Irith Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Witam, Miesiąc po nabyciu X-traila przyszedł czas na pierwszy post. Czy ktoś z uzytkowników T30tki spotkał się z problemem wody dostającej się do wnęki, gdzie spoczywa koło zapasowe (a w moim przypadku zbiornik "paliwa dla biedaków")? Po każdym deszczu czy myciu wnęka jest zalana (mam na myśli jakieś 100-200ml wody), przy czym na powierzchni bagażnika wody nie ma, uszczelka klapy nie jest przetarta czy pocięta, a sama klapa bagażnika nieuszkodzona. Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 a korek spustowy drozny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 To jest jakaś mała ilość wody jak na problem odpływu. Może to jest efekt skraplania się wody na zbiorniku LPG. Ja kiedyś miałem taka przypadłość w innym samochodzie. Proponuje to sprawdzić gdy na dworze będzie zdecydowanie mniej wilgoci w powietrzu. Ja nie mam LPG i nie mam problemów z odpływem ale kilka razy zauważyłem, że przy takiej wilgotności woda się potrafi skraplać we wnęce koła. Dla jasności sprawy mój X stoi zawsze pod chmurką. Nigdy nie jest garażowany. Zakładam, że ty także swojego nie garażujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado_KR Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Tylko wnęka koła jest mokra? Inne miejsca bagażnika np.schowki boczne? Też bym stawiał na skropliny że zbiornika LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irith Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 (edytowane) Teoria skraplania sensowna, ale na pewno nie to jest przyczyną. A wiem to stąd, że wodę we wnęce zauważyłem bezpośrednio po zakupie auta, kiedy jeszcze leżało tam koło zapasowe. Wtedy wiadomo, euforia po zakupie, myśl "może nalało się przypadkiem". Potem szybkie zagazowanie, a problem pozostał. Auto stoi pod chmurką póki garażu nie opuści poprzedniczka X'a. Co do korka spustowego... Nie zauważyłem takiego ustrojstwa w podłodze. Nie zmienia to faktu, że gdyby woda nie nachodziła, to by żaden spust nie był potrzebny. Chyba niedziela upłynie (sic!) pod znakiem prób szczelności Karcher vs X-Trail. Może chociaż uda się namierzyć z której strony nachodzi... Edit: tak, tylko wnęka. Podsufitka, boczki, główny bagażnik są suche. Edytowane 4 Maja 2017 przez Irith Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Patrząc od tyłu lewy błotnik (od strony wlewu), tamtendy woda może się wlewać przez dziurkę w błotniku. Ja u siebie klajstrowałem, a ktoś kiedyś na forum wrzucił fotkę z rdzawym zaciekiem dokładnie w tym samym miejscu. Jeśli to nie skropliny ze zbiornika to zwróc też na to uwagę. Jeśli to jest to co piszę, to trzeba zdemontować boczek z lewej strony bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 przy kole zapasowym powinny byc korki spustowe kiedy masz hak to jednym idzie instalacja do haku najlepiej wyjać koło wyjąć korki poczyścić i powinno być ok, bo skraplanie można szmatka przetrzeć jak już woda jest to korki, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Kielichy amortyzatorów lubią w tym aucie przerdzewieć na wylot choć z zewnątrz tego nie widać pod masą natryskową . Jeśli przy myciu auta myjesz również tylne nadkola od wewnątrz to tutaj może być problem ( po zdjęciu boczka w bagażniku będzie widać rdzawy nalot na kielichach jeśli to jest powodem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Moim zdaniem standardowy problem rdzy od wlewu paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Przed myciem dookoła wnęki na koło zapasowe rozłóż ręcznik papierowy tak by przylegał do podłogi, po myciu czy po deszczu ze strony z której nacieka woda powinien on być mokry, to wskaże Ci kierunek dalszych poszukiwań otworu przez który przedostaje się woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Sprawdź czy któraś z lamp nie jest uszkodzona poza uszczelką.W Almerze tak miałem że była dziurka w lampie i tamtędy woda dostawała się do wnętrza lampy a potem przez gniazdo żarówki do bagażnika.Pozdrawiam.Bart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irith Opublikowano 5 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Jak już pisałem, w weekend spróbuję namierzyć przeciek. Może to zabrzmi śmiesznie, ale zwyczajnie trzeba będzie wejść do wybebeszonego z wszystkiego bagażnika, zamknąć klapę, a żonka niech odstawia "bikini car wash". @Bart - lampa to może być pomysł, co prawda w kloszu wody nie widać, ale czy pod lampą nie ma możliwosci penetracji... Trza sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Lampa jest przykręcana od zewnątrz i nie ma tam żadnej dziury do środka auta poza uszczelką /przelotką wiązki elektrycznej idącej do niej. Jeśli przelotka ta wypadła to może tamtędy lecieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) Lampa ma dziurkę u góry i woda tamtędy paruje. Jednak pod lampą to nie z pewnością bo by poszło błotnikiem albo progiem. Lej wodę a kobitka w środku niech obserwuje, albo na odwrót. Anteną? Edytowane 5 Maja 2017 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irith Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Problem zdiagnozowany i mam nadzieję, że rozwiązany, Powodem całego zamieszania była taka oto szczelina na składania elementów konstrukcyjnych Mimo, że miała mniej niż 1 mm szerokości woda zapierdzielała nią całkiem konkretnie. Demontaż zderzaka, osuszenie, przemycie benzyna ekstrakcyjną, wypełnienie poliuretanową masą klejąco - uszczelniającą i voilà. Autorom wszystkich wypowiedzi powyżej dziękuję za sugestie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 na zakładce blach tak? Pozioma czy pionowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irith Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Tak, na zakładce, pozioma szczelina. Jak otworzysz klapę i spojrzysz na śrubę mocującą zderzak, to końcówkę tej zakładki widzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado_KR Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Super, że się udało znaleźć przyczynę i usunąć problem. Szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Brawo Ty.. Grunt to samemu dojść sedna sprawy, punkcik dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 (edytowane) Dziś wyjąłem koło i zobaczyłem basen ! Wody było ze 3-4-ry centymetry. Korek spustowy i wiadro zleciało. Zrobiłem też mały otwór w korku żeby samo zlatywało na przyszłość. Tyle samo wody było w lewej wnęce. Tam jest ciasno ale szmata wchłonęła. Jest tam też taka klapka z 10ięc na 8-siem centymetrów. Może to tamtędy woda się dostaje? Nie wiem jak kielichy amortyzatorów wyglądają bo nie wiem jak boczek zdemontować żeby nie połamać. Proszę o podpowiedź. Kielichy rano zprawdziłem - jak nowe bez zacieków . Edytowane 19 Września 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irith Opublikowano 19 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Najlepsze podpowiedzi masz powyzej: wyłóż wnękę koła czymś chłonnym i polewaj wodą tył auta, sekcjami, sprawdzajac w którym momencie pojawi się woda w środku. Oczywiscie rób to z przerwami, bo prawdopodobnie woda potrzebuje chwili na spłynięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Tak też zrobię. Tylko zastanawia mnie ta klapka z przesłona. Przypominam sobie jak zdjąłem zderzak do spawania to widziałem ją . Czyli jest bezposrednio pod zderzeakiem. Jak jest kałuża to myslę ,że przez nią może dostać sie woda. Dziś zdemontuje ja i zabezpieczę folią. Pogoda deszczowa ,wiec efekt musi być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Tylko zastanawia mnie ta klapka z przesłona. Ta klapka to tzw. odpowietrzenie pojazdu i jest ona tak skonstruowana by odprowadzać na zewnątrz nadmiar powietrza przy zamykaniu ostatnich drzwi w aucie i przez nią woda nie powinna się dostawać do wnętrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Testowałem ją bez zderzaka . Jak klapnie się drzwiami to taka przesłona z gąbki/pianki otwiera się. Bardzo delikatna ta przesłona na klapce. Żadna to osłona przed wodą z pod koła - tak myślę. Nałożę na to torbe strunową- zobaczę co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Założyć, czyli zaślepić, możesz nikt Ci nie zabroni, weź jednak pod uwagę fakt że konstruktorzy zarówno tego jak i innych pozostałych modeli aut, umieszczają te odpowietrzniki w takich miejscach by nie powodowały one jakiegokolwiek zagrożenia w tym dostawania się wody do wnętrza pojazdu. Lamelki w klapce są delikatne bo muszą reagować na zamykane drzwi. Jeśli zakryjesz klapkę nic poza trochę ciężej zamykanymi (ostatnimi) drzwiami się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.