Gość WUEMTE Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 W jaki sposób zwiększyć ciśnienie w sprężarce w P12 2.2 dci? Czy można to jakość minimalnie zwiększyć? Czy można przyspieszyć włączanie się turbo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 z tego co przypuszczam sterowanie zaworem wastegate jest w P12 elektroniczne, także zwiększenie ciśnienia doładowania można uzyskać jedynie poprzez modyfikację starownika (chiptuning) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Turbo zdecydowanie szybciej zacznie wchodzić na właściwy boost jak przerobisz wydech na odpowiedni luźniejszy. Zanotowałem też pare przypadków w 200SX że po zmianie wydechu na przelotowy wzrosło dołądowanie z seryjnych 0,6 do ponad 0,8 bara - różnica w osiągach dzieki samemu ukłądowy widechowemu byłą diametralna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 sprezarka jest sterowana podcisnieniem regulownym przez elektozawor. mozesz podlaczyc sterowanie bezposrednio do pompy próżniowej (podpiac elastyczny wezyk dopiety do sprezarki bezposredio do pompy). sprezarka pracuje wtedy zawsze z maksymala wydajnoscia, ale czy to jest zdrowe dla silnika nie wiem, pewnie raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Chip tuningg Panie... Jak zrobisz tak jak opisówał kolega powyzej to odrazu w tryb awaryjny CI wlezie po pierwszym przekroczeniu 1bara doladowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 raczej watpie, kiedys przjechalem jakies 2km z tak podlaczona sprezarka i nic sie nie dzialo (ale nie przekraczalem 2500obr/min). przelaczenie jest czysto mechaniczne. chyba ze komputer porownuje ilosc wdmuchnietego powietrza i podawanego paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Z tego co wiem w 2,2 jest map sensor - i on widzi jakie jest nadcisnienie w kolektorze ssacym, przy 2500 moglo jeszcze nie dmuchać męskeigo cisnienia - jak się w ten sposob bawisz to przynajmniej zapodaj sobie jakiś manometr żebyś miał jakieś porownanie do tego ile dmucha Ci w Seri a ile po dlubaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 Z tego co wiem w 2,2 jest map sensor - i on widzi jakie jest nadcisnienie w kolektorze ssacym, przy 2500 moglo jeszcze nie dmuchać męskeigo cisnienia - jak się w ten sposob bawisz to przynajmniej zapodaj sobie jakiś manometr żebyś miał jakieś porownanie do tego ile dmucha Ci w Seri a ile po dlubaniu Nie wiem, czy tam jest map sensor i niewiele mnie to interesuje. auto przejechalo 2 km bez sygnalizowania zadnych bledow. Robilem to tylko dlatego, ze serwis nissana nie byl w stanie rozpoznac, dlaczego auto slabo sie zbiera, wedlug serwisu wszystko z autem bylo OK. musialem im pokazac, ze padl zawor prozniowy sterujacy sprezarka. poniewaz usterka byla natury mechanicznej i nie wyskakiwala w diagnosytce komputerowej, przerosla kwalifikacje autoryzowanego serwisu z tego co wiem, to w silnikach sterowanych elektronicznie maksymalne cisnienie doladowania jest uzyskiwane w okolicach maksymalnego momentu obrotowego. Tak naprawde zalezy wylacznie od ilosci spalanego paliwa, a ta jest najwyzsza wtedy kiedy auto gwaltownie przyspiesza - najlepsze przyspieszenia uzyskuje sie przy obrotach odpowiadajacych maksymalnego momentu obrotowego, czyli w przypadku wyzej wymienionego auta (podobnie jak mojego) ok 2000 obr. tyle jezeli chodzi o podstawy fizyki. zastanawialem sie nad zalozeniem chipa, ale chcialbym dowiedziec sie jakie doswiadczenia mieli ci ktorzy przejezdzili takim autem paredziesiat tysiecy kilometrow. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 w naszym klubie sie nie dowiesz raczej na temat CHIPA w diselu polecam forum http://forum.octaviaclub.pl/ co prawda tam są bardziej męskie silniki z rodziny 1,9TDI ale no problemo z uzyskaniem przelotu dal nich jest 250tyś km czy to jak ma sie 90 km czy praiwe 200 - ważene zeby jeżdzić z głową. A co do twojej usterki to bardzo albo bardzo popularna... jeszcze czasem do tego dochodzi zawieszający się aktuator na trubinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 silniki 1.9tdi sa do bani. mailem golfa IV 100km z takim silnikiem. jesli nie ma 1800obr to w ogole nie chce jechac, a jak przekroczy 3000 to umiera. przypuszczam, ze te ktore montowano w octavii (90i 110km) sa jeszcze gorsze, bo to wczesniejsza generacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2006 silniki 1.9tdi sa do bani. mailem golfa IV 100km z takim silnikiem. jesli nie ma 1800obr to w ogole nie chce jechac, a jak przekroczy 3000 to umiera. przypuszczam, ze te ktore montowano w octavii (90i 110km) sa jeszcze gorsze, bo to wczesniejsza generacja. Miałeś coś nie chalo... Zdrowy TDI od 2000obr.min pali gume na peirwyszm biegu tak ze nie mozna dawać gazu do deski, NIE MA LEPSZYCH i tanszych w modingu na tej planecie. W Octavi mojego taty zmeinilem wtryski na większe, wywalilem katalizator oraz wlutowałem inne oprogramowanie w ECU - do setki ponizej 9 sek silnik AGR czyli 90koni ze spręzarką bez zmiennej geometrji, zrobione 133KM i 334nm koszt tych modów 1600zł a mogę się zalorzyć że nie ma tu w Nissan klubie takiego disela ktory dałby jej rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 diesle sa od tego zeby malo palily i w miare wygodnie sie nimi jezdzilo. do palenia gum kupuje sie benzyniaki z mocnymi silnikami. to oczywiscie kosztuje duzo wiecej niz chipowany diesel. diesle sa elastyczne dlatego wygodnie sie nimi jezdzi. jednak auto benzynowe jest bardziej dynamiczne, pod warunkiem , ze umie sie korzystac ze skrzyni biegow. diesle lepiej prezentuja sie pod wzgledem elastycznosci, jednak w przyspieszeniach do 100 czy 140 lepiej prezentuja sie auta napedzane benzyna (przy zblizonych mocach silnika i wielkosci auta). dlatego tez kazdy benzynowy kompakt z silnikiem o podobnej mocy bedzie lepiej'palil gume' niz twoje auto. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.