Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Note 1.6 - pytanie o olej i kilka innych.


tybysh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jako nowy użytkownik Nissana :wave:

 

Wczoraj nabyłem Note'a 1.6 z końca 2006 r. prosto z Niemiec z udokumentowanym (bardzo skrupulatnie) przebiegiem 175 500 km. Muszę wymienić olej i wszystkie filtry, wczoraj wyczytałem na tym forum, że zalecany olej to 5W30, mam pewne wątpliwości - od nowości w serwisie Nissana zalewany był olej Mobil Super S 10W-40 (przy przebiegach 24 754 km, 56 000 km, 92 965 km), kilka faktur pewnie brakuje ale ostatnia wymiana miała miejsce 2 lata temu przy przebiegu 145 500 km i wlano tam olej Aviation Unique SL SAE 5W40.

 

Skąd taka rozbieżność? Najpierw wlewano 10W40, później 5W40, skąd macie informację o konieczności stosowania 5W30 skoro serwis Nissana w DE od nowości lał 10W40? Kupić 5W30 i taki kazać zalać?

 

Druga sprawa - czy falowanie obrotów na zimnym silniku na biegu jałowym między 1000, 1200, 800 rpm to norma czy jednak obroty powinny trzymać stabilny poziom powiedzmy 1000 rpm? Myślę, że po wymianach filtrów może się to poprawi, być może przepustnica do czyszczenia. Głównie trzyma 1000 rpm, po kilkudziesięciu sekundach słychać jak silnik się dusi i obroty spadają do 800, następnie po chwili znów wracają do 1000 rpm, czasem minimalnie wyżej.

 

Trzecia sprawa - czy przy włączonym klimatroniku słychać u Was co jakiś czas metaliczny "strzał" spod maski? Na jeździe próbnej nie było tego słychać. Pewnie coś ze sprężarką klimy?

 

Przy jakich wartościach sprawności amortyzatorów je wymieniacie? U mnie po 175 500 km przednie mają 54% a tylne już niestety poniżej 50%, gdzieś wyczytałem że te procenty często są niemiarodajne i należy tylko patrzeć na różnicę procentową między stroną prawą i lewą - jeździlibyście jeszcze na takich amorkach czy już czas zmienić z tyłu?

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Edytowane przez tybysh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 5W30 jest wskazany w instrukcji obsługi jako zalecany :). Oleje 10W40, 5W40 są dopuszczalne.  Od jakiegoś czasu Nissan na przeglądach zalewa silniki 1.4 i 1.6 właśnie olejem 10W40. Także w Polsce. Widać uznali, że ten olej jest w zupełności wystarczający a jednocześnie zauważalnie tańszy od 5W30.  W związku, że pomiędzy producentami jest wojna także na ceny przeglądów i obsługi, poszli drogą tańszego 10W40. Na Twoim miejscu zostałbym przy ostatnio zalewanym 5W40. To właściwy olej do Twojego silnika z takim przebiegiem.

 

Obroty biegu jałowego nie powinny falować. Po rozgrzaniu silnika powinny się ustabilizować na poziomie 900-1000 jak dobrze pamiętam. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy zapalisz światła, ogrzewanie szyby lub włączy się kompresor klimatyzacji. Wtedy obroty nieznacznie powędrują w górę. I tu dochodzimy do "falowania". Jeżeli masz automatyczną klimę, to kompresor będzie się samoczynnie włączał i wyłączał. Po wyłączeniu obroty spadną do opisanego poziomu a po włączeniu na podskoczą. Powstanie efekt okresowego falowania. To normalna sytuacja. Oczywiście mówię tu o pracy na biegu jałowym.

 

Kompresor klimatyzacji załącza się generując takie trochę metaliczne, "szczęknięcie". Podczas jazdy tego raczej nie wychwycisz. Musiałbyś nasłuchiwać. Na biegu jałowym to dość wyraźnie słychać i jest to normalne. Pierwsze po dłuższej przerwie spoczynku klimatyzacji jest przeważnie najbardziej słyszalne.

