berater Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) Wiem, że prowokuję, ale coraz częściej o tym myślę. Celuję w model po FL, od 2012 w górę. Mam dorosłe dzieci, które ze mną nie jeżdżą, więc imponujący bagażnik nie jest mi potrzebny. Mam za to starych, schorowanych rodziców, którym sprawia duży problem wsiadanie i wysiadanie do samochodu na tylny rząd siedzeń. Ostatnio, kolejny raz wiozłem ich do sanatorium. Nie do przyjęcia jest konieczność każdorazowej pomocy przy wsiadaniu, wysiadaniu i brak komfortu dla nóg podczas jazdy przy moim maksymalnie odsuniętym fotelu. W komentarzach bardzo proszę ograniczyć się do tej marki i modelu. Na prawdę nie mam ciekawości innych alternatywnych rozwiązań. Cechy Chevi: 1. Plusy dodatnie: a) większa szerokość budy, b ) większy rozstaw osi, c) większy rozstaw kół każdej osi, d) przystępna cena, e) cywilizowany dostęp do tylnych siedzeń, 2. Plusy ujemne: a) nie ten wygląd, brak charakteru, b ) wygląd deski, jak na dyskotece w remizie, c) mała dostępność, d) dużo większa masa własna, pewnie większe spalanie, Proszę o komentarze na "+" i na "-" Np. jak się sprawuje turbodiesel 2,2 163/182KM . Chciałbym, żeby ktoś mi obrzydził, albo wprost przeciwnie to rozwiązanie. Edytowane 5 Maja 2017 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Ze co chevy .... o siet ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 5 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Prosiłem o konstruktywną krytykę. Mądrze to wyłożyłeś. A ile argumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Captiva to jeszcze wymysł, projekt "Dełu" , a sprzedaż jako Chevi, Opel Antara a tą firmę trochę znamy, zawsze bazowało na jakiejś starszej technice dość sprawdzonej, z przylepionymi wodotryskami udającymi nowoczesność, będą się dziać pewnie jakieś drobiazgi, generalnie auto nie będzie może najtrwalsze, ale ogólnie będzie dobrze trochę jak z Lanosem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 @berater, jesli zdecydowales sie podniesc kwestie podrozy z rodzicami to mam watpliwosci czy Captiva bedzie dobrym wyborem, ja bym chyba myslal o jakims minivanie ja zwykle sam podrozuje autem ale cenie sobie m. inn. pojemnosc bagaznika X-Traila i latwosc z jaka mozna go zaladowac (proporcjonalny obrys pokrywy bagaznika, plaska podloga, prostokatny ksztalt bagaznika rowniez w tylnej czesci), w zasadzie gdyby nie fakt ze sezon letni spedzam na wsi i jade tam zapakowany jak woz z cyganskiego taboru, niewykluczone ze zamienilbym X-Traila na cos mniejszego to widziales? https://www.autocentrum.pl/filmy/wideotesty/chevrolet-captiva-2-2-d-183-km-2013-test-autocentrum-pl/3335/ mysle ze w miare obiektywna opinia pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Captiva ciekawe auto z racji pewnychznajomości powożę tym czymś w pewnych okolicznościach roko 2011, ogólnie jest OK, nie mam porównania z Xem dość żwawy, jedzie do przodu, kłopot z częściami bo musiałem pewne sprawy ogarnąć, ale nei ma dramatu jak z kazdym innym autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 5 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Dziękuję za ten link. W sumie potwierdza moje wcześniejsze wrażenia. Wożenie rodziców nie jest podstawowym zadaniem, ale nie mogę go pominąć. A mniejszy samochód nie wchodzi w rachubę. Przy moich gabarytach już x-trail jest zbyt mały. Dino, ten 2011 jest przed liftem. Nie wiesz co dokładniej się zmieniło po ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Przy moich gabarytach już x-trail jest zbyt mały. kup VAN-a aa VAN to nie alhambra itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 5 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Jeszcze raz proszę o ograniczenie się do Captivy, w ostateczności do Antary. Nie wiem, sprawdzę, czy Antara nie jest mniejsza. Ale nie chcę się rozpraszać poza te dwa modele. Sprawdziłem. Ta sama podłoga, a tym samym, takie same wymiary, ta sama gama silników. Jednym słowem wsio rawno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 . Sprawdziłem. Ta sama podłoga, a tym samym, takie same wymiary, ta sama gama silników. Jednym słowem wsio rawno. Tak ..Wsio rawno i tak to jest Daewoo.. Myśle ,ze jestes juz zdecydowany na zakup ale przy zakupie tez nalezy brac pod uwage ,ze tez kiedys to auto bedzie trzeba sprzedać. A Daewoo,jaki to nie byłby model i pod jakim szyldem ,okrutnie traci z czasem na wartości. Ten samochód jak wchodzil na rynek