Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze


switch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla siln. 1,5 Almery N16 nominalne ciśnienie to 12,5 bar - Ty masz 13,9 i podobne, to skąd taka kompresja? Ponadto te zaniżone prawie o 19% ciśnienie na 4 garze ... 

 

http://manuals.co/workshop/nissan/almera/nissan-almera-workshop-manual-2001-(8)/1454/66

 

Dla QG15DE

Standard
13.720 bar
Minimum
11.759 bar

 

Wg tej instrukcji w QG są płytki do regulacji :)

 

http://manuals.co/workshop/nissan/almera/nissan-almera-workshop-manual-2003-(10)/1498/47

 

..ok ale jest też napisane, że są wersje bez płytek...

Edytowane przez switch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, przyjąłem typowe wartości dla silników z zapłonem iskrowym, spojrzałem tylko na stopień sprężania dla QG15. Czyli na 3 cylindrach nominał, ale 4-cyl. do bani - coś zostało spaprane.


Zrób jeszcze próbę olejową - ciekawe jak zachowa się 4-cyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, przyjąłem typowe wartości dla silników z zapłonem iskrowym, spojrzałem tylko na stopień sprężania dla QG15. Czyli na 3 cylindrach nominał, ale 4-cyl. do bani - coś zostało spaprane.

Zrób jeszcze próbę olejową - ciekawe jak zachowa się 4-cyl.

 

Najpierw pomierzę luzy zaworowe, może się już coś wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając zrzucona pokrywę, zmierz przy okazji wysokość krzywki wałków na 4 i porównaj jak jest na pozostałych. Różnica wysokości  o 0,20 mm od wartości nominalnej, eliminuje wałek rozrządu.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając zrzucona pokrywę, zmierz przy okazji wysokość krzywki wałków na 4 i porównaj jak jest na pozostałych. Różnica wysokości  o 0,20 mm od wartości nominalnej, eliminuje wałek rozrządu.

 

Taka wielkość to tylko mikrometrem, niestety nie posiadam, ale spróbuje to cenić organoleptycznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