 

Tak naprawdę skuteczność amortyzatorów powinno się mierzyć na obciążonym samochodzie a nikt tego nie robi. Rożnie diagności patrzą. Z reguły takie 50% są dopuszczane bo diagności wiedzą, że na obciążonym samochodzie ich skuteczność może wzrosnąć o kolejne 20%. Tak czy siak w samochodzie który ma 11 lat warto wymienić amortyzatory bez względu na wskazania skuteczności. Dla własnego bezpieczeństwa. Jeżeli jeździsz przeważnie sam lub tylko z jedną osobą, zacznij od wymiany tylnych. Znacząco poprawisz prowadzenie a i będzie taniej niż w przypadku przodu. 

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

 

Z tym kompresorem klimatyzacji bardzo się zdziwiłem, mój poprzedni samochód to passat b5, tam klima działająca na auto nie robiła takich numerów.

 

Obroty falują między 1000 a 800 rpm już po wyłączeniu klimatyzacji, nie ruszam okien ani radia. Pod maską ktoś zamontował do akumulatora elektroniczny odstraszacz kun, być może działa on impulsowo i wpływa to na obroty? Raczej nie, zbyt wiele prądu to nie może "ciągnąć"...

 

Czy takie czynności jak wymiana oleju w silniku i skrzyni, wszystkich filtrów, amorków oraz tulei wahaczy da radę wykonać "zwykły" mechanik czy lepiej z tym jechać do ASO (najbliższe mam 2h drogi od domu)? Zdążyłem już przeczytać na forum, że np. świece bezpieczniej wymieniać w ASO. U mnie świece były wymieniane 2 lata temu, 30tys km do tyłu, czyli jeszcze trochę powinny pochodzić.

 

 

Przepraszam za ten temat, to nie tak że nie używam wyszukiwarki, po prostu po przejściu ze starego passata w dieslu do Nissana w benzynie jest sporo informacji do przyswojenia.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Nissana Note 1600 ccm od 70 tys km leję olej 10w40 i jest ok. Obroty powinny wynosić prawidłowo ok 800 obr/min i na pewno nie powinny falować prócz sytuacji gdy wysprzęglamy z włączonym biegiem  - wtedy ok 1000 obr/min, po wrzuceniu luzu 800 obr / min. Sprężarka klimy potrafi podnieść obroty do 1000 obr/min.Sprawnością procentową amortyzatorów bym się nie przejmował prócz sytuacji znacznej różnicy pomiędzy stronami i gdy diagnosta powie że są poniżej normy (lub też gdy stwierdzimy że auto zaczyna się źle prowadzic na wybojach na zakrętach :)) Olej w skrzyni też bym wymienił  - jeśli nie był nigdy wymieniany. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni wymienię, najbardziej boję się mechaników, powiem takiemu żeby wymienił mi olej w skrzyni to wleje mi pierwszy lepszy, który być może nawet nie będzie spełniał norm.

Wyczytałem, że dobry do naszych skrzyń będzie ELF Tranself NFJ 75W80, ile litrów potrzeba do pełnej wymiany? Sprzedawany jest w 1l butlach, 3 wystarczą?

 

Co do falujących obrotów - najpierw chyba wymienię oleje i filtry, później wleję do baku jakąś mieszankę czyszczącą i przepalę całą benzynę, jak sytuacja się nie poprawi to poszukam dobrego mechanika.

Obstawiam przepustnicę, ale jest to mój pierwszy benzyniak, w dieslu jak mi obroty wariowały (w górę a nie w dół) to wystarczyło wymienić czujnik temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie gdy padła przepustnica obroty wariowały bardzo zdecydowanie od 700 do ok 2500 obr/min a wskaźnik spalania pokazywał szalone 13 litrów na 100 km :) Tranself jest ok  - nie pamietam ale chyba 4 litry powinny wystarczyć - najlepiej umówić się na możliwość zwrotu nieotwieranej butelki jeśli jest taka możliwość.


