Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Rejestracja Anglika 2.2 dci


Pavlicienko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może ktokolwiek z was będzie wstanie rozwiązać mój mały problemik i był w podobnej sytuacji :)

Dostałem Primere od ojca z anglii i chce ją zarejestrować w polsce wiem, że na pewno będzie kilka rzeczy do wymiany by samochód był wstanie przejść przegląd.

Na pewno wiem, że będą to przednie lampy bo to oczywiste i licznik mam w km, ale moje wątpliwości są co do innych rzeczy takich jak wkłady od lusterek czy na pewno muszą być wymieniane, światło cofania mam po lewej stronie i czy musi być po prawej czy może zostać ponieważ z tego co widzę bardzo często w samochodach są po obu stronach i jeżeli są jakieś inne rzeczy na które musiałbym zwrócić uwagę i ktokolwiek jest wstanie udzielić wskazówek będę bardzo wdzięczny :) w okregowej stacji kontroli pojazdów panowie nigdy nie robili przeglądu anglika i nie wiedzą pytałem nawet panów z drogówki to jedyne co usłyszałem to "tak jak jest w przepisach" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak rejestrowałem swojego Nissana (anglika) wymieniałem tylko lampy (tylne i przednie). 

Nie wiem jak jest z tymi tylnymi. U mnie facet jak przyjechałem do kontroli powiedział, że "światło cofania musi być po prawej stronie, a światło przeciwmgielne tylne po prawej" (jedyny facet w moim mieście, który miał możliwość zrobienia badania dla anglików).

Kupiłem jedną lampę tylną (prawą)

c0c9833ce1ecce2a7b8faa94022fcae0.jpg

A w lewej co była już w Nissanie, pomalowałem na czerwono (jakoś przeszło :whistle: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Witam

Może ktokolwiek z was będzie wstanie rozwiązać mój mały problemik i był w podobnej sytuacji :)

Już go wielokrotnie rozwiązano, m.in. tutaj http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/308239998-Samochody-angliki-z-kierownica-po-prawej-stronie-nie-takie-niebezpieczne.html#ap-1

 

Przed rejestracją pojazdy z kierownicą po prawej stronie powinny zostać dostosowane do ruchu prawostronnego. Trzeba w takim pojeździe wymienić lewe lusterko na takie, jakie są w samochodach przystosowanych do ruchu prawostronnego, czyli obowiązującego m.in. w naszym kraju. Wymiany wymagają też przednie reflektory. Chodzi o odpowiednie doświetlanie jezdni i pobocza. Przed rejestracją w Polsce auta z Anglii trzeba również przeskalować licznik z mil na km/h oraz wymienić tylne lampy (ze względu na konieczność umieszczenia światła przeciwmgielnego po lewej stronie). Koszt takich przeróbek w samochodach średniej klasy wynosi od 700 do 1 tys zł.1 tys. zł kosztuje dostosowanie auta z kierownicą po prawej stronie do polskich wymagań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi lusterkami, to jest wielka ściema.

 

http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-2015-1077  - w samym załączniku : 

ZAŁĄCZNIK

MINIMALNE WYMAGANE POLE WIDZENIA W LUSTERKU ZEWNĘTRZNYM (LEWYM WSTECZNYM) POJAZDU KATEGORII M1 O RODZAJU SAMOCHÓD OSOBOWY PRZYSTOSOWANEGO KONSTRUKCYJNIE DO RUCHU LEWOSTRONNEGO (Z KIEROWNICĄ UMIESZCZONĄ PO PRAWEJ STRONIE POJAZDU)

pod tytułem, klikając na "wzór" wyświetli się grafika jak to pole widzenia ma wyglądać, aby spełniło wymagane normy.

 

 

Co do rejestracji "anglika" w bardziej przystępnej formie:

https://www.autofakty.pl/poradniki/przeglad-anglika-mozliwe-problemy/#przeglad-anglika-8211-o-czym-pamietac

 

Artykuł z jednego z WORD-ów (z 2015 r.) - stary, ale wymogi techniczne te same (w tym wspomniany wyżej załącznik 13) :

http://info-car.pl/infocar/artykuly/rejestracja-anglika-krok-po-kroku.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznik, ok ale niektórzy diagności są nawiedzeni i szukają na obudowach lusterek oznaczeń homologacyjnych dla ruchu prawostronnego, co jest utopią, ponieważ nie można założyć lusterka z taką homologacją, gdyż nie spełni to wymaganego pola widzenia kierującego. Można doczepiać się do wkładów lusterek, a nie do obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem w Anglii po lewej stronie. Szczerze to odradzam jazdę Anglikami w ruchu prawostronnym . To jest dla ubogich. Koszt części do przekładki w primerze to 900 zł koszt przerobienia to 1500. Zwraca się to po 2 latach (koszt ubezpieczenia Anglika jest wyższy.) Ps jeśli ktoś szuka boczków drzwi do primery po liftingu to oddam za darmo.

 

6e3d02a750072a2fgen.jpg

 

Boczki w prezencie zaoferuj tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/80-oddam-za-darmoza-groszeza-piwko/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie nabędę części do przekładki mojego pojazdu. Zrobię sobie sam, nawet jak bym musiał przespawać ścianę grodziową (mam już doświadczenie z mercedesem). Niestety te auta były sprzedawane na Afrykę i zostało ich trochę na Ukrainie, Białorusi itd. Ze względu, że to kamper to go trzymam, chociaż wersja RHD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...