Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Note 1.6 - pytanie o olej i kilka innych.


tybysh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, można tak założyć. W warunkach o których piszesz, obciążenia się małe. O słuszności tej tezy świadczy fakt, że mamy obecnie skrzynie 6 biegowe, że 6 bieg jest dość sporym "nad biegiem", o przełożeniu wybitnie "szybkościowym" a nie "mocowym". Wiem, masło maślane, ale myślę wszyscy wiedzą o co chodzi.

 

W układzie olejowym jest zawór przelewowy, który sprawia, że ciśnienie oleju na pewnym poziomie jest stałe - przynajmniej w określonych sekcjach silnika. Z łańcuchem jest ten problem, że zanim obroty nie osiągną właściwego pułapu i ciśnienie nie ustabilizuje się, napinacz hydrauliczny nie naciąga łańcucha z właściwą siłą, bo tą siłę wywiera ciśnienie oleju właśnie. A to jest nie dobre.

 

I teraz tak, wyobraźmy sobie, że jedziemy 40 km/h na 5 biegu. Przy tej prędkości obroty silnika są małe - nawet bardzo, bo to wynika z przełożenia 5 biegu. Wiadomo, że silnik jest mocny w pewnym zakresie obrotów. Przy takiej prędkości i obrotach silnik na pewno nie osiąga odpowiedniego momentu obrotowego. Mamy zatem mało mocy a samochód trzeba toczyć. Zatem w tym stadium silnik męczy się, obciążenia są duże, które z kolei przenoszą się na wał, korbowody, rozrząd. Danie w gaz pogarsza sytuację. Jest wywierana duża siła na cylindry zwiększoną dawką paliwa, a silnik nie ma siły aby przyspieszyć i wejść na obroty, bo duszą go opory toczenia i masa samochodu. Dlatego właśnie powstało coś takiego jak skrzynia biegów z kilkoma przełożeniami, które są tak skonstruowane, aby zwiększać moc na wyjściu ze skrzyni przy małych prędkościach samochodu i silnika aż do momentu kiedy silnik osiągnie właściwą moc a samochód prędkość.  Znowu masło maślane.... 

Reasumując, ja myślę, że każdy jest w stanie wyłapać, kiedy obroty silnika są za małe a silnik męczy się. To, że nie jest to zdrowe wiemy. Każdy wprawny kierowca ogarnie takie tematy podświadomie i nie zastanawia się nad tym podczas jazdy ;).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to Ranger i ludzie jadą  po płaskim na 5, 6 i pojawia się wzniesienie jeden zredukuje kiedy poczuje słabniecie ,drugi bedzie deptał gaz na wzniesieniu!

I takim to sposobem rozciągają łańcuch i potem pojawiają się tu wpisy ratujta rozciągnąłem łańcuch i szoruję :wacko:


Ciekawa rzecz. Jeżeli fabrycznie szklanki są różne, to faktycznie teoretycznie część wystarczy poprzekładać - o ile się zna fabryczne nastawy tolerancji i wie gdzie je mierzyć.

Polo32, rozumiem że masz też sposób na modyfikacje szklanki bez zakupu nowej ? Np poprzez doklejenie/lutowanie/spawanie cienkiej blaszki ?

A w ASO na pewno szklanki zakładają z regulacją, Edek01 to że coś nie do końca wiesz/wiedziałeś albo rozumiesz/rozumiałeś nie znaczy że się nie możesz do tego przyznać. W ASO wiadomo że wymienią komplet bo zdzierają z klienta. Ale montaż kompletu bankowo poprzedza regulacja.

 

Edek01 bardzo chciałbym się dowiedzieć na czym opierasz tezy o szkodliwosci dla łańcucha obrotów poniżej 2200 rpm. Bo w kontrze ja twierdzę że śmiało przy braku obciążenia można zejść dużo niżej. Kieruję się nie doświadczeniem tylko logiką, skoro w silniku brak nawet średnich obciążeń to dlaczego miałoby to szkodzić łańcuchowi ?

 

 

Jak przyjdzie wymiana szklanek u mnie to wymienię wszystkie 16 na nowe nie będę się bawił w mierzenia i przekładania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda pod gore tak jak piszesz to jest grzech i nie podważa mojej tezy ;)

A co się tyka tych nieszczęsnych szklanek, Edek01 nie rozumiesz czy udajesz ? Nie da się wymienić poprawnie szklanek w tym silniku bez mierzenia :D bo jak to opisał Polo32 szklanek jest 13 rozmiarów według luzu, który mają kompensować. Jak nie zmierzysz luzu to którą z 13 szklanek zamierzasz kupić/zamontować ?

Edytowane przez NazgulXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zadzwoń do ASO i im te androny opowiedz jak ty byś chciał dobierać 16 szklanek z 13 rozmiarów pierd ...ze smiechu !!

Napiszę poraz ostatni nikt nie bawi się w dobieranie rozmiaru tylko wkładają nowe jaki rozmiar nie mam pojęcia !

