Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

WP11.144 Grzejąca się prawa przednia tarcza


piwek1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów. Do tej pory sam radziłem sobie ze swoją primerą, lecz w tym momencie zaczynam się już poddawać. Cała przygoda prawdopodobnie zaczęła się po wjechaniu w sporą dziurę. Wycięli asfalt i nie zabezpieczyli wycięcia.

Objawy:

- grzejąca się przednia prawa tarcza

- piski przy jeździe na wprost, nie ciągle ale przy nagrzanych hamulcach, gdy delikatnie skręcałem kierownicą piski ustawały

- przy 110km/h lekkie bicie odczuwalne na kierownicy ustaje przy 130km/h

- przy wymianie opon mechanik stwierdził, że lekko krzywo zbiera mi opony

Co zrobiono:

- w pierwszej kolejności wymieniona felga i nowy komplet opon bo stare i tak się już kończyły+ wyważenie

- stoczenie tarcz przednich (ranty po klockach) + nowe klocki TRW. Tarcze jeszcze oryginalne, zakres wymiarowy zachowany

- wyczyszczone jarzma hamulców do połysku, przesmarowane, klocki lekko się poruszają w jarzmach bez zbędnych oporów

- prowadnice wyczyszczone i przesmarowane, zacisk porusza się bez problemów

- nowy płyn hamulcowy

Co zaobserwowałem:

- przy toczeniu tarcz okazało się że prawa była brana lekko pod kątem co widać z resztą było na starych klockach (0,2mm różnicy w braniu między szczytem a dołem klocka wg suwmiarki)

- hamowanie przebiega normalnie nie wyczuwam ściągania w prawo czy w lewo

- podczas normalnej jazdy samochodu nie ściąga

- lekkie bicie minimalnie wyczuwalne przy prędkościach powyżej 110km/h ustaje przy 130km/h

- prawa tarcza przednia dalej gotuje jajka na lewej idzie tyłek odmrozić :D

 

Planuję użyć zestawów regeneracyjnych dla przednich hamulców (obie strony na wszelki wypadek) bo przychodzi mi tylko do głowy, że tłoczek prawy się nie cofa. Martwi mnie czy po tym dzwonie w dziurę diabli nie wzięli wahacza górnego (lekkie cięcie opony wg zakładu wulkanizacyjnego) lub łożyska (piski od czasu do czasu). Choć po zrobieniu porządku z klockami i jarzmami piszczenia jak na razie nie zaobserwowałem. Co koledzy doradzają, gdzie jeszcze spojrzeć by nie władować się na minę, bo na przeglądzie ścieżkę zdrowia przeszedł bez zastrzeżeń, różnica w hamowaniu wyniosła 0,1kN dla przedniej osi na starych hamulcach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...