Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16]Brak mocy do ~2500 obrotów, szarpanie


vetox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Niestety mam problemy z moją Almerą N16 1.5 98 km z 2003roku (czyli po lifcie), benzyna + LPG. Auto niestety Anglik, po przekładce (możliwe, że tutaj leży wina...), dodatkowo niestety żłopie olej, co prawda nie dużo, ale ostatnio musiałem dolać ponad litr.

Samochód poniżej 2500 obrotów prawie w ogóle nie przyśpiesza, każde wciśnięcie gazu do pełna, gdy obroty są niższe niż 2500, powoduje jedynie powolne zwiększanie obrotów, słychać, że silnik inaczej pracuje (standardowe "jakby chciał, ale nie mógł"), ale prędkość prawie w ogóle  nie wzrasta.
Dopiero powyżej ~2500 obr. samochód ożywa i reaguje na naciśnięcie gazu ( czuć nieporównywalnie większą moc i samochód faktycznie przyśpiesza),(brak mocy  na niskich obrotach występuje na gazie i benzynie)
ALE - jadąc już w miarę szybko, zwłaszcza pod górkę wciśnięcie gazu do pełna powoduje straszne szarpanie, przy lekkim opuszczeniu pedału gazu do  około 90% szarpanie ustępuje.
Szarpie głównie przy jeździe pod górkę, no i na wciśniętym gazie do pełna.
Przy jeździe z górki lub po prostej drodze auto na wysokich obrotach w miarę dobrze przyśpiesza i nie szarpie.
EDIT: Muszę dodać, iż jestem niemal pewny, że szarpanie występuje TYLKO na gazie. Czy możliwe, że jest to wina źle dobranych, okopconych, lub słabej jakości świec ?

Prędkość maksymalna chyba nie bardzo odstępuje od "katalogowej" bo auto było w stanie ujechać 170 km/h  i czuć było, że może jeszcze trochę uciągnąć, ale chwile to rozpędzanie zajęło...

Wymienianie były oba czujniki położenia wału (około 2 tyg. temu), przepustnica również wymieniana kilka tygodni temu, sprzęgło niemal nowe(jakieś 2 tys km).
Katalizator jest wywalony, egr również.
Wcześniej, przez brak masy na czujniku luzu, pojawił się CHECK engine z wieloma błędami i piszczało z okolic przepustnicy na zapłonie. Po poprawnym podłączeniu masy błąd zniknął i check nie świeci już od ponad 400 km.

Auto oczywiście odwiedziło wielu mechaników, nawet elektryków, a problem dalej został...
 

I teraz prośba do was, drodzy Forumowicze. Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc/rady, bo już naprawdę nie mam pojęcia co to może być i co robić z tym samochodem...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowe wieści odnośnie mojego nieszczęsnego auta :D

Postanowiłem, że wymienię wszystkie świece, bo ostatnio  jak sprawdzałem to były w fatalnym stanie, i faktycznie po wymianie świec  auto już nie szarpie,  jednak mocy dalej brak. (Nadal przyśpiesza dopiero od ~2500 obr. ale i tak szału nie ma..)

Kolejna rzecz - mimo, że check nie świecił się od ponad miesiąca, postanowiłem podjechać do znajomego i podpiąć Almerę pod komputer i  okazało się, że jest jeden błąd:
P0011 - Regulacja położenia wałka rozrządu po stronie dolotu - za mocno wyprzedzony(Bank 1).
 

Z czym to ustrojstwo jest związane  i jak to naprawić...?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...