Jeśli krzywki wytarte nowe wałki dają  tak jak na ASO KIA nikt nie ma czasu na zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG

 

ASO wymienia wszystkie szklanki na nowe. I dobiera 1 z 13 w zależności od luzu.

Edzio powiedz mi jaki ASO ma interes z wymiany szklanek po której luzy są nadal w momencie jak klient odjeżdża spod serwisu (całkiem prawdopodobne że nawet większe niż przed wymianą) i mu dzwoni pod maską ? Czy na tym da się zarobić ?

Całkiem możliwe że ASO nawet nie wymienia wszystkich tylko część przekłada ale takim uparciuchom jak Ty na ich własne życzenie powiedzą że są nowe i skasują odpowiednio !

A może ty pracujesz w ASO że wiesz lepiej jak się to robi ???

Ja zwykle w każdym wątku, Edek nie potrafi przyznać komukolwiek racji :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie w ASO Kia i widziałem nie raz jak wygląda wypieprzenie 16 szklanek do kosza aaa i wałków też :D

Kto ci powiedział że nie masz racji ,masz ale swoją :D

Powiedz mi jak żeś taki technik ....jak mają być luzy na włożonych nowych szklankach?? a jak krzywki były powycierane to na nowych krzywkach razem z wałkami?

Luzy kasuje ciśnienie oleju czyż się mylę :)

http://www.zssplus.pl/transport/budowa/popychacze/popychacze09.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie w ASO Kia i widziałem nie raz jak wygląda wypieprzenie 16 szklanek do kosza aaa i wałków też :D

Toż tak właśnie napisałem że ASO da nowe szklanki, z czym polemizujesz ?

 

 

Powiedz mi jak żeś taki technik ...

Żaden ze mnie technik chociaż inżynier owszem. Na autach się nie znam i chętnie uczę się od innych jeżeli mają wiedzę popartą faktami.

Moja powyższa polemika jest oparta tylko i wyłącznie na informacjach którymi podzielił się z nami forumowy kolega, podał konkretne informacje jak się reguluje luzy zaworowe w tym motorze i odniósł się do konkretnej strony serwisówki (chociaż nie sprawdzałem bo nie mam).

 

 

....jak mają być luzy na włożonych nowych szklankach?? 

Tego nie wiem. Może wie kolega Polo32, wiem jedno nawet nie znając się na samochodach - na pewno podstawą jest serwisówka, może poszukaj tam odpowiedzi na swoje pytania a nie udawaj alfy-omegi ?

Kolega wcześniej napisał że mierzy się luzy i w zależność od ich wielkości dobiera się odpowiednią NOWĄ szklankę. Tylko tyle za nim powtórzyłem.

Ty uparcie twierdzisz tak jak ja i on że ASO owszem daje nowe, ale ich dobór przeprowadza losowo bez żadnych pomiarów, czyli albo wróży z fusów, albo rzuca kostką do gry, albo montuje wszystkie 13 wielkości a że zaworów jest 16 to 3 się muszą powtórzyć. A może pisząc powyższe sugerujesz że producent zaprojektował, przewidział, wyprodukował 13 wielkości szklanek ale nie przewidział sposobu ich doboru ?

 

Kończąc, naprawdę nie chodzi o to że ja wiem coś lepiej, tylko o to że Twój sposób argumentacji jest nie do przyjęcia na forum które służy dzieleniu się wiedzą.

 

Mimo wszystko pozdrawiam a z kolejną bezsensowną kontrą nie będę już polemizował. Przeczytaj może jeszcze raz ze zrozumieniem to co wcześniej napisał kolega Polo32 zanim zdecydujesz się zadać pytanie na które padła już odpowiedź. Aczkolwiek mam wrażenie że nie jesteś na tym forum aby szukać odpowiedzi na pytania a tylko na nie odpowiadać...

 

//edit: poprawki redakcyjne :)

Edytowane przez NazgulXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 http://www.zssplus.pl/transport/budowa/popychacze/popychacze09.htm nie ma drogi na skróty,, jak się chce dobrze i na długo mieć sprawny silnik!

Jakbyś poświęcił minimum uwagi współforumowiczom to byś nie pisał takich...oględnie mówiąc nonsensów.

Niech czytający sami wyciągnął wnioski.

 

edit:

a tu dla czytających serwisówka:

https://www.manualslib.com/manual/563530/Nissan-Engine.html?page=119#manual

 

 

Nawiasem mówiąc ten link mam z niniejszego forum (http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95195-qq-117km-jaki-jest-luz-zaworowy/page-5)

i w tamtym wątku z 2015 roku wypowiada się również nie kto inny jak TY Edku.

