Yorb Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Cześć, Parę dni temu utknąłem w korkach na jakieś 40 min i niestety Ztka przegrzała się, tzn. płyn chłodniczy aż się zagotował. Ztke mam dopiero 3 miesiące, przy kupnie było wspomniane że prawdopodobnie termostat będzie do wymiany. Ale przez te 3 miesiące temperatury były ok dopiero jak się okazało przy dłuższym czołganiu się przez miasto jednak problem jest. Po pierwsze z pod maski aż się lekko dymiło (para), wskazówka temperatury była już na 'H', ale wiatraki się nie kręciły (a chyba powinny nawet po zgaszeniu silnika ?). Termostat sprawdzony, jest ok. Płynu było w normie. Chłodnica wydaje się być też całą (ewentualnie do sprawdzenia) Wiatraki podpięte bezpośrednio do akumulatora i z lekka ospałością ale ruszyły. Więc co może być nie tak ? Czytam że układ IDPM jest odpowiedzialny za pracę wiatraków, tylko jak faktycznie stwierdzić czy coś z nim nie tak ? Dodam że przy jeździe nawet bardzo ostrej temperatura jest stale lekko poniżej połowy, dopiero jak nie ma znacznego przepływu powietrza temperatury pod maską to temp. rośnie. Klima działa, aczkolwiek na postoju gdy zapalimy silnik z klimą na ON, słychać takie 'przeskoki' czy pyknięcia ale wiatraki też się nie kręcą, o ile powinny ? Jakieś rady ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Sprawdz wiatraki, czesto silniki padają Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Wiatraki do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 silniki wiatraków można łatwo naprawić zapiekają sie szczotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Miałem podobnie po zakupie swojego. Silniki wiatraków umarły. Jak będziesz szukał na alledrogo to patrz na silniczki od murano. Są w uj tańsze niż te z napisem 350z a to te same części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yorb Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Dzięki, Spróbuje jeszcze te szczotki ogarnąć. A co do wiatraków takie by pasowały ? http://allegro.pl/nissan-murano-z50-3-5-v6-wentylatory-obudowa-i5994190761.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
green1985 Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) Dziękuję wszystkim za pomoc, szczególnie koledze filipm87 za dobrą radę, kilka(set) złotych zostało w kieszeni, bo silniczki z Murano faktycznie pasują i były dużo tańsze niż do Z Stare były totalnie zapieczone. U mnie problem chyba jednak tylko częściowo rozwiązany, bo dzisiaj po trasie 150km (z czego ostatnie 5km jechane bardzo powoli i na niskich obrotach) zaraz po zaparkowaniu bez gaszenia otworzyłem maskę i... wiatraki stały. Natomiast po odpaleniu klimy od razu zaczęły się kręcić obydwa. Po wyłączeniu klimy wiatraki też się zatrzymały. To norma czy raczej coś źle wpięte? Nie czekałem długo na postoju, ale wydaje mi się dziwne, żeby wiatraki nie chodziły nawet na najwolniejszej prędkości po tak długiej jeździe. Edytowane 21 Maja 2017 przez green1985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yorb Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 A ja przeczyściłem swoje i zaczęły chodzić, po 20 minutach w korach w upalny dzień temperatura poniżej połowy, mam nadzieje że tak zostanie green1985 a jak u Ciebie z temperaturą, wyszła poza połowę ? Sam muszę zerknąć czy bez klimy chodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
green1985 Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 (edytowane) Właśnie mi nigdy, wczoraj sporo stałem we wrocławskich korkach i wskazówka zawsze poniżej połowy, a klimę specjalnie miałem wyłączoną. Tylko u mechanika przed wymianą silniczków jak odpalili na zimnym i silnik chodził na wolnych (sprawdzali działanie przetwornicy xenonów na zimnym/ciepłym), to po ok. 20 minutach wywaliło płyn przez zbiornik wyrównawczy. Będę obserwował te wiatraki jeszcze jak zrobi się goręcej. /edit Teraz przy większych temperaturach zewnętrznych już się włączają/wyłączają według potrzeby również z wyłączoną klimą, także wszystko gra. Edytowane 29 Maja 2017 przez green1985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikellino Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Witam. Wracam do tematu związanego z przegrzewaniem się silnika na postoju. Po przerwie zimowej niestety ten fakt się u mnie ujawnił. Lecz wygląda to u mnie tak iż wskazówka idzie pod czerwone pole a szybki bieg wentylatora się nie włącza. Po ochłodzeniu, podczas pracy na wolnych obrotach włączenie klimy powoduje uruchomienie tylko jednego, lewego wentylatora na niskim biegu. Prawy natomiast obraca się i nie jest zapieczony gdy nim zakręce ręką więc podejrzewam, że może nie dostawać prądu. Podpowiedzcie zatem jak prawidłowo powinny zachowywać się wentylatory i czy mimo tego że lewy działa pod klimą to jego 2 bieg może być zepsuty, a drugi w ogóle nie działa. Dodam ,że obydwa bezpieczniki są całe. Faktem było to że cieczy chlodzacej na zimno miałem grubo poniżej min ale po nagrzaniu węże były gorące a stan w zbiorniku ok. Jakie kable mam na wentylatorach podpiąć do aku by je przetestować na prądzie bezpośrednim. Dzięki za wsparcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dieselLPG Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jak wyciagniesz jeden z tych przekaznikow to powinny zalaczyc sie oba wiatraki na pelnych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikellino Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jak wyciagniesz jeden z tych przekaznikow to powinny zalaczyc sie oba wiatraki na pelnych obrotachDotarłem do bezpieczniki. A które i gdzie są te przekaźNiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 wyjmnij silniki wętylatorów rozbierz je i rozruszaj szczotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dieselLPG Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Moze zacznijmy od tego, ze masz 3 skrzynki z bezpiecznikami. Znalazles ta za aku w podszybiu? Tam wyciagasz czarny przekaznik CHYBA drugi od gory i jak wlaczysz zaplon to oba wiatraki wystartuja na 2 biegu, jesli dzialaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikellino Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Moze zacznijmy od tego, ze masz 3 skrzynki z bezpiecznikami. Znalazles ta za aku w podszybiu? Tam wyciagasz czarny przekaznik CHYBA drugi od gory i jak wlaczysz zaplon to oba wiatraki wystartuja na 2 biegu, jesli dzialaja.Tam znalazłem tylko bezpieczniki 40a. Ale zobaczę ten przekaźnik. Moze zacznijmy od tego, ze masz 3 skrzynki z bezpiecznikami. Znalazles ta za aku w podszybiu? Tam wyciagasz czarny przekaznik CHYBA drugi od gory i jak wlaczysz zaplon to oba wiatraki wystartuja na 2 biegu, jesli dzialaja.No niestety żaden wyciągnięty nie spowodował rozruchu. Bedziemy próbować z aku. Chyba ze jeszcze jakiś pomysł.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 a może by tak zacząć od wypięcia wtyczek z silników i zmierzenia tam czy dochodzi zasilanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikellino Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Klasycznie silnik wiatraka zdechł. Drugi chodził ale słabo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AtamanR1 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2018 Czy wentylator od Murano Z50 3.5V6 będzie pasował plug&play do zety ? Jest O polowe tańszy niż do zety i się zastanawiam nad zakupem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
green1985 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Pasują silniczki lub całe wiatraki z silniczkami od Murano, ale obudowa wiatraków jest inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.