Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

"Spocony" intercooler i turbo


SajmonSes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jako że pod maską mojego pierdzikółka (Note) drzemie niebywały potencjał mocy jaką generuje francuski demon i popis inżynierii czyli silnik 1.5 dCi o oszałamiającej wręcz ilości 68 francuskich spłoszonych koni mechanicznych postanowiłem mając auto na podnośniku bardziej temu tworowi przyjrzeć się od dołu, tyłu itd.

 

To co zwróciło moją uwagę to intercooler, który jak to ujmę "spocony" jest olejem jak pedofil w przedszkolu. Ciekawi mnie czy oznacza to, że np. ten cud inżynierii powoli dogorywa? Jeżeli nie, to czy mogę np. wyczyścić ten intercooler demontując go i poddać kąpieli w odtłuszczaczach wszelkiej maści i przedmuchać kompresorem, czy też mija się to z celem i lepiej kupić nowy? Czy podczas demontażu powinienem zwrócić na coś szczególną uwagę by np czegoś nie urwać itd? Podejrzewam że bez demontażu zderzaka się nie obejdzie.

 

Drugą sprawą jest turbina, która też trochę się poci tzn nie leje się z niej może jak z kranu bo ogólnie to jak powiedział mój mechanik nigdy nie widział tak czystego i suchego silnika diesla i sam uważa że taki wyciek to pikuś. Ja jednak jestem chyba trochę nadgorliwy lub może uczulony na wszelkiego rodzaju wycieki i pytanie czy jak turbo trochę się poci to norma czy raczej kaplica? Pytam bo wywalić ponad 2 000 na nową turbinę lub 1000 na regeneracje mi się na obecną chwile nie uśmiecha... 

 

Owszem silnik chodzi równo można powiedzieć te konie pędzą niemal tak szybko jak szybko poddała się francuska armia w 1940. Silnik ma już ponad 220 000 przebiegu więc pewnie kilka z tych koni padło przez wzgląd na wiek i przebieg

 

A tak serio powinienem obawiać się turbiny czy na razie nie? Poziom oleju w porządku, komora filtra powietrza też sucha... trochę mokry się zrobił w okolicy korka wlewu ale to może ja uroniłem olej jak wymieniałem i zapomniałem wytrzeć albo o-ring na korku nie trzyma sam już nie wiem...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Icek się rozszczelnił i francuskie kuce, których pożałowali w fabryce wychodzą bokiem.

Olej, który powoduje pocenie pewnie pochodzi z odmy, wiec temat wymiany turbiny po prostu olej :D

Nie wiem jak wygląda icek w Notku, ale jak nie da się go pospawać/posklejać, oddaj go do recyklingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg katalogu nissan online wychodzi na to że w moim samochodzie powinien być intercooler o numerze katalogowym 144619U20A, a wygląda on tak

Intercooler-for-RENAULT-CLIO-MODUS-1-5-d

Tylko że ten mój to praktycznie mniejsze pół i bardziej po jego prawej stronie siedząc do jazdy jest ufajdane w oleju. Gdzieś w sieci wyczytałem, że to może być też wina opasek trzymających węże powietrzne... No nic w takim razie jeśli znajdę troche czasu to w weekend zdemontuje przedni zderzak i przeglądnę cały front komory silnika. Jak sie uda to wymontuje też icka i spróbuje wymyć i przedmuchać może to coś pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zmień opaski profilaktycznie.

Jeśli się wcięły w gumę, to może szersze trza założyć.

A icek malusi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...