Dwa lata później i podobna dyskusja. Ktoś chyba jest odporny na wiedzę czy mi się wydaje ? Aczkolwiek twierdzisz tam w wątku też że nie rozumiesz tych rysunków z serwisówki ale w takim razie kompletnie już nie rozumiem co robisz w ASO. Jedno jest pewne: nie czytasz serwisówek ;)

 

edit2:

Gwoli ścisłości - popychaczy dotyczy nie tylko 119, ale i 120 strona serwisówki. I szklanek jest nie 13, a 26 wielkości.

Edytowane przez NazgulXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi luzami zaworowymi rozpętałem ciekawą dyskusję :)

 

Robię listę rzeczy do wymiany u mechanika, czy to prawda że Note nie posiada filtra paliwa? Czy muszę w związku z tym powiedzieć mechanikowi żeby coś innego przeczyścił (jakieś sitko?)?

 

Na chwilę obecną myślę o:

 

- wymiana oleju silnikowego,

- wymiana oleju skrzyni biegów,

- wymiana wszystkich filtrów,

- wymiana płynu chłodniczego,

- wymiana płynu hamulcowego,

- wymiana tulei wahaczy,

- ustawienie zbieżności,

- być może wszystkie amortyzatory.

 

Mam dziwne wrażenie, że Notek pracuje minimalnie nierówno, zalałem dzisiaj do baku mieszankę do czyszczenia wtrysków (jakaś mieszanka do benzyniaków) od STP, jeżeli to nic nie da to są dwie opcje - albo mi się to tylko wydaje albo przepustnica do przeczyszczenia.

Sporo rzeczy do zrobienia ale wrzucam to w "pakiet startowy".

Edytowane przez tybysh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi luzami zaworowymi rozpętałem ciekawą dyskusję :)

 

Robię listę rzeczy do wymiany u mechanika, czy to prawda że Note nie posiada filtra paliwa? Czy muszę w związku z tym powiedzieć mechanikowi żeby coś innego przeczyścił (jakieś sitko?)?

 

Na chwilę obecną myślę o:

 

- wymiana oleju silnikowego,

- wymiana oleju skrzyni biegów,

- wymiana wszystkich filtrów,

- wymiana płynu chłodniczego,

- wymiana płynu hamulcowego,

- wymiana tulei wahaczy,

- ustawienie zbieżności,

- być może wszystkie amortyzatory.

 

Mam dziwne wrażenie, że Notek pracuje minimalnie nierówno, zalałem dzisiaj do baku mieszankę do czyszczenia wtrysków (jakaś mieszanka do benzyniaków) od STP, jeżeli to nic nie da to są dwie opcje - albo mi się to tylko wydaje albo przepustnica do przeczyszczenia.

Sporo rzeczy do zrobienia ale wrzucam to w "pakiet startowy".

Jak chyba każdy współczesny samochód, Note ma filtr paliwa. Inna sprawa że praktycznie niewymienialny (przynajmniej 1.6) więc masz z głowy.

edit:

Lato idzie, serwis klimy (odgrzybianie) też się chyba należy !

Ja bym z amorami nie szedł w koszty jeżeli wszystko OK no ale jak dysponujesz funduszami i wiesz że mają słuszny przebieg to nie zaszkodzi wymienić !

Edytowane przez NazgulXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima nie śmierdzi i dobrze chłodzi, dla porównania nabijałem i odgrzybiałem klimę 2 lata temu w passacie i już strasznie śmierdzi. Przebieg oryginalny, 175 tys. km, sprawdzę jeszcze raz amorki na innej stacji, być może stare opony zaniżyły wynik?

 

Co do filtra paliwa:

 

https://www.czesciauto24.pl/nissan/note-e11/19175/10361/filtr_paliwa

 

Skoro można kupić to czemu nie wymienić?

Edytowane przez tybysh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miesiąc temu kupiłem taki filtr paliwa w ciemno, niestety mechanik przejrzał całą drogę od zbiornika i nie znalazł tam takiego filtra. filtr nie wymienny jest, w moim przypadku na szczęście taki sam filtr pasuje do almery a że almerę również posiadam to kasy nie straciłem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, wtrące się troche, jeżeli chodzi o wymianę rozrządu, jest jak poznać, że jest do wymiany? nie mam pojęcia kiedy był wymieniany w moim Notku i czy wogóle był, słyszałem, że niby co 100tys km, mój ma ok.177tys, jeszcze sprawdzę w książce która jest po niemiecku, czy belgijsku:/ mmoże byc tam takie info? :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd ?? tutaj jest łańcuch. Jak jest dobrze eksploatowany to wytrzyma do końca silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te same silniki są w QQ i z przebiegami ponad 250-300K....nikt tam nie wymieniał łańcucha.

Jak prawidłowo eksploatujesz to łańcuch wytrzyma swoje.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te nowoczesne silniki rzadko wytrzymują więcej niż 300 kkm, więc racja, do końca żywotu silnika

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te nowoczesne silniki rzadko wytrzymują więcej niż 300 kkm, więc racja, do końca żywotu silnika

No jak nie jak tak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...