Ekoludek Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Siemanko.Oddałem mojego T30 do mechanika. Dwumas i tarcza poszła na regenerację, docisk podobno bez zarzutów. Teraz odebrałem samochód ale jest problem. Bardzo ciężko wchodzą biegi. Podczas jazdy jest trochę lepiej ale do ideału sporo brakuje. Wrzucenie wstecznego czasami jest niemożliwe bo boję się, że coś rozwalę. Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą idealnie. Układ odpowietrzałem. Mechanik twierdzi że to się z czasem unormuje ale osobiście to nie wiem co o tym myśleć. Tutaj wrzucam dwa filmiki, może coś wam to pokaże: FILM 1 FILM 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Biegi powinny wchodzić delikatnie i płynnie...a tu widać kolego, że musisz użyć siły co by wbić bieg i te dziwne stuki blokujące... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Wygląda trochę jak nie do końca wysprzęglone. Może zapowietrzył jakimś cudem obwód hydrauliczny od sprzęgła ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Jest odpowietrznik na wierzchu, więc trza próbować do skutku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ekoludek Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 No to jeszcze spróbuje jutro od nowa odpowietrzyć w takim razie. A czy jest możliwe że ta tarcza jak poszła do regeneracji to ją źle zrobili i jest za gruba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Próbuj odpowietrzyć. Tarcza za gruba??? Raczej okładziny nie są zbytnio wypasione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Źle spasował wszystko. Albo regeneracja nie poszła.. ergo dwumasa jest jednomasowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Co ty gadasz karibox1 ? Jaka dwumasa jest jednomasowa? I co niby można źle spasować przy takiej robocie ? Tylko nie mów ,że wycentrowanie tarczy błagam cię. Co do regeneracji tarczy to dziwy wybór , mało kto w osobówkach bawi się w takie zabiegi ( fakt przy dwumasie tarcza jest prosta bo bez tłumików ale ciekawe ile taka regeneracja kosztowała skoro tarcze można mieć nową za 150zł ) I TAK TEORETYCZNIE Mogli dobrać źle okładziny i jest za-choć jest to mało prawdopodobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Sztywne koło zamachowe, czyli jednomasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Sztywne koło zamachowe, czyli jednomasowe Tylko co to ma do wrzucania biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Wtedy biegi nie wchodzą idealnie huh? No raczej nie. Ale nie upieram się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Dwumasa nie jest od wchodzenia biegów idealnie Kiedyś auta miały zwykłe koła zamachowe i biegi też wchodziły bez problemów No ale zobaczymy czym się @Ekoludek pochwali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 (edytowane) Jak założysz jednomas zamiast dwumasy - to tak. Ma. Edytowane 18 Maja 2017 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Chudson ma "jednomas" i jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Sztywne koło zamachowe, czyli jednomasowe I twoim zdaniem wrzucenie bez wyjaśnienia w poście zwrotu zaczynającego się od łacińskiego awięc : "ergo dwumasa jest jednomasowa" ma jakiś przkaz i jest zrozumiałe? Mam jednomas ,jeżdżę bez problemów i nawet by nikt nie zauważył po przejechaniu ,że coś grzebałem ze sprzęgłem. Od razu mówię ,że wyrzucenie dwumasy nic nie zmienia i nie uwierzę w żadne tłumaczenie ,że silnik przystosowany do dwumasy gorzej chodzi na jednomasowym. TEN SAM SILNIK W ALMERZE z TĄ SAMĄ SKRZYNIĄ BYŁ FARYCZNIE JEDNOMASOWY I DZIAŁAŁ DOBRZE. Za poprawne wrzucanie biegów odpowiadają synchronizatory i całkowite wysprzęglenie a nie dwumasa. Ta odpowiada za kulturę pracy silnika i lepsze wkręcanie się na obroty.( ergo mniejsze spalanie) Dwumasa to jedynie przeniesiony tłumik drgań z tarczy sprzęgłowej na koło masowe. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Nie wiem czy o to chodziło koledze ale słyszałem o takich regeneracjach dwumasy, że robili z nich tak jakby jednomasowe i to może powoduje problemy bo to nie to samo co założenie fabrycznej jednomasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 o to mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Nie wiem czy o to chodziło koledze ale słyszałem o takich regeneracjach dwumasy, że robili z nich tak jakby jednomasowe i to może powoduje problemy bo to nie to samo co założenie fabrycznej jednomasy. Samo przerobienie dwumasy na jednomasę poprzez zespawanie dwóch części ze sobą nie powinno być problemem ( o ile będzie wyważone ) natomiast nie przy każdej dwumasie uda się wtedy zamontować tarczę sprzęgła z amortyzatorami ( za małe wgłębienie w kole aby pomieścić grubszą wewnętrzną część tarczy ) i tu faktycznie założenie tarczy od dwumasowego sprzęgła będzie powodować problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Nie wiem czy o to chodziło koledze ale słyszałem o takich regeneracjach dwumasy, że robili z nich tak jakby jednomasowe i to może powoduje problemy bo to nie to samo co założenie fabrycznej jednomasy. Ja przez pojęcie regeneracja rozumiem naprawę a nie zaspawanie koła, bo to żadna łaska. o to mi chodzi Kari, było od razu opisać ze szczegółami a nie tylko dwa słowa... Taki tajemniczy jesteś Sam zainteresowany się jeszcze nie wypowiedział, więc możemy tylko wróżyć z fusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 @Thunder - wiadoma sprawa, ale nie każdy użytkownik samochodu ma wiedzę w tej materii a mechanicy dla kasy różne cuda robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Tylko po co się rozpędzać z teoriami, jak @Eko jeszcze nie dał znać czy odpowietrzył Wiem, to jest forum i trza pogadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.