Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dostawanie się paliwa do oleju T30 2.2 Di 114km


hohospl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jak powyżej mam problem z dostawaniem się paliwa do oleju..Myślałem nad wtryskami ,że może być to ich wina więc zdobyłem po regeneracji,podobnie z pompą paliwa (przy silniku)tak się to raczej nazywało..Samochód mechanika odwiedził już kilka razy..a paliwo jak brał tak bierze..olej również kilka razy wymieniany..nawiasem mówiąc lałem shell helix ultra 5w40 ..jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pali Ci dobrze, skoro wtryskiwacze są dobre i podają tyle mieszanki co potrzeba to  może zapłon jest rozregulowany i nie spala wszystkiej mieszanki, która dostaje się do cylindrów, albo pierścienie puszczają. Odrobina paliwa nawet przy dobrze działającym silniku przedostaje się do oleju, to normalne, ale jest go na tyle mało że samoczynnie odparowuje on w wyniku panującej w układzie olejowym temperatury, ale jego wyczuwalny nadmiar jest już niepokojącym zjawiskiem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc ..zajmę się tym w najbliższym czasie..Dam znać jaka była przyczyna jak naprawię :)


odnośnie palenia jeszcze..Pali bezproblemowo..Prawie że od strzała..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to albo wtryski podają za dużo paliwa albo pierścionki puszczają zanadto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej się spotyka pierścienie puszczające olej niż w drugą stronę. Nie dmucha z pod korka ?

 

Tam przypadkiem wtryski nie są pod pokrywą zaworów i nieszczelności na rurkach doprowadzających czy przelewowych powodują wyciek ropy do środka silnika ??.. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W di wtryski też są pod pokrywą zaworów i obstawiam za teorią @chudsona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W di wtryski też są pod pokrywą zaworów i obstawiam za teorią @chudsona.

 

Tam przypadkiem wtryski nie są pod pokrywą zaworów i nieszczelności na rurkach doprowadzających czy przelewowych powodują wyciek ropy do środka silnika ??.. 

No fakt nie pomyślałem o tym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nakrętki na zasilaniu są poza głowicą, na powrotach panuje podciśnienie. Bardziej prawdopodobne, że paliwo dostaje się do oleju poprzez zużyty oring pompy paliwowej.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) że paliwo dostaje się do oleju poprzez zużyty oring pompy paliwowej.

 

 

Jakim cudem? Przez rozrząd? Wałek pompy ma bezpośredni kontakt? Pytam, bo nie wiem, nie rozbierałem,  ale dla mnie bardzo dziwne.

 

 

Nakrętki na zasilaniu są poza głowicą, na powrotach panuje podciśnienie.

 

 

 

Są poza głowicą, a przelewy? Siurają w innych autach to w Yd22 ma być inaczej?

Z reszta, było kilka razy napisane że to właśnie było powodem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem? Przez rozrząd? Wałek pompy ma bezpośredni kontakt? Pytam, bo nie wiem, nie rozbierałem,  ale dla mnie bardzo dziwne.

 

 Jedyny cud jaki przychodzi mi do głowy to taki ,że przelewy podłączone są do pompy ,która "wysysa" z nich paliwo ale nie wiem czy tak jest w tym silniku - choć jest to możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jedyny cud jaki przychodzi mi do głowy to taki ,że przelewy podłączone są do pompy ,która "wysysa" z nich paliwo ale nie wiem czy tak jest w tym silniku - choć jest to możliwe

Ale pompa paliwowa to nie vacum ;) Mam nadzieję że żartujesz Chudson ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelewy w di podłączone są do zasilania pompy paliwowej i podczas pracy panuje tam podciśnienie. W dci jest natomiast nadciśnienie. W obu przypadkach paliwo od oleju oddziela oring wałka pompy.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pompa paliwowa to nie vacum ;) Mam nadzieję że żartujesz Chudson ;)

 Każda pompa  działa jak vacum w większym lub mniejszym stopniu zależnie od jej konstrukcji. wytwarzając nadciśnienie z jednej strony robi podciśnienie z drugiej.  To samo tyczy się wentylatorów ( np odkurzacz ) 

 

Przelewy w di podłączone są do zasilania pompy paliwowej i podczas pracy panuje tam podciśnienie. W dci jest natomiast nadciśnienie. W obu przypadkach paliwo od oleju oddziela oring wałka pompy.

Jeśli tak jest , to w  przypadku dCi  nieszczelności na przelewach są dużo bardziej prawdopodobne przy nadciśnieniu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T30 Di to też CR, więc jest nadciśnienie.

 Każda pompa  działa jak vacum w większym lub mniejszym stopniu zależnie od jej konstrukcji. wytwarzając nadciśnienie z jednej strony robi podciśnienie z drugiej.  To samo tyczy się wentylatorów ( np odkurzacz )

Ale o czym my rozmawiamy? Chyba nie o pompie CO ;)

W CR nadmiar odpływa wprost do zbiornika pod ciśnieniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...