tybysh Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 (edytowane) Witam jako nowy użytkownik Nissana Wczoraj nabyłem Note'a 1.6 z końca 2006 r. prosto z Niemiec z udokumentowanym (bardzo skrupulatnie) przebiegiem 175 500 km. Muszę wymienić olej i wszystkie filtry, wczoraj wyczytałem na tym forum, że zalecany olej to 5W30, mam pewne wątpliwości - od nowości w serwisie Nissana zalewany był olej Mobil Super S 10W-40 (przy przebiegach 24 754 km, 56 000 km, 92 965 km), kilka faktur pewnie brakuje ale ostatnia wymiana miała miejsce 2 lata temu przy przebiegu 145 500 km i wlano tam olej Aviation Unique SL SAE 5W40. Skąd taka rozbieżność? Najpierw wlewano 10W40, później 5W40, skąd macie informację o konieczności stosowania 5W30 skoro serwis Nissana w DE od nowości lał 10W40? Kupić 5W30 i taki kazać zalać? Druga sprawa - czy falowanie obrotów na zimnym silniku na biegu jałowym między 1000, 1200, 800 rpm to norma czy jednak obroty powinny trzymać stabilny poziom powiedzmy 1000 rpm? Myślę, że po wymianach filtrów może się to poprawi, być może przepustnica do czyszczenia. Głównie trzyma 1000 rpm, po kilkudziesięciu sekundach słychać jak silnik się dusi i obroty spadają do 800, następnie po chwili znów wracają do 1000 rpm, czasem minimalnie wyżej. Trzecia sprawa - czy przy włączonym klimatroniku słychać u Was co jakiś czas metaliczny "strzał" spod maski? Na jeździe próbnej nie było tego słychać. Pewnie coś ze sprężarką klimy? Przy jakich wartościach sprawności amortyzatorów je wymieniacie? U mnie po 175 500 km przednie mają 54% a tylne już niestety poniżej 50%, gdzieś wyczytałem że te procenty często są niemiarodajne i należy tylko patrzeć na różnicę procentową między stroną prawą i lewą - jeździlibyście jeszcze na takich amorkach czy już czas zmienić z tyłu? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Edytowane 14 Maja 2017 przez tybysh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Olej 5W30 jest wskazany w instrukcji obsługi jako zalecany . Oleje 10W40, 5W40 są dopuszczalne. Od jakiegoś czasu Nissan na przeglądach zalewa silniki 1.4 i 1.6 właśnie olejem 10W40. Także w Polsce. Widać uznali, że ten olej jest w zupełności wystarczający a jednocześnie zauważalnie tańszy od 5W30. W związku, że pomiędzy producentami jest wojna także na ceny przeglądów i obsługi, poszli drogą tańszego 10W40. Na Twoim miejscu zostałbym przy ostatnio zalewanym 5W40. To właściwy olej do Twojego silnika z takim przebiegiem. Obroty biegu jałowego nie powinny falować. Po rozgrzaniu silnika powinny się ustabilizować na poziomie 900-1000 jak dobrze pamiętam. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy zapalisz światła, ogrzewanie szyby lub włączy się kompresor klimatyzacji. Wtedy obroty nieznacznie powędrują w górę. I tu dochodzimy do "falowania". Jeżeli masz automatyczną klimę, to kompresor będzie się samoczynnie włączał i wyłączał. Po wyłączeniu obroty spadną do opisanego poziomu a po włączeniu na podskoczą. Powstanie efekt okresowego falowania. To normalna sytuacja. Oczywiście mówię tu o pracy na biegu jałowym. Kompresor klimatyzacji załącza się generując takie trochę metaliczne, "szczęknięcie". Podczas jazdy tego raczej nie wychwycisz. Musiałbyś nasłuchiwać. Na biegu jałowym to dość wyraźnie słychać i jest to normalne. Pierwsze po dłuższej przerwie spoczynku klimatyzacji jest przeważnie najbardziej słyszalne. Tak naprawdę skuteczność amortyzatorów powinno się mierzyć na obciążonym samochodzie a nikt tego nie robi. Rożnie diagności patrzą. Z reguły takie 50% są dopuszczane bo diagności wiedzą, że na obciążonym samochodzie ich skuteczność może wzrosnąć o kolejne 20%. Tak czy siak w samochodzie który