poshbilly Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Witam, czy jest możliwość wyłączenia na stałe automatycznego zaciągania hamulca postojowego po wyłączeniu silnika? Szukałem w instrukcji, ale nic nie znalazłem. Dziwi mnie jedno - w instrukcji w kilku miejscach są wzmianki, żeby przy temperaturze poniżej 0st. nie zaciągać ręcznego, ale skoro on się włącza sam to co - mam za każdym razem pamiętać by go ręcznie wyłączać? W ten sposób byłoby trochę upierdliwie... Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Nie ma takiej możliwości, jak sam napisałeś POSTOJOWY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Obecnie stosuje się dwa rozwiązania EPB opracowane przez firmy TRW i ATE. Pierwsza stosuje elektryczne silniki w zaciskach tylnych hamulców, które poprzez przekładnię przesuwają tłoczek, ściskając tym samym klockami hamulcowymi tarczę. Wadą tego rozwiązania jest brak możliwości stosowania w układzie hamulcowym z bębnami na tylnej osi. Jesli mamy 1. typ to chyba problem nie istnieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Witam, czy jest możliwość wyłączenia na stałe automatycznego zaciągania hamulca postojowego po wyłączeniu silnika? Szukałem w instrukcji, ale nic nie znalazłem. Dziwi mnie jedno - w instrukcji w kilku miejscach są wzmianki, żeby przy temperaturze poniżej 0st. nie zaciągać ręcznego, ale skoro on się włącza sam to co - mam za każdym razem pamiętać by go ręcznie wyłączać? W ten sposób byłoby trochę upierdliwie... Dzięki za info. Niestety pozostaje ręczne zwolnienie hamulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalp Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 Jak ręczny jest często używany (czytaj auto samo załącza) to nie sądzę żeby coś się zablokowało nawet na mrozie... miałem 5lat w innym aucie i z el. ręcznym nigdy problemów nie bylo... Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miro54 Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Miałem to w lagunie i przez 7 lat eksploatacji 0 problemow. Uważam, że jest to wielkie udogodnienie i cieszę się, że w X-trailu też to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artua Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 W moim ze skrzynia xtronic nie załącza się hamulec po wyłączeniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trafyc Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 (edytowane) W VW miałem problem z jednym z silników od tylnego zacisku, moze dlatego ze staralem sie jak najmniej uzywac recznego. Na szczęście problem był elektryczny i ujawnił się przy nie zaciągnięty ręcznym. Mi teraz brakuje ustawienia, które pozwala aby ręczny sam zaciągnął się przy niezgaszonym silniku na światłach.... Edytowane 3 Stycznia 2019 przez trafyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 16 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2019 A jak go na stałe włączyć? Jest w ogóle taka opcja? Okazuje się, że ze skrzynią DCT hamulec się sam nie włącza. Jedynie można na nim ruszyć jak już go włączymy ręcznie. Dziwne to trochę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 17 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2019 wydaje mi się że nie ma takiej możliwości ,choć głowy nie dam. mocniejsze wciśnięcie hamulca jak w moim działa jak ręczny.ale myślę że nie na sporym nachyleniu może być problem.nie potrafiłem zaryzykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 11 godzin temu, vahanar napisał: wydaje mi się że nie ma takiej możliwości ,choć głowy nie dam. mocniejsze wciśnięcie hamulca jak w moim działa jak ręczny.ale myślę że nie na sporym nachyleniu może być problem.nie potrafiłem zaryzykować. Nie chodzi mi o Auto Hold (on utrzyma auto na każdym nachyleniu swoją drogą), ale chodzi mi o zwykły hamulec postojowy. W QQ włącza się po zgaszeniu silnika a u mnie nie. Mogę go sobie jedynie sam włączyć ręcznie naciskając przycisk. To niezbyt wygodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Auto hold oznacza raczej automatyczny ręczny a nie tylko hill holder (pod górkę). U mnie jak jest nachylenie to wskazuje na desce górkę ale hamulec nie zawsze działa w takiej sytuacji. z tego co wiem to jak wyłączysz przycisk to nie będzie działał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Boziu!!!! Nie rozmawiam o auto hold i działa inaczej niż opisujesz, AH to nie ręczny. Moje auto _nie ma_ AH gdyż X w Polsce w automacie nie mają AH inaczej niż np w Ameryce, gdzie mają. Pytam czy można zmusić ręczny (P) do automatycznego zaciągana po zgaszeniu silnika. U mnie działa tylko w trybie manualnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artua Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 W automacie hamulec reczny dziala tylko w manualu. A tak poza tym to po co ma się samoczynnie załączać? Przed zgaszeniem silnika i tak dajesz pewnie na parking (P). To z góry masz zablokowane koła przez skrzynię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Położenie P skrzyni automatycznej bynajmniej nie jest do blokowania pojazdu Od tego jest ręczny... W Sportage też jest tak dziwnie, że trzeba manualnie, ale np w CHR jest automatycznie ręczny po zgaszeniu silnika i tak powinno to działać. Stajesz -> noga na hamulcu -> P -> ręczny -> Zgaszenie silnika. Auto ma trzymać ręczny a nie marnej wytrzymałości zapadka w skrzyni, która pod obciążeniem może uniemożliwić zmianę z P na R (po to jest miejsce na śrubokręt w każdej skrzyni). Jak już powinna być opcja wyboru. Może to zaszłość z ameryki gdzie ręczny jest nożny... Cholera wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartto Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 CZesc.... czy zatem wiecie jak zrobic aby T32 (w opcji ze skrzynia DCT) po przełożeniu na P i zgaszeniu silnika samoczynnie właczyło hamulec reczny (nie mowie tu o AUtoHold) ??? też miałem kiedys w Avensis (skrzynia reczna) opcje że po zgaszeniu auta reczny sam sie włączał... dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miro54 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 To chyba dotyczy wersji z hamulcem zaciąganym ręcznie (o ile taka jest). A po moich doświadczeniach z Laguną i teraz z X-Trailem, to uważam hamulec automatyczny za genialny wynalazek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Wygląda na to, że w wersji z automatem tak to nie działa i nie ma opcji zmiany. "Ręczny" hamulec postojowy jest chyba tylko w wersji amerykańskiej (nożny). QQ i X we wszystkich wersjach mają elektryczny. W sumie już się nauczyłem zaciągać sam (podobnie jak odruch wyłączenia SS). Ma to tę zaletę, że w garażu gdzie parkuję na równym nie zaciągam ręcznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 17 minut temu, Miro54 napisał: To chyba dotyczy wersji z hamulcem zaciąganym ręcznie (o ile taka jest). A po moich doświadczeniach z Laguną i teraz z X-Trailem, to uważam hamulec automatyczny za genialny wynalazek. Dopóki nie ulegnie uszkodzeniu-bo wtedy bedziesz go przeklinac. W A6 przejeżdzajac przez polna droge cos zachaczyło i zerwałem kabel do silniczka od hamulca. Auto od raz weszlo w tryb serwisowy i mozna bylo jechac max. tylko 50 km/h Wymiana klockow z tyłu tez jest juz problematyczna-sam raczej nikt sobie z tym nie poradzi a warsztaty biora wieksza kase za wymiane klockow gdzie jest elektryczny hamulec.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.