utras Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Witam. Czy wymienial ktos z kolegow samodzielnie olej w reduktorze? Chodzi mi o to, ktoredy spuścić i nalac olej, jaki olej i ile wchodzi oleju. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 oki kolego, nie wiem czy było, nie wiem czy było poprawnie, zrobię instrukcje, najwyżej poślesz kwiaty instrukcja dotyczy wszystkich Murano Z50,Z51,Z52 i Pathfindera R52 (2013 ->) w aucie masz 2 rzeczy w których wymieniasz olej związany z napędami differencial gear oil (ten z tyłu)- 0.55 litra API GL-5 80W90 transfer oil (ten przy CVT) - 0.31litra API GL-5 80W90 powinieneś od razu w tych 2 urządzeniach zmienić olej gdyż butelka 1l. lub 1QT wystarcza na to 0.55 + 0.31 = 0.86litra zwłaszcza bardzo ważna zmiana jest przy transferze gdyż tam wchodzi szklanka oleju, leją tylko mineralny i jak go spuszczasz to widać że jest zużyty. korki spustowe masz od dołu korpusów, wlewowe z boku korpusów, korki wlewowe służą też do sprawdzania poziomu oleju, odkręcasz korek i wkładasz paluszek, jak czujesz olej to git. raczej potrzebny kanał, lub podnośnik. bo ciężko wpełznąć pod auto. oleje najlepiej zmieniać rozgrzane, uważaj żeby się nie poparzyć od rur wydechowych, zabezpiecz/ nie pochlap rur wydechowych (transfer case) oleje napełniasz bardzo wolno, minimum 3 minuty, podejście nie za specjalne, polecam mieć pompkę ręczną, nie wiem czy bym dał rady bez pompki napełnić, ja mam taką do silnika zaburtowego i sprawdziła się świetnie. Napełniasz tyle, jaką ilość podałem, przy końcówce ilości bardzo wolno, obserwujesz i jak zaczyna cieknąć z wlewu to znaczy, że masz full ile trzeba generalnie nissan w nowszych instrukcjach serwisowych zaleca przy każdej wymianie oleju wymieniać korki, (ew. podkładki miedziane jeśli występują), szczerze raczej mało to kto robi (nawet serwisy), więc musisz zwracać uwagę czy nic potem nie cieknie, ew. na gwint dać jakiś silikonowy uszczelniacz tak na wszelki wypadek, ja nic nie dawałem wszystko git, sprawdzić trzeba szczelność po jakimś czasie i już. Na rysunku dolny lewy masz zaznaczone 2 miejsca kropelką gdzie masz dodatkowo sprawdzić przy dyferencjale czy uszczelniacze nie ciekną, w zasadzie to zrób przed wymianą oleju, bo po wymianie będzie tylko gorzej olej masz API GL-5 80W90 ja polecam kupić dobry syntetyk , ew. możesz zastosować zamiennie syntetyk 75W90 GL-5 (ja taki zalałem firmy AMSOIL) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utras Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Super, o to mi chodzilo. Kwiaty lecą w Twoją stronę Właśnie katowalem manual Koledzy, a dlaczego przy wymianie oleju w skrzyni kazdy odpina wezyk od chlodnicy do spuszczenia oleju skoro jest korek spustowy w misce skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kfar Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Odkręcając tylko korek spustowy to zalejesz kilka litrów oleju nie pamietam ile ale gdzie koło 7 jak dobrze pamietam, w przewodach ci zostaje od groma, dlatego wszyscy odpinana tego węża.... tez tak tak robiłem przy wymianie oleju i. Wlazło mi koło 12 L Super, o to mi chodzilo. Kwiaty lecą w Twoją stronę Właśnie katowalem manual Koledzy, a dlaczego przy wymianie oleju w skrzyni kazdy odpina wezyk od chlodnicy do spuszczenia oleju skoro jest korek spustowy w misce skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Witam może ktos mi pomóc nie chce zakładać nowego posta co ile wymienia się olej w moście i Reduktorze? Gdzieś wyczytałem że wymieniana się co roku wraz z olejem w silniku.... Dzięki z góry za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Nie wiem ile tam Ci pisze w instrukcji, ale interwal zmiany w transfer case(przod) jest okolo 30-45 tys km/2lata a differential gear ok. 60 tys/3,4 lata. Na calosc wchodzi niecaly litr , tyl. Ok 0.55 litr, przod 0.31 litra, radze nie zaniedbywac tego bo transfer w z50 jest delikatny , duzo awarii, pierwsze to cena nowego ok. 10tys zl , a drugie to nawet jak znajdziesz tania uzywke (najpierw rozsadnie wymienic uszczelniacze w uzywce) , to zeby to wymienic trzeba , obnizyc silnik, zdjac kolektor ,poluzowac maglownice, rozpiac macpersona , generalnie polos wyjac . Roboty nie malo , np. Same uszczelnienie tego jest oceniane na 16 roboczogodzin mechanika. Z poczatku ludzie nie wiedzieli ze to delikatna rzecz i potem byli w szoku jak dostawali w serwisie rachunek na wymiane typu 15tys zl (4tys $) . A jeszcze czestotliwosc zmiany w napedach zalezy od tego jak uzytkujemy auto , jak cos holujesz to krotsze interwaly , jak trasa to dluzsze , zmiana banalnie prosta, choc bez pompki sie nie obedzie , bo ledwo dlon sie wklada. przy zmianie auto musi byc wypoziomowane , bo kontrola stanu jest przez korek przelewowy/wlewowy, trzeba co jakos czas sprawdzac wycieki. Olej zawsze stosuj najlepszy, bo jest go tam malo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.