ma 11 lat warto wymienić amortyzatory bez względu na wskazania skuteczności. Dla własnego bezpieczeństwa. Jeżeli jeździsz przeważnie sam lub tylko z jedną osobą, zacznij od wymiany tylnych. Znacząco poprawisz prowadzenie a i będzie taniej niż w przypadku przodu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tybysh Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Dziękuję za odpowiedź. Z tym kompresorem klimatyzacji bardzo się zdziwiłem, mój poprzedni samochód to passat b5, tam klima działająca na auto nie robiła takich numerów. Obroty falują między 1000 a 800 rpm już po wyłączeniu klimatyzacji, nie ruszam okien ani radia. Pod maską ktoś zamontował do akumulatora elektroniczny odstraszacz kun, być może działa on impulsowo i wpływa to na obroty? Raczej nie, zbyt wiele prądu to nie może "ciągnąć"... Czy takie czynności jak wymiana oleju w silniku i skrzyni, wszystkich filtrów, amorków oraz tulei wahaczy da radę wykonać "zwykły" mechanik czy lepiej z tym jechać do ASO (najbliższe mam 2h drogi od domu)? Zdążyłem już przeczytać na forum, że np. świece bezpieczniej wymieniać w ASO. U mnie świece były wymieniane 2 lata temu, 30tys km do tyłu, czyli jeszcze trochę powinny pochodzić. Przepraszam za ten temat, to nie tak że nie używam wyszukiwarki, po prostu po przejściu ze starego passata w dieslu do Nissana w benzynie jest sporo informacji do przyswojenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Do Nissana Note 1600 ccm od 70 tys km leję olej 10w40 i jest ok. Obroty powinny wynosić prawidłowo ok 800 obr/min i na pewno nie powinny falować prócz sytuacji gdy wysprzęglamy z włączonym biegiem - wtedy ok 1000 obr/min, po wrzuceniu luzu 800 obr / min. Sprężarka klimy potrafi podnieść obroty do 1000 obr/min.Sprawnością procentową amortyzatorów bym się nie przejmował prócz sytuacji znacznej różnicy pomiędzy stronami i gdy diagnosta powie że są poniżej normy (lub też gdy stwierdzimy że auto zaczyna się źle prowadzic na wybojach na zakrętach ) Olej w skrzyni też bym wymienił - jeśli nie był nigdy wymieniany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tybysh Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Olej w skrzyni wymienię, najbardziej boję się mechaników, powiem takiemu żeby wymienił mi olej w skrzyni to wleje mi pierwszy lepszy, który być może nawet nie będzie spełniał norm. Wyczytałem, że dobry do naszych skrzyń będzie ELF Tranself NFJ 75W80, ile litrów potrzeba do pełnej wymiany? Sprzedawany jest w 1l butlach, 3 wystarczą? Co do falujących obrotów - najpierw chyba wymienię oleje i filtry, później wleję do baku jakąś mieszankę czyszczącą i przepalę całą benzynę, jak sytuacja się nie poprawi to poszukam dobrego mechanika. Obstawiam przepustnicę, ale jest to mój pierwszy benzyniak, w dieslu jak mi obroty wariowały (w górę a nie w dół) to wystarczyło wymienić czujnik temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 U mnie gdy padła przepustnica obroty wariowały bardzo zdecydowanie od 700 do ok 2500 obr/min a wskaźnik spalania pokazywał szalone 13 litrów na 100 km Tranself jest ok - nie pamietam ale chyba 4 litry powinny wystarczyć - najlepiej umówić się na możliwość zwrotu nieotwieranej butelki jeśli jest taka możliwość. A i sprawdź kiedy były wymieniane świece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Jeżeli chodzi o olej w skrzyni trzeba się przekopać przez serwisówkę. Do tych skrzyń wlewa się chyba odpowiednią ilość a nie tak jak w innych, do przelania przez korek kontrolny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Do przelania przez korek. A przynajmniej ja tak wymieniłem.... i jeżdżę od dwóch lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tybysh Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 (edytowane) Świece były wymieniane 30 tys. km temu, mają teraz niecałe 2 lata, powinny jeszcze na trochę wystarczyć. Autko zaskoczyło mnie na plus swoją elastycznością, na 5 biegu można spokojnie jechać 50-60 km/h, nie wiem tylko czy to źle nie wpływa na łańcuch, zbyt niskie obroty w dieslu np. dawały popalić dwumasie i turbosprężarce. Silnik bardzo ładnie brzmi gdy się wkręca na obroty, aż się chce wyprzedzać, nie to co było w 1.9TDI (nawet po wymianie turbo). Na minus zaskoczyła mnie słaba siła hamowania (brak tarcz z tyłu), być może to wina starych zimówek z zerowym bieżnikiem, przed chwilą zamówiłem komplet wielosezonowych Nokianów. Co do obrotów - dam znać w najbliższych dniach, samochód czeka jeszcze na zarejestrowanie i wtedy dam go do mechanika. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc Edytowane 14 Maja 2017 przez tybysh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Nie zalecam jazdy na piątym biegu poniżej 2000 obrotów. Łańcuch jest mocny w tym modelu ale jeśli można mu nie przeszkadzać długo funkcjonować to należy to jednak robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 2200 obr/min dla łańcucha to minimum! Świecę jeśli wkręcili platynowe to wytrzymają 100.000 km lub 5lat! Falowanie obr to trzeba wyczyść przepustnice i ją zaadaptować albo komp i Consul albo kluczyk pedał gazu kombinacja ,która mnie się udała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tybysh Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Dzięki za porady, będę trzymał minimum 2500 obrotów aby nie nadwyrężać łańcucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Tak mały przebieg i już 50% amorów? U mnie po ponad 435 kkm mają 70%... Na pewno przebieg masz prawdziwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Teraz doraźnie przepustnice możesz podczyścić tak i zaadoptować przepustnice tak . Radzę nauczyć się adaptacji a później czyszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Tak mały przebieg i już 50% amorów? U mnie po ponad 435 kkm mają 70%... Na pewno przebieg masz prawdziwy? To bardzo prawdopodobne. Mój ma 156 000 km i sprawność coś pomiędzy 50-60%. Spadek rok do roku o około 4-6% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Świecę jeśli wkręcili platynowe to wytrzymają 100.000 km lub 5lat! 60.000 Edziu lub 3 lata. Taki jest interwał wymiany świec w Note Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tybysh Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Przebieg 100% prawdziwy, dostałem sporo faktur, część paragonów nawet wyblakła, gdyby facet był tak dobrym fałszerzem to by znalazł inną branżę Wczoraj rano przetłumaczyłem wszystko co miałem i zrobiłem sobie rozpiskę co było kiedy robione. Niemiec od nowości wydał na to auto tylko 2000 EUR, łącznie z przeglądami. Wiadomo, pewnie nie mam wszystkich dokumentów, zwłaszcza od lakiernika - prawa strona na dole malowana i miejscami szpachla po 700-1000 mikronów, kupiłem tylko dlatego bo dokumentacja była rzetelna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 60.000 Edziu lub 3 lata. Taki jest interwał wymiany świec w Note Ranger kolega ma HR16DE a tam idą świece NGK Platynowe PLZKAR6A-11 one wytrzymują 100.000km fizycznie a Irydowe Denso 120.000 !! 