miał byc miedzy innymi alternatywa dla X-traila ale patrzać na drogi ile tego jeździ-raczej to sie nie udało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Przesadzasz. Znaczek też jest ważny przy sprzedaży. Chevrolet, a szczególnie Opel to jednak inny potencjał sprzedażowy niż Daewoo. Bo idąc Twoim tokiem myślenia, można byłoby uznać, że X-Trail to Renault, bo w tym czasie Nissan był już częścią francuskiego koncernu. Nie, nie podjąłem jeszcze decyzji. Po dłuższej analizie wytypowałem po prostu markę i model, która zapewni mi dobry stosunek ceny do wyposażenia i własności jezdnych. Mam świadomość, że jest pierdylion innych fajnych samochodów. Co z tego, jak mnie na nie nie stać. Nie ma innych propozycji 3-4 letniego suva, w maksymalnym wyposażeniu, odpowiedniej wielkości, w cenie do 50-60 klocków brutto. Założyłem temat, licząc, że trafi się ktoś, kto ma doświadczenie za kółkiem Xa i Chevi lub Antary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Moim zdaniem założenie ,ze potencjalny kupiec patrzy tylko na znaczek przy wyborze auta jest błędne. Raczej każdy kiedy ma wyjąć z kieszeni ponad 50 tys.zł kilka razy dobrze dobrze zastanawia sie co kupuje i ile to jest warte teraz oraz ile moze kosztowac za pare lat. Porownanie mariażu Nissana z Renault tez tu nie ma odzwierciedlenia bo kazda z tych firm cały czas jednak samodzielnie funkcjonuje , A podobnie wspolpracuja teraz niemal wszyscy producenci. Zupełnienie czym innym jest współpraca Renault i Nissana czy np.BMW z markami aut brytyjskich . Natomiast w przypadku Captivy to jest de facto Daewoo ze znaczkiem Chevroleta -wyrób Made in Korea. W innym krajach (Australia)jest jeszcze sprzedawana pod szyldem Holden. Co by nie pisac czy zaklinac rzeczywistość ,ma to odzwierciedlenie zarowno i w cenie auta ,ubytku wartości w czasie jak i popytu na dany model. Osobiście mam duze wątpliwości czy wybór gdzie głównym wyznacznikiem jest cena i wyposażenie- jest dobra decyzją. Na rynku jest wiele aut znakomicie wyposażonym za relatywnie niską cenę,gdyż nie ma na nie pobytu ,maja zła opinie lub posiadają"wątpliwy"rodowód -dokladnie jak Captiva. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 (edytowane) A podobnie wspolpracuja teraz niemal wszyscy producenci. Zupełnienie czym innym jest współpraca Renault i Nissana czy np.BMW z markami aut brytyjskich . W przypadku Nissana jest zgoła inaczej. Renault ma w Nissanie prawie 40% udziałów. https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet-captiva-salon-polska-i-wlasciciel-faktura-23-ID6yQciT.html Tego Chevroleta widziałem. Ciekawy. https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-yeti-2-0-tdi-110-km-4x4-nawigacja-salon-polska-i-wlasciciel-faktura-vat-ID6yJGJR.html (nie bij) coś takiego jeździ u mnie w firmie i użytkownik bardzo sobie chwali i do ~200kkm nic się nie psuło Raczej nie spełni moich oczekiwań. W takim razie moje kryteria: 1. Rocznik od 2013 w górę. 2. Rozstaw osi min. 270 cm. 3. Rozstaw kół min. 150 cm. 4. Do tych gabarytów, a tym samym masy, odpowiednio duży silnik, żeby się to jakoś odpychało. Myślę, że min. 170 kucyków. 5. Wysoka pozycja (siedzisko) za kierownicą. 6. AWD 7. Cena, ze wszystkim max 60k (wolałbym bliżej 50k). 8. Wyposażenie (niektóre "must have"), które widziałbym na pokładzie: a) Szyber. b ) Kontrola trakcji. c) Xenony d) kierownica regulowana w 2 płaszczyznach. e) Kierownica wielofunkcyjna. f) Tempomat. g) Grzanie tyłka przód i tył. To prawdopodobnie determinuje obecność tapicerki skórzanej, lub alcantara. h) Pełna elektryka szyb bocznych. i) Czujniki parkowania. j) Niezłe audio z BT (zestaw głośnomówiący). k) Min. 6 jaśków + kurtyny. l) Klimatronic. ł) Elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka boczne. m) Chętnie ogrzewana szyba przednia. n) Czujniki zmierzchu, deszczu. o) System key free. p) Fotochromatyczne lusterko wsteczne. Edytowane 6 Maja 2017 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Dlatego boję się, że trzeba by ograniczyć wymagania, albo kasy dosypać. Ani jedno ani drugie nie wchodzi w rachubę. A poważnie, widzicie dlaczego skupiłem się na Captivie i Antarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 dla mnie te kryteria maja charakter 'ustawianego' przetargu ; ) pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 dla mnie te kryteria maja charakter 'ustawianego' przetargu ; ) Dobrze kombinujesz . Skrojone pod określoną markę i model. Ale poważnie mówiąc, jakieś wyjściowe kryteria musiałem założyć. W tym samochodzie siedziałem i wiem czego oczekuję od przestrzeni w środku. Dlatego przy wymiarach napisałem minimum. Jeśli znajdę alternatywne rozwiązanie, spełniające kryteria, nie będę się przywiązywał do Captivy czy Antary. Ale nie ma na rynku nic innego spełniającego te parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekEss Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 A siedziałeś w Santa Fe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Ja jeszcze w wielu innych nie siedziałem. Ale mam określone możliwości finansowe, przy określonych wymaganiach dot. wielkości, wyposażenia i powyżej pewnej części ciała nie podskoczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Z wyglądu jest za***ista. Jednak zakup tego szmelcu to proszenie się o kłopoty z częściami przy stłuczce i w razie napraw silnikowych. Poza tym sanatorium jest 2x razy w roku. Nie jest to powód na pewno i naprawdę Berater by kupować inne autko. Jeśli jednak stawiasz na rodziców (kto dziś jeszcze tak robi?) to taniej będzie wynająć kogoś (czyli łącznie 4-8 przejazdów rocznie) na ten czas z s-klasą lub a8. Tam jest niskopodłogowy komfort, którego potrzebują Twoi rodzice. Czasem można dogadać się na taki pakiet z taksówkarzem. Nie musisz wtedy jechać sam. Edytowane 10 Maja 2017 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Kari doceniam troskę, ale nie wiesz co mówisz (pewnie z racji młodego wieku ), bo: 1. Znacznie częściej wożę rodziców (na co dzień - lekarze, urzędy, banki, zakupy, etc) niż 2X do roku. 2. Ten pozorny niskopodłogowy komfort jest dyskomfortem dla inwalidy I grupy, ze schorzeniami narządów ruchu. Tym A8 nie tylko się jedzie, ale też wsiada i wysiada. 3. Mnie samemu ciasno za kierownicą. Myślałem, że się przyzwyczaję, ale nie bardzo to wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Dlatego boję się, że trzeba by ograniczyć wymagania, albo kasy dosypać. Ani jedno ani drugie nie wchodzi w rachubę. A poważnie, widzicie dlaczego skupiłem się na Captivie i Antarze. skoro tylko wybór pomiędzy Captiva i Antara to wybrałbym Opla. Jednak ma lepsze notowania jako marka w Polsce. W ofercie Opla od 2006 Antara wypełnia lukę po wycofanym ze sprzedaży w 2003 modelu Frontera. Zbudowano go na płycie podłogowej GM Thetta, którą dzielił między innymi ze swoim koreańskim pierwowzorem, Daewoo Winstormem. Model bazuje na prototypie Antara GTC, technologicznie powiązany jest także z Chevroletem T2X. W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Antara, w Australii – jako Holden Captiva Maxx, w Ameryce Północnej – jako Saturn Vue, a na innych rynkach również pod nazwami GMC Terrain i Chevrolet Captiva. Tylko czy to jest wybór? Inne pod rozwagę: Outlander Volvo XC60 - mój typ Freemont Sorento Edytowane 10 Maja 2017 przez JackSet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Rozwagi mi nie brakuje . A Was, proszę już kolejny raz. o niepodsyłanie kontrpropozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Berater. Skoro z Ciebie taki madrala to po co sie pytasz? Ludzie uprzejmi a u Ciebie zuwazam zbyt duzo entuzjazmu w stosunku do swojej osoby. I nie obraz sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Przeczytałeś tytuł tematu ? Przeczytałeś ze zrozumieniem moje wcześniejsze prośby, żeby ograniczyć się do Captivy i Antary ? To powinieneś się zorientować o co i po co się pytam. Staram się być grzeczny. Ale jak Ci tu za ciasno, to z entuzjazmem zaproponuję, żebyś założył swój temat. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Sęk w tym ,ze każdy co ma przynajmniej min.wiedzy nt samochodów i ogólnie rynku motoryzacyjnego -bedzie odradzal zakup takiego wynalazku jak Daewoo pod róznymi znaczkami czy chevroleta ,czy opla czy pod szyldem jeszcze jakiejś jeszcze bardziej egzotycznej marki. Z takimi autami jest problem w trakcie eskploatacji a juz szczególniej poźniej ze znalezieniem kogos kto zechce za to to wyjąc z kieszenii sensowna kwote-Praktycznie jest to niemożliwe- wobec ilości uzywanych aut na rynku marek sprawdzonych i budzacych zaufanie. A niestety Capiva-Antara Chevrolet/Opel vel Daewoo -jest bardzo daleki od tego by wzbudzał zaufanie niestety.. Niemal wiekszośc wypowiadajacych w tm poście na swój sposob stara sie o tym napisac,a nerwy sa zupelnie nie miejscu. Edytowane 10 Maja 2017 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.