Tomi_St Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Mam drugi komplet kół i do ich wymiany używam oryginalnego lewarka, bo tylko ten pasuje do punktów podparcia. Próbowałem użyć lewarka hydraulicznego ale nie bardzo widzę o co podeprzeć. Oryginalny lewarek nie jest zbyt wygodny w użyciu bo długo trzeba nim kręcić. Czy znacie jakieś sprawdzone lewarki do domowego użytku które umożliwiają szybkie i wygodne podniesienie auta ? Może są jakieś nakładki na lewarki hydrauliczne (np. typu żaba) które pasują do fabrycznych punktów podparcia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Oryginalny lewarek ma jeszcze jedną wadę, bo w miejscu podparcia często powoduje uszkodzenie lakieru, co po jakimś czasie może spowodować korozję w tym miejscu. Wprawdzie ja po użyciu lewarka psikam sobie w te miejsca środkiem zabezpieczającym do podwozi, ale nie wszyscy tak robią i po jakimś czasie może tam na progu pojawić się korozja. Co do podnoszenia auta podnośnikiem alternatywnym (np.hydraulicznym), to wydaje mi się, że można go podłożyć właśnie w miejscu mocowania lewarka fabrycznego. W tamtym miejscu jest wzmocnienie progu więc podparcie powinno być bezpieczne dla progu jak i stabilne dla podnośnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Dokładnie.Zawsze podnoszę w miejscu dla lewarka przeznaczonym.Dalej za progiem są wzmocnienia w podłodze i tam podkładają podnośniki gumiarze,ale musi być szeroka łapa.Ja w garażu używam żaby,ale niestety wysięg jest za niski,więc mam dorobiony "stolik" na około 7cm wysoki i na nim kładę dopiero podnośnik,sprawdza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 A najlepiej na dwa podnośniki i cały bok do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ITommyI Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 zleć dorobienie podstawy tak jak w oryginalnym lewarku od nissana do punktów podparcia. jezeli chcesz oczywiscie podstawiac w te punkty tak jak oryginalny lewarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 też o tym myslałem i to chyba nalepszy pomysł, bo mam już hydrauliczny podnośnik. Ale chodzi mi po głowie jeszcze coś takiego (tylko boję sie co na to mój biedny akumlator) http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3220161714171-TORINPO0002-zestaw-podnosnik-i-akcesoria.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Tylko wysokość podnoszenia jak dla Qqłki za mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmamot Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Ja podkładam deskę pod lewarek o grubości 4 cm i cały bok idzie do góry na raz , przy montażu lewarka z przodu. Co oznacza że do zmiany kół mam dwa podejścia z lewarkiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 cały bok podnosisz wykorzystując fabryczne punkty podparcia ? Brzmi interesująco. Jakiego lewarka używasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmamot Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 (edytowane) cały bok podnosisz wykorzystując fabryczne punkty podparcia ? Brzmi interesująco. Jakiego lewarka używasz ? Oto chodzi że fabryczny Polecam spróbować . Ale teraz tak sobie myślę czy to była deska po lewarkiem czy też kosatka brukowa . Bo u Żony w BMW E46 podkładam deske bo podłoga nisko . i tez cały bok podnosi się do góry na jednym lewarku. Tak czy owak kostka brukowa ma chyba 8cm i auto stabilnie stało na jednym boku . Jeżeli chodzi o kontakt lewarka z karoseria to rozwiązanie jest fatalne przedpotopowe . Jak można było tak zrobić żeby ostre krawędzie lewarka niszczyły lakier podwozia . W E46 auto z 2002r a nie 2016 jest takie plastikowe wgłębienie i to samo na lewarku. Tam nie ma mowy żeby coś w jaki kolwiek sposób miało kontakt metal o metal Może jakaś twarda guma by pomogła na fabryczny lewarek żeby nie ruszyć izolacji karoserii ? Na pewno korzyść podnoszenia całego boku jest taka że nie machamy 4x tylko 2x no i druga sprawa tylne prowadnice pod lewarek są nie tknięte. Jak na jesień będę zmieniał na zimówki strzele fotki a może jakiś film nakręcę z całej akcji . Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez pmamot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Nie jestem przekonany do unoszenia całego boku w taki sposób, QQ nie jest sztywnym autem i takie unoszenie może być niezdrowe dla blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Dokładnie.Nie po to są pod samochodem dwa miejsca(na jednym boku) by krzywić niemiłosiernie nadwozie.O ile podnosząc przód na 5cm nad poziom jezdni i możemy zmienić koło,o tyle aby podnieść również tył za jednym dźwiganiem to przód musi być chyba z 15 cm w górze! A później dziwimy się,że coś trzeszczy,skrzypi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmamot Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Bez przesady nic się nie stanie . Tym bardziej że nie ma żadnych drgań bo auto stoi w miejscu . Ale jak ktoś się boi to niech cyka 4x . Jak komuś trafi się Panie Jacko29 egzemplarz skrzypiący to nawet gdyby auto lewitowało przy zmianie kół to będzie trzeszczeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Jak się dba tak się ma, gdzieś na forum był filmik jaki QQ jest miękki warto oglądnąć, te pare minut dłużej przy wymianie kół nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Bez przesady nic się nie stanie . Tym bardziej że nie ma żadnych drgań bo auto stoi w miejscu . Ale jak ktoś się boi to niech cyka 4x . Jak komuś trafi się Panie Jacko29 egzemplarz skrzypiący to nawet gdyby auto lewitowało przy zmianie kół to będzie trzeszczeć Może i bez przesady,ale zobacz ten filmik gdzieś tak od 7 minuty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 też o tym myslałem i to chyba nalepszy pomysł, bo mam już hydrauliczny podnośnik. Ale chodzi mi po głowie jeszcze coś takiego (tylko boję sie co na to mój biedny akumlator) http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3220161714171-TORINPO0002-zestaw-podnosnik-i-akcesoria.html A czy przypadkiem on nie jest do 1 tony udźwigu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 (edytowane) No właśnie jest... "Zestaw do podnoszenia - elektryczny podnośnik trapezowy, 12V, udźwig: 1t, wysokość podnoszenia: 120-350mm, TORIN" ale podnosząc jedną stronę albo "koło" nie podnosi chyba więcej. ale poniżej widać " Dodatkowe informacje Inter Cars: "Udźwig: 2 tony Napięcie: 13.5 V Minimalna wysokość podnoszenia: 120 mm Maksymalna wysokość podnoszenia: 350 mm Długość przewodu zasilającego: 4.5 m Waga netto/brutto: 22 / 23 kg Wymiary opakowania: 540x450x250" Edytowane 26 Kwietnia 2017 przez pawcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan1979 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 wznowię temat jaki podnośnik polecacie, bo na zimę chciałbym kupić drugi komplet kół, a u siebie nie mam nic bo jest zestaw naprawczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Ale chcesz podnośnik do garażu ,czy do bagażnika??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Oryginalny lewarek nie jest zbyt wygodny w użyciu bo długo trzeba nim kręcić. Jeśli używasz go w warunkach domowych, a nie w trasie , to jest na to sposób. Wystarczy hak gwintowany o długości tak ze 20 cm, do kupienia pewnie w każdym markecie budowlanym. Nagwintowany koniec należy spiłować w sześciokąt i dzieki temu uzyskujemy coś, co z jednej strony można zaczepić o ucho w podnośniku, a z drugiej zamocować w miejscu wiertła we wiertarko-wkrętarce akumulatorowej i mamy podnośnik elektryczny. Wiadomo, że to prowizorka w porównaniu z solidnym podnośnikiem, ale przynajmniej da się w miarę szybko i bez zbędnego wysiłku unieść auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan1979 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 w sumie żabe w garażu mam ale mały zasięg (jaką wysokość podnoszenia powinna mieć żaba aby dać radę?) ale pewnie przydał by się taki do bagażnika, czy od j10 podejdzie?? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Żaba,taka popularna raczej nie daje rady odpowiednio podnieść Qashqai'a.Potrzebne jest jeszcze coś na czym można by było żabę postawić.Ja mam zrobiony taki "stolik" wys.około 7 cm i jeżeli zmieniam koła to podkładam go pod żabę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan1979 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 a czy podnośnik orginalny od q1 podejdzie pod q2?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EmPe Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 (edytowane) Odgrzeję kotleta Zbliża się pora zmiany kół i stąd ponawiam pytanie: Jaka powinna wysokość podnoszenia "żaby" aby spokojnie zmienić koło ? Większość ma 330-360 mm, czy to wystarczy bez podkładania "stolika" ? No to odpowiem sobie sam Absolutne minimum to 360 mm, a optymalne było by 400 mm. Edytowane 15 Marca 2018 przez EmPe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Witam, A ja zapytam może o Juke'a. Czy taki podnośnik podniesie "żuka" bez problemu, niby max 359 mm. http://allegro.pl/show_item.php?item=6961161155 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.