Juchas Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Witam chciał bym pomalować patrola raptorem może całego a może tylko pod szyby Spotkał się ktoś z tym ? Proszę o porady . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Nie bardzo wiem jakiej porady potrzebujesz? Kupujesz podkład pod raptora, kupujesz raptora w wybranym modnym kolorze, kupujesz pistolet do raptora (przykręcany do puszki - ok 50zł), matujesz parcha, malujesz podkładem, znowu matujesz i pryskasz raptorem wspomnianym wcześniej modnym kolorem. Przed przystąpieniem do prac polecam pozbyć się wszystkich ognisk korozji - słyszałem opinie że ruda lubi chrupać pod ratorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juchas Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Na plastikowych elementach tez muszę podkład dawać czy wystarczy tylko zmatowić i odtłuścić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Na plastiki raptor ma specjalny podkład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakar Opublikowano 8 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 To ja napiszę jak wygląda sprawa w większości tworzyw sztucznych w motoryzacji. Plastiki już polakierowane można pokrywać podobnie jak stal. Laminaty poliestrowo-szklane , epoksydwo-szklane, czy tam węglowe można pokrywać bez specjalnych podkładów, można dać epoksydowy lub akrylowy. Będzie trzymać. Do PUR będzie także dobrze trzymać. Inne "plastiki" jeżeli są nowe lub dobrze plakowane to już trzeba się pobawić. Np myjemy taki element najpierw wodą z mydłem potem zmywaczem silikonowym (najpierw wstępnym a potem najlepiej antystatycznym bo on lepiej penetruje plastiki). Potem wypadałoby wygrzać element 30 minut w temperaturze 60 stopni C. Potem znowu myjemy zmywaczem to co wylazło na powierzchnię i matujemy. i znowu myjemy przed samym lakierowaniem. Ważne aby przed matowaniem myć. od przygotowania powierzchni bardzo dużo zależy. Trzeba zmyć plaka i w przypadku nowego elementu rozdzielacz formy. Były nawet takie wpadki, że auta fabryczne miały problem z przyczepnością lakieru bo ktoś olał sobie pewne procedury. Matowanie plastików najlepiej włókniną ścierną. Nastepnie grunt 1k do plastików i na to jakaś powłoka. Gdyby były pytania to proszę je zadawać. W temacie Cobry wiem więcej. Jak czegoś nie wiem to zapytam mądrzejszych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juchas Opublikowano 3 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 Super kolego . Wyczerpująca odpowiedz . Ja w lakiernictwie jestem zielony ale teraz idzie zima będzie chwila czasu i zabieram się za maluszka . Będzie matowienie podkład No i raptor . Co i jak to wyjdzie postaram się wrzucić na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreks2013 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Na stary lakier nie musisz podkładować, wystarczy go zmatowić papierem 240 lub 320 i dokładnie odtłuścić (nie nitrem czy benzyną ekstrakcyjną tylko zmywaczem silikonowym), goły metal zabezpiecz gruntem antykorozyjny najlepiej jakimś epoksydem, chromy zmatowić włókniną 320 i można malować, tak samo z twardymi plastikami (ABS itp), miękkie (PP, EPDEM) trzeba gruntować. Ważne żeby temperatura otoczenia i budy nie była niższa niż 15 stopni, jeżeli zależy ci na trochę bardziej estetycznym wyglądzie użyj zwykłego pistoletu z dyszą 2.0mm wychodzi gładka powierzchnia bez grudek takich jak po pistolecie do baranka (dedykowanego do raptora), jak malowałem swoje terrano zrobiłem kilkanaście próbek żeby efekt był zadowalający proponuje zrobić to samo ok godziny roboty a nie będzie rozczarowań z efektu końcowego. https://photos.app.goo.gl/K8P50r0nkyqhNc8K2 https://photos.app.goo.gl/0pw9ZdwLYHPidlvA3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Malowałem Raptorem ramę i pomimo tego że każda butelka była przed aplikacją wstrząsana przez chyba 5 min. to pod koniec i tak wychodziło bardziej gładko Była to tylko rama i nie przywiązywałem zbytniej wagi do estetyki choć malowałem dokładnie Może wypracowałeś jakiś sposób przy malowaniu większych powierzchni gdzie nie było to już bez znaczenia? Ciśnienie, właśnie dysze, może odległość lub kierunki nakładania ... Chętnie skorzystamy ze wskazówek, w przyszłym roku będę swojego malował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreks2013 Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Raptora kupiłem w wersj do barwienia dodaje się ok 10% koloru który Ci się podoba trzeba wziąć pod uwagę poprawką na kolor żywicy (trochę rozjaśnia), można zamówić zwykły akryl w mieszalni (ja dodawałem sam mix pigmentowy ale mam dostęp do mieszalnika), do malowania zwykłym pistoletem trzeba rozcięczyć ok 10% (rozcieńczalnik do akryli). Do lakierowania zdecydowałem się na pistolet klasyczny z dyszą 2.0 ciśnienie ok 1,8 - 2.0 bara, można nim zrobić dowolny efekt ja u siebie zdecydowałem się na położenie matu (na trzeciej warstwie trzeba zwiększyć ciśnienie i zmniejszyć ilość podawanej farby). Pistolet dedykowany pozostawia według mnie zbyt grubą morę (wygląda jak baranek). Temperatura otoczenia ok 15 stopni, ja na takie zabawy wybieram koniec marca jest już wystarczająco ciepło a jeszcze nie ma owadów które lubią się wklejać w lakier. Trzeba pamiętać że raptor do pełnej twardości (nie mylić w czasem schnięcia) potrzebuje ok miesiąca w tym czasie trzeba go trochę oszczędzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.