A i sprawdź kiedy były wymieniane świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o olej w skrzyni trzeba się przekopać przez serwisówkę. Do tych skrzyń wlewa się chyba odpowiednią ilość a nie tak jak w innych, do przelania przez korek kontrolny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przelania przez korek. A przynajmniej ja tak wymieniłem.... i jeżdżę od dwóch lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece były wymieniane 30 tys. km temu, mają teraz niecałe 2 lata, powinny jeszcze na trochę wystarczyć.

 

Autko zaskoczyło mnie na plus swoją elastycznością, na 5 biegu można spokojnie jechać 50-60 km/h, nie wiem tylko czy to źle nie wpływa na łańcuch, zbyt niskie obroty w dieslu np. dawały popalić dwumasie i turbosprężarce.

Silnik bardzo ładnie brzmi gdy się wkręca na obroty, aż się chce wyprzedzać, nie to co było w 1.9TDI (nawet po wymianie turbo).

 

Na minus zaskoczyła mnie słaba siła hamowania (brak tarcz z tyłu), być może to wina starych zimówek z zerowym bieżnikiem, przed chwilą zamówiłem komplet wielosezonowych Nokianów.

 

Co do obrotów - dam znać w najbliższych dniach, samochód czeka jeszcze na zarejestrowanie i wtedy dam go do mechanika.

 

Dziękuję za zainteresowanie i pomoc :wave:

 

Edytowane przez tybysh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zalecam jazdy na piątym biegu poniżej 2000 obrotów. Łańcuch jest mocny w tym modelu  ale jeśli można mu nie przeszkadzać długo funkcjonować to należy to jednak robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2200 obr/min dla łańcucha to minimum!

Świecę jeśli wkręcili platynowe to wytrzymają 100.000 km lub 5lat!

Falowanie obr to trzeba wyczyść przepustnice i ją zaadaptować albo komp i Consul albo kluczyk pedał gazu kombinacja ,która mnie się udała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mały przebieg i już 50% amorów? U mnie po ponad 435 kkm mają 70%... Na pewno przebieg masz prawdziwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz doraźnie przepustnice możesz podczyścić tak i zaadoptować przepustnice tak .

Radzę nauczyć się adaptacji a później czyszczenia :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mały przebieg i już 50% amorów? U mnie po ponad 435 kkm mają 70%... Na pewno przebieg masz prawdziwy?

To bardzo prawdopodobne. Mój ma 156 000 km i sprawność coś pomiędzy 50-60%. Spadek rok do roku o około 4-6% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecę jeśli wkręcili platynowe to wytrzymają 100.000 km lub 5lat!

 

60.000 Edziu lub 3 lata. Taki jest interwał wymiany świec w Note :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 100% prawdziwy, dostałem sporo faktur, część paragonów nawet wyblakła, gdyby facet był tak dobrym fałszerzem to by znalazł inną branżę:) Wczoraj rano przetłumaczyłem wszystko co miałem i zrobiłem sobie rozpiskę co było kiedy robione. Niemiec od nowości wydał na to auto tylko 2000 EUR, łącznie z przeglądami. Wiadomo, pewnie nie mam wszystkich dokumentów, zwłaszcza od lakiernika - prawa strona na dole malowana i miejscami szpachla po 700-1000 mikronów, kupiłem tylko dlatego bo dokumentacja była rzetelna.

 

note_historia.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60.000 Edziu lub 3 lata. Taki jest interwał wymiany świec w Note :)

Ranger kolega ma HR16DE :) a tam idą świece NGK Platynowe PLZKAR6A-11 one wytrzymują 100.000km fizycznie a Irydowe Denso 120.000 !!

60.000 km to jest żywotność dla świec zwykłych nie platynowych i irydowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód zarejestrowany, OC już działa.

 

Zrobiłem sobie z 50km, spalanie super bo wyszło 6.6 l/100km, nie mogę się przyzwyczaić do lekkości pedału gazu, mała nierówność na drodze i jadąc na 1 biegu skaczę jak kangur bo stopa wykonuje minimalne ruchy na nierównościach i gazuje, kwestia przyzwyczajenia. Obroty na biegu jałowym już mi nie falują, chyba że włączę klimatyzację.

