fred77 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Pewnie było ale odświeżę. No właśnie, do czego to jest wykorzystywane? Są różne teorie. Jedni mówią, że po prostu budowa skrzyni rozdzielczej musi być taka, a nie inna i nie da się inaczej rozwiązać układu kół zębatych. Kolejni mówią, że to do napędu przystawki napędzającej inne ewentualne urządzenia zewnętrzne, np.: pompę oleju, wciągarkę, pompę pożarniczą. Jeszcze inni mówią, że dźwignię skrzyni rozdzielczej należy ustawiać na pozycji "N" podczas holowania wozu, szczególnie ze skrzynią automatyczną. Macie jakieś inne teorie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Hmm, w Twoim przypadku służy do włączania 4L ... i nie próbuj inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Hmm, w Twoim przypadku służy do włączania 4L Jak? Równie dobrze można by napisać, że tzw. luz w skrzyni biegów służy do włączania biegów. Do włączania biegów służy dźwignia, a nie "luz". ... i nie próbuj inaczej A pewnie, że próbowałem. Ustawiłem na pozycji "N" i włączałem poszczególne biegi, od pierwszego do piątego, a potem wsteczny. I nic. Po prostu nic się nie działo. Samochód stał i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Heh, się wymądrzyłem kiedy zobaczyłem w tytule "skrzynia" to od razu skojarzyłem z automatem i jego "N" Tak jak pisałeś, reduktorowe N służy np. do windy ale przede wszystkim ma być zabezpieczeniem przed odruchowym szybkim przełączeniem 4H --> 4L bez zatrzymania auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Tzw N zostało zaprojektowane w celu umożliwienia napędzania urządzeń podłączonych do silnika bez wprawiania w ruch kół - dobrym przykładem jest wyciągarka mechaniczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 czyli w samochodach wyposażonych w tzw PTO (Power Take Off) poniżej fotka takiej przystawki do Patrola K160 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Heh, się wymądrzyłem kiedy zobaczyłem w tytule "skrzynia" to od razu skojarzyłem z automatem i jego "N" Tak jak pisałeś, reduktorowe N służy np. do windy ale przede wszystkim ma być zabezpieczeniem przed odruchowym szybkim przełączeniem 4H --> 4L bez zatrzymania auta Napisałem skrzynia rozdzielcza, bo tak to się powinno nazywać. Reduktor to jest rodzaj przełożenia, które znajduje się w skrzyni rozdzielczej. Oprócz przełożenia redukcyjnego jest tam też przełożenie zwykłe i przełożenie "luz". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Tzw N zostało zaprojektowane w celu umożliwienia napędzania urządzeń podłączonych do silnika bez wprawiania w ruch kół - dobrym przykładem jest wyciągarka mechaniczna Jeśli dodasz że "podłączonych poprzez skrzynię biegów do silnika" to będize ok. Bo jeżeli chodzi Ci tylko o alternator na pasku to wystarczy że wrzucisz na luz w skrzyni i but do oporu ;-) Czuwaj ;-) :-))))) Mnie też się wydaje że chodzi np o podłączenie np mechanika choć z tego co się orientuję to nie ma gotowego wyjścia nań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Napisałem skrzynia rozdzielcza, bo tak to się powinno nazywać. Masz rację ... Ale cały off-świat nazywa to TO reduktorem Spotkasz się też pewnie z wyrażeniem "jazda na reduktorze" ... wedle logiki każda jazda na biegu w naszych autach odbywa się "na reduktorze" ... dla zorientowanych w tematyce jednak owo wyrażenie oznacza jazdę na spowolnionym przełożeniu 4L ... to z kolei dla dobrze kombinującego laika będzie oznaczało jazdę "4x4 4L" ... i tutaj kolejny zonk ... a jeśli nie zapiąłem sprzęgów manualnych to przecież jadę "4x2 a jednak 4L" ... czyli właściwie 2L (często w takiej konfiguracji napędów przetaczam auta po podwórku) Nie piszę tego po złości, lecz by uświadomić że często używamy tutaj swoistej gwary przemycanej z innych off-portali ... kiedyś z Hubertem też wydawało nam się że wyprowadzimy tutejsze terminy na właściwe tory i uporządkujemy nazewnictwo ... ale gdzie tam ? ... wchłonęli nas pozdrówka dla Ciebie i wszystkich drezyniarzy, pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.