej i rejestrze przeglądów następny przegląd w ASO miał być po 42000 lub w 2014 roku...W niej również jest Płyn chłodzący niezamarzający wymiana po 60 miesiącach a więc już...Również są świece zapłonowe [R] w tym nawiasie oznacza wymiana ale przy okreslonym przebiegu czyli 120 tys km...to już sam nie wiem...Płyn hamulcowy do wymiany Trochę tego jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Przymierzasz się do wymiany jak byś chciał tym autem jeździć do końca świata i jeden dzień dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Przed chwila dzwoniłem do ASO, wołają sobie 390 cena katalogowa za robociznę (ale jeszcze maja dzwonić po sprawdzeniu ze zniżkami Y+N). Wiec raczej warto się dwa razy zastanowić czy faktycznie jest to konieczne. Będę mile zaskoczony jeżeli podawana wyżej cena 120 jest aktualna. edit: Informacyjnie, oddzwonili do mnie z serwisu z ceną 89 pln, brutto netto nawet już nie pytałem. Nie wiem czy to zniżki czy co, koleś (przedtem była babka) jak usłyszał 390 to powiedział że chyba jakaś pomyłka. Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez NazgulXL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karan Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Będę w czwartek u mechanika i oprócz wymiany oleju, z tego co widzę, trzeba wymienić płyn hamulcowy - jego się wymienia czy dolewa? Obojętnie jakiej firmy się kupi? Wymiana filtra przeciwpyłkowego Note E 11 - to jest ten co filtruje powietrze z zewnątrz? Uszczelka korka sp.ol.Nissan - co to jest? Ma go każdy mechanik...? Płyn wspomagania ukł. kierowniczego - jego się dolewa czy wymienia? jakiej firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Plyn hamulcowy mozna dolac lub wymienic, obojetne jakiej firmy byle byl DOT4,filtr przeciwpylkowy to ten od klimatyzacji, uszczelka korka to przy wymianie oleju sie wymienia, wspomaganie elektryczne wiec nie ma plynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karan Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Ok, czyli mogę kupić DOT4i niejako narzucić mechanikowi co ma zrobić... Klimatyzację mam akurat na bieżąco... Tą uszczelkę mam kupić czy raczej ma ją mechanik...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Ok, czyli mogę kupić DOT4i niejako narzucić mechanikowi co ma zrobić... Klimatyzację mam akurat na bieżąco... Tą uszczelkę mam kupić czy raczej ma ją mechanik...? Raczej mechanik nie będzie miał takiej uszczelki. Chyba, że będziesz wymieniał w ASO nissana to tak. W innym przypadku mechanik założy starą. Problem z tą uszczelka jest taki, że ona jest miedziana i zgniata się. dlatego powinno sie dawać nową po każdym spuszczaniu oleju przez korek. Ja kupiłem na zapas kilka. W zależności od sklepu cena różne od 2 do 7 zł szt. Tu masz link jak ona wygląda http://www.iparts.pl/czesc/pierscien-uszczelniajacy-korka-spustowego-oleju-ajusa-01140600,nissan,note-e11-od-2006-03,1-4-88km,80-5482-19174-100490-0-139-01140600.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karan Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Ok. Który DOT4 wy macie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 (edytowane) Jeśli chodzi o mnie to nie wymieniałem i nie dolewałem płynu hamulcowego. Mam przejechane 100 tyś.km. Szkoły są różne. Jest to układ zamknięty. Co tam może się stać? Chyba że są wycieki i ubywa? Wczoraj byłem na przeglądzie. Bez uwag. Płyn hamulcowy jest również i sprzęgłowym. Zalecany w instrukcji jest DOT 4 (US FMVSS Nr 116). Każdy DOT 4 syntetyczny będzie dobry. Myślę, że ATE DOT 4 będzie dobry. Wrócę jeszcze do uszczelki śruby. Załączam fotkę z numerem katalogowym. Kupiłem w Intercars. Cena 7,80 zł. Można poszukać taniej, np tu http://allegro.pl/nissan-renault-uszczelka-sruby-miski-olejowej-benz-i5504302616.html. Wychodzi za sztukę 2,50- 3,00 zł. Starczy na 10 lat lub kolegom użyczyć. Edytowane 19 Kwietnia 2017 przez janio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karan Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Spoko, pogadam jutro z mechanikiem i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.