Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera n16 z ABS wymiana pompy hamulcowej


robert45

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy były następujące. Po dłuższym postoju, po naciśnięciu hamulca, pedał schodził do podłogi. Po kilkukrotnym pompowaniu,  podnosił się.

Pierwsza myśl zapowietrzony układ hamulcowy. Po dokładnych oględzinach nie stwierdziłem wycieków oraz ubytku płynu hamulcowego. Czyli co się stało. Po uruchomieniu silnika po naciśnięciu pedał hamulca powoli schodzi do podłogi. Nie stwierdziłem pogorszenia hamowania w czasie jazdy, ale już dawno nie musiałem gwałtownie hamować.

Wyglądało to na przepuszczanie jednej sekcji pompy hamulcowej (tak stwierdził mechanik). Wymieniłem na nową. Odpowietrzanie układu lewe przednie+prawe przednie+prawe tylne+lewe tylne koło.

Czyli tak jak odpowietrza się pojazd z ABS. Niestety w trakcie odpowietrzania prawego tylnego koła zabrakło płynu hamulcowego w zbiorniku, i musiałem od nowa odpowietrzać wszystkie koła. Nadmieniam, że nie włączałem zapłonu przy odpowietrzaniu tylnych kół. Teraz do rzeczy.

Nic się nie poprawiło. Nadal przy włączonym silniku pedał hamulca powoli schodzi do podłogi, a po postoju nocnym, przy pierwszym naciśnięciu pedał hamulca (z wyłączonym silnikiem)  schodzi do podłogi i kolejne naciśnięcia powodują jego podnoszenie.

Nie wiem jaka jest procedura odpowietrzania układu hamulcowego w Almerze. Niewykluczone, że zapowietrzył się układ ABS. Jak to ogarnąć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy odpowietrzaniu gdy zacznie juz leciec płyn bez pęcherzów jeszcze tak ok 100ml pompuje dla pewności i często jakiś pecherzyk pojdzie i trzeba uwarzać bo przy dolewaniu płynu do zbiorniczka pecherzyki moga sie tworzyć 

czasem to litr płynu pójdzie 

taki miękki pedał hamulca czasem robi się gdy jest stary płyn no ale teraz to już masz nówke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Dotarłem do instrukcji. Nijak się to ma do odpowietrzania hamulców  z ABS w innych pojazdach. Sposób kolejności odpowietrzania poszczególnych kół jest inny niż podają poradniki w przypadku ABS.

Kolejność jest następująca.

Odłączyć złącze (bezpiecznik) ABS lub akumulator i odpowietrzać wg.kolejności: PT -LP -LT -PP, czyli od najbardziej oddalonego koła od pompy ABS a nie od najbliższego jak odpowietrzałem. Spróbuję zobaczymy jaki będzie skutek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurcze nie doczytałem zeczywiscie pisałes ze od najblizszego odpowietrzałes a powinno od najdalszego tylko nie zaluj płynu pewnie okarze sie ze poprzednia pompa hamulcowa byla dobra:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c.d. niestety odpowietrzanie wg.instrukcji nic nie dało. Pedał hamulca po włączeniu silnika nadal powoli ( może nawet dość szybko) wpada w podłogę, przy pompowaniu unosi się w górę. Natomiast przy wyłączonym silniku jest wysoki, twardy i nie rośnie.

Samochód hamuje, abs również działa chociaż pedał zapada się dość nisko. Po ustawieniu samochody na stromym podjeździe samochód nie stacza się. Natomiast to wpadanie hamulca jest irytujące, szczególnie że Almerką jeździ kobieta i wpada w panikę.

Prośba do użytkowników Almerki z ABS, o sprawdzenie czy wpada hamulec przy włączonym silniku na postoju. Najlepiej z 1,5 dci o ile ma to jakieś znaczenie. Może ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...