andriejek Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Witam, Kupiłem na allegro cewkę do mojej alicji. Sprzedający chyba się pomylił bo przysłał cewkę HANSHIN AIC-4004G, 22448 8H315. Oznaczenie cewek w mojej alicji to: HANSHIN AIC-4004G, 22448 6N015, 2629. Mogę taką cewkę do siebie założyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Witam, Kupiłem na allegro cewkę do mojej alicji. Sprzedający chyba się pomylił bo przysłał cewkę HANSHIN AIC-4004G, 22448 8H315. Oznaczenie cewek w mojej alicji to: HANSHIN AIC-4004G, 22448 6N015, 2629. Mogę taką cewkę do siebie założyć? Tak, zamienniki jeśli tylko fizycznie pasują to podejdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Nie wiadomo tylko czy dla sterownika silnika będzie to bez znaczenia (nawet jeśli fizycznie pasują). Wg katalogu Hitachi cewka 8H315 jest przeznaczona dla Primery P12 z silnikiem QR20DE, natomiast w tym samym katalogu dla Almery N16 z silnikiem QG15DE od 12/2000r. przeznaczone są cewki o ozn. 6N000, 6N001, 002,010, 011, 012 i wspomniana 015. Mogą różnić się rezystancją uzw. pierwotnego (obciążenie dla ECU), jak i rezystancją uzw. wtórnego od czego zależy m.in. energia iskry. Ponadto do każdej cewki przypisany jest określony rodzaj świecy zapłonowej (i odwrotnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Ten samochód nie jest taki mądry. Przed FL i po FL świece są różne tak dla zmyłki, a cewki te same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andriejek Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Wcześniej mój nissan łapał strasznego muła. Na każdym biegu przy pedale gazu do deski bardzo się dławił i wywalał check engine. Sprawdziłem błąd i nissan pokazywał błąd P0304, czyli wypadanie zapłonu na 4-tym garze. W związku z tym wymieniłem cewkę i skasowałem błędy (temat powyżej). Niestety dzisiaj podczas postoju na wolnych obrotach nagle zgasł i zapalił znowu check-engine (jeszcze nie sprawdzałem błędu), ale auto jest znowu bardzo mułowate i wogóle nie wchodzi na obroty. Przepustnica i przepływomierz były czyszczone. Adaptacje przepustnicy do przepływomierza też robiłem. Co to może teraz być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Odczytaj błędy - podstawa. Ponadto więcej informacji (benzyna-gaz, kiedy wymieniane świece, przebieg itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andriejek Opublikowano 13 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 N.Almera N16 1.5 98km, r.prod: 2002. Pb+LPG (LPG od 2014r). Świecie wymieniane jakiś rok temu. Przebieg 140000 (chociaż tego kto może być pewien). Odczytane błędy to: P0011 (czujnik położenia wałka), oraz P0335 (nieznany błąd). Szukając po internetach często te błędy są wiązane z wyciągniętym łańcuchem (o zgrozo). Czy to faktycznie może być to? Ile taka wymiana kosztuje bo na alledrogo są komplety niby po 360zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Wiesz na ile wystarczy Ci łańcuch rozrządu z napinaczem za 360zl? Mniej więcej na 360 dni. Weź tez pod uwagę, że dla silnikow po FL rozrzady są inne niż przed FL, do tego jeśli przebieg jest duży to trzeba będzie też wymienić koła. Jeśli jeszcze nie pali hektolitrów oleju to raczej polecalbym się tego pozbyć póki przedstawia jakąkolwiek wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Co mu buladag proponujesz? Skasować? Czy radzisz ożenić kogoś z tymi kłopotami. Ja jak sprzedawałem auto to kupującemu wypisałem wszystkie plusy i minusy na kartce żeby wiedział co kupuje. Facet po przeczytaniu za głowę się złapał że można w ten sposób sprzedawać samochód. Oczywiście byli tacy że zrezygnowali bo usterka pt. bierze olej była dla niego niedopuszczalna. Ale znalazł się kupiec nawet nie bardzo się targował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Tez zrobiłem tak jak Ty, sprzedałem tego szrota palącego 1l oleju na 250km w 30min od wystawienia ogłoszenia. Uczciwość popłaca i właśnie to radziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andriejek Opublikowano 13 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Hej, Oleju nie bierze dużo, jakiś 1-1,4 litra na rok (od wymiany do wymiany). Ale usterka wydaje się być stała bo jak autko tylko złapie temperatury to mu odwala. Rozumiem, że rozrząd to pewna usterka. Sprzedać może i faktycznie do sprzedania, ale nigdy nie robiłem tak żeby podrzucać komuś świnie. Znalazłem dwa komplety: - http://allegro.pl/rozrzad-nissan-primera-1-6-1-8-2-0-almera-1-5-1-8-i6817540306.html - http://allegro.pl/nowy-rozrzad-kpl-almera-n16-primera-p11-1-5-1-8-pb-i6624517315.html Cenowo nie wygląda to aż tak tragicznie. Myślicie, że jest sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 (edytowane) Napisz co jest co i ktoś to zawsze kupi, a nie robić kogoś w uja przy aucie za 3000zł. Edytowane 14 Maja 2017 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Jeśli coś robić z rozrządem to tylko na częściach OEM (koszt robocizny ten sam), a dłużej pojeździsz. Dodatkowo podczas zmiany rozrządu, warto sprawdzić i ustawić luzy zaworów - tym bardziej jest to zasadne przy jeździe na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andriejek Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Jak narazie wymieniony czujnik położenia wału (ten przy cewkach - słabo się znam ) i auto pracuje normalnie. Dam znać jak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.