 

Tu rodzi się prośbą do właścicieli klimatyzacji w Notku - możecie mi powiedzieć czy Wam także na wrzuconym luzie na postoju klima się co kilkanaście sekund wyłącza i włącza (na wyświetlaczu jest cały czas oczywiście włączona) co skutkuje skokiem obrotów, metalicznym dźwiękiem spod maski oraz dziwnymi wibracjami jakby spod dołu samochodu?

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez tybysh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger kolega ma HR16DE :) a tam idą świece NGK Platynowe PLZKAR6A-11 one wytrzymują 100.000km fizycznie a Irydowe Denso 120.000 !!

60.000 km to jest żywotność dla świec zwykłych nie platynowych i irydowych :)

 

W 1.4 też są platynowe a w instrukcji stoi jak byk - 60 tys. lub co 3 lata w zależności co szybciej wystąpi. Kolega ma 1.6 i też tak w instrukcji piszą. Zwykłe wymienia się co 20-30 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód zarejestrowany, OC już działa.

 

Zrobiłem sobie z 50km, spalanie super bo wyszło 6.6 l/100km, nie mogę się przyzwyczaić do lekkości pedału gazu, mała nierówność na drodze i jadąc na 1 biegu skaczę jak kangur bo stopa wykonuje minimalne ruchy na nierównościach i gazuje, kwestia przyzwyczajenia. Obroty na biegu jałowym już mi nie falują, chyba że włączę klimatyzację.

 

Tu rodzi się prośbą do właścicieli klimatyzacji w Notku - możecie mi powiedzieć czy Wam także na wrzuconym luzie na postoju klima się co kilkanaście sekund wyłącza i włącza (na wyświetlaczu jest cały czas oczywiście włączona) co skutkuje skokiem obrotów, metalicznym dźwiękiem spod maski oraz dziwnymi wibracjami jakby spod dołu samochodu?

 

Pozdrawiam :)

Z klimą masz wszystko w porządku. Włączająca się sprężarka obciąża pasek napędu i obroty rosną. Także ta sama sprężarka daje taki metaliczny dźwięk.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 kkm dla świec to tylko jak jeździ na lpg, normalnie 60kkm jest OK.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak dokładnie !!

Żebym ja od dzisiaj wymieniał świece ...

30.000km LPG.

60.000km Benzyna.

Platyna 100.000km.

Iryd 120.000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedzi, uspokoiliście mnie :)

 

Czy przy wymianie świec (powiedzmy tak za 2 lata) warto zlecić w ASO czyszczenie przepustnicy i regulację luzów zaworowych? Z tego co wiem to Note nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, w dokumentach od poprzedniego właściciela nie ma informacji o wykonaniu takiej regulacji. Kiedyś czytałem o tym i w niektórych samochodach polecają regulować co 60 tys. km, jak jest w tym Nissanie?

 

Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece były wymieniane 30 tys. km temu, mają teraz niecałe 2 lata, powinny jeszcze na trochę wystarczyć.

 

 

Jeśli świece wymienione zostały na Platynowe to zostało ci  70.000km lub 3lata

Jeśli zostały wymienione na zwykłe nie Platynowe czy Irydowe to zostało ci 30.000km żywotności świec.

 

Co do przepustnicy i jej czyszczenia i adaptacji to lepiej zlecić to serwisowi ....nie każdy ma tyle szczęścia co ja aby samemu wyczyścić i nie popsuć i zaadaptować bez podpinania komputera.

 

Co do regulowania luzów zaworowych w HR16DE mam przykrą wiadomość ....

Ich regulacja polega na zrzuceniu wałków rozrządu i wyjęciu 16 szklanek ,wywaleniu ich do kosza i włożeniu nowych mnie wyliczano w ASO 2800zł !

W dziuplach Perfect Service krzyczą 2000zł !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...