khudy Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Witam, ostatnio mam problem ze swoją primerą p12 1,9 dci (120 KM), a mianowicie podczas odpalania silnik się "dusi", "dławi" i gaśnie tak jakby nie dostawał paliwa muszę dodać gazu żeby odpalił. Raz odpali normalnie a raz ciężko pali nie ma reguły czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku. Filtry wymieniane na czas, świece żarowe ostatnio też wymienione. Dodam jeszcze choć to może być z czymś innym związane, że ostatnio pali znacznie więcej ( w trasie kiedyś 5,5 teraz powyżej 6 czasami nawet 7 ) i na 6 biegu przy ok 150km/h zapala się check engine ( czerwona kontrolka) i odłącza turbo ( wiem że turbo bo sprawdzane na kompie podczas jazdy było przy 150km/h z 23 psi na a jak zapaliła się kontrolka spadło do 8 psi i brak mocy) jak zgaszę i zapalę samochód wszystko wraca do normy. Ostatnio znalazłem dziurę w intecoolerze i ją załatałem. Czyli wyjdzie na to że mam 2 problemy jak ktoś ma jakieś pomysły to byłbym wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awaria Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Obstawiam przeplywomierz. a konkretnie kable wtyczka, nie wiem czy czujnik powietrza zasysanego jest w nim czy osobno ale podane objawy na to wskazują. Odepnij całkiem pojeździj powinno być słabo ale równo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khudy Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Zapomniałem dodać, że jak się zapali błąd silnika to komputer nie znajduje błędu. Że przepływomierz jest walnięty? Podczas jazdy przepływomierz miał cały czas takie same odczyty znaczy przepływomierz działał i jak nie było błędu i jak się pojawił. Przy prędkości 150km/h (2700-2800 rpm) przepływka miała odczyt ok.105 g/s. Jak się zapalił błąd na 6 biegu przy 2100 rpm przepływomierz miał 45,2 g/s a turbo 8,7 psi. Są gdzieś w necie albo ktoś ma jakie ciśnienie powinno mieć turbo i przepływomierz przy danej prędkości lub obrotach można takie coś znaleźć? Chyba że miałeś na myśli z tym odpalaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 W mojej primerce odpięcie przepływki nie powoduje zapalenia kontrolki (ale błąd w kompie jest) i w dodatku zyskuje parę koni, ale wracając do twojego przypadku. Czerwona kontrolka może zapalać się w wypadku usterki świec żarowych i ich obwodu lub wody w filtrze paliwa. Co do utraty mocy to podejrzewałbym padnięty egr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khudy Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 W mojej primerce odpięcie przepływki nie powoduje zapalenia kontrolki (ale błąd w kompie jest) i w dodatku zyskuje parę koni, ale wracając do twojego przypadku. Czerwona kontrolka może zapalać się w wypadku usterki świec żarowych i ich obwodu lub wody w filtrze paliwa. Co do utraty mocy to podejrzewałbym padnięty egr w przypadku świec żarowych komp pokazuje kod błędu ( nie pamiętam jaki ) bo tak wcześniej miałem w sierpniu to wymieniłem i błąd się usunął a tutaj nic nie pokazuje, ale egr sprawdzę. Co do filtra paliwa to chyba na dole jest jakiś "kranik" jak dobrze pamiętam to też to sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awaria Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Egr jak najbardziej, zasyfiony wyczyścić najlepiej zaślepić o ile sterownik nie będzie tego widział, Jaka tam jest turbina vnt ?.ciśnienie 8.7psi to ok 0,5 bar czyli wcale nie ładuje powinno być 1,5-1,9 bar, może przewody nieszczelne dmucha do atmosfery, posprawdzaj wszystko dokładnie bo to będzie jakaś pierdoła za 1,5zł, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khudy Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 no, ale takie ciśnienie jest jak zapali się kontrolka to komputer odłącza turbinę a tak ma normalnie z 23 psi przy 2700 obrotach na 6 biegu. I turbo jest ze zmienną geometrią jeśli o to chodzi. Chyba żeby turbo było brudne, przeładowuje turbo i komputer przy kreślonej prędkości i obrotach odłącza je żeby nie uszkodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.