60.000 km to jest żywotność dla świec zwykłych nie platynowych i irydowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tybysh Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 (edytowane) Samochód zarejestrowany, OC już działa. Zrobiłem sobie z 50km, spalanie super bo wyszło 6.6 l/100km, nie mogę się przyzwyczaić do lekkości pedału gazu, mała nierówność na drodze i jadąc na 1 biegu skaczę jak kangur bo stopa wykonuje minimalne ruchy na nierównościach i gazuje, kwestia przyzwyczajenia. Obroty na biegu jałowym już mi nie falują, chyba że włączę klimatyzację. Tu rodzi się prośbą do właścicieli klimatyzacji w Notku - możecie mi powiedzieć czy Wam także na wrzuconym luzie na postoju klima się co kilkanaście sekund wyłącza i włącza (na wyświetlaczu jest cały czas oczywiście włączona) co skutkuje skokiem obrotów, metalicznym dźwiękiem spod maski oraz dziwnymi wibracjami jakby spod dołu samochodu? Pozdrawiam Edytowane 15 Maja 2017 przez tybysh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Ranger kolega ma HR16DE a tam idą świece NGK Platynowe PLZKAR6A-11 one wytrzymują 100.000km fizycznie a Irydowe Denso 120.000 !! 60.000 km to jest żywotność dla świec zwykłych nie platynowych i irydowych W 1.4 też są platynowe a w instrukcji stoi jak byk - 60 tys. lub co 3 lata w zależności co szybciej wystąpi. Kolega ma 1.6 i też tak w instrukcji piszą. Zwykłe wymienia się co 20-30 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Samochód zarejestrowany, OC już działa. Zrobiłem sobie z 50km, spalanie super bo wyszło 6.6 l/100km, nie mogę się przyzwyczaić do lekkości pedału gazu, mała nierówność na drodze i jadąc na 1 biegu skaczę jak kangur bo stopa wykonuje minimalne ruchy na nierównościach i gazuje, kwestia przyzwyczajenia. Obroty na biegu jałowym już mi nie falują, chyba że włączę klimatyzację. Tu rodzi się prośbą do właścicieli klimatyzacji w Notku - możecie mi powiedzieć czy Wam także na wrzuconym luzie na postoju klima się co kilkanaście sekund wyłącza i włącza (na wyświetlaczu jest cały czas oczywiście włączona) co skutkuje skokiem obrotów, metalicznym dźwiękiem spod maski oraz dziwnymi wibracjami jakby spod dołu samochodu? Pozdrawiam Z klimą masz wszystko w porządku. Włączająca się sprężarka obciąża pasek napędu i obroty rosną. Także ta sama sprężarka daje taki metaliczny dźwięk. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 30 kkm dla świec to tylko jak jeździ na lpg, normalnie 60kkm jest OK. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 No tak dokładnie !! Żebym ja od dzisiaj wymieniał świece ... 30.000km LPG. 60.000km Benzyna. Platyna 100.000km. Iryd 120.000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tybysh Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Bardzo dziękuję za odpowiedzi, uspokoiliście mnie Czy przy wymianie świec (powiedzmy tak za 2 lata) warto zlecić w ASO czyszczenie przepustnicy i regulację luzów zaworowych? Z tego co wiem to Note nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, w dokumentach od poprzedniego właściciela nie ma informacji o wykonaniu takiej regulacji. Kiedyś czytałem o tym i w niektórych samochodach polecają regulować co 60 tys. km, jak jest w tym Nissanie? Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Świece były wymieniane 30 tys. km temu, mają teraz niecałe 2 lata, powinny jeszcze na trochę wystarczyć. Jeśli świece wymienione zostały na Platynowe to zostało ci 70.000km lub 3lata Jeśli zostały wymienione na zwykłe nie Platynowe czy Irydowe to zostało ci 30.000km żywotności świec. Co do przepustnicy i jej czyszczenia i adaptacji to lepiej zlecić to serwisowi ....nie każdy ma tyle szczęścia co ja aby samemu wyczyścić i nie popsuć i zaadaptować bez podpinania komputera. Co do regulowania luzów zaworowych w HR16DE mam przykrą wiadomość .... Ich regulacja polega na zrzuceniu wałków rozrządu i wyjęciu 16 szklanek ,wywaleniu ich do kosza i włożeniu nowych mnie wyliczano w ASO 2800zł ! W dziuplach Perfect Service krzyczą 2000zł !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.