Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hamulce - Klocki, tarcze - co wybrać?


neq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Po przeszło 70 000 km, zbliża się czas na wymianę tarcz i klocków hamulcowych w moim Juku. Zdziwiłem się trochę, że do tej pory nie powstał temat związany z doborem tych elementów eksploatacyjnych. Myślę, że na forum jest kilku użytkowników, którzy dokonali już takiej wymiany i podzielą się swoimi spostrzeżeniami z eksploatacji zamienników. 

 

Rozpoczynając dyskusje napiszę, że osobiście skłaniam się ku zestawowi TRW.

 

Cenowo wygląda przyzwoicie, zbiera dobre recenzje no i z informacji do których dotarłem, to właśnie TRW szedł na pierwszy montaż. 

 

Co o tym sądzicie?

 

Pozdr

Edytowane przez neq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie w Juku, ale wymieniałem już w 3 samochodach pełne komplety TRW i nigdy nie miałem z nimi problemów.

TRW też poleca mój mechanik, dobry jakość w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio przy okazji wyważania kół mechanik zweryfikował stan mojego układu hamulcowego i polecił wymienić tylko klocki. Zastanawiam się czy przy takim przebiegu nie wymienić jednak pełnego zestawu, żeby uniknąć sytuacji, w której za rok ponownie będę musiał dokonać wymiany tarcz. Jakie są wasze doświadczenie w tym temacie? Zdaję sobie sprawę, że zużycie poszczególnych elementów układu hamulcowego zależy od stylu jazdy kierowcy, ale z pewnością da się zauważyć jakieś prawidłowości. Czy układ został na tyle dobrze zaprojektowany, że tarcze wytrzymują 2 komplety klocków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a mierzyłeś (czy też ten mechanik) grubość tarczy? To ona decyduje o konieczności lub nie wymiany.

Dla tarczy 280mm nominalnie jest 24mm a minimalnie 22mm. Jeżeli masz np. 23 to śmiało dajesz same klocki. Jeżeli grubość zbliża się do 22 to raczej komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są auta, w których generalnie klocki/tarcze zużywają się dużo szybciej niż w innych mimo niewysokich mocy czy masy np. 

 

http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=196601

 

Teraz możemy wrócić do tematu. 

Edytowane przez neq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cenowo wygląda przyzwoicie, zbiera dobre recenzje no i z informacji do których dotarłem, to właśnie TRW szedł na pierwszy montaż.

 

Co o tym sądzicie?

 

Pozdr

Ja gdzies wyczytalem ze oem to akebono i ze mozna spokojnie przelatac nawet 100tys km. A moze europa inny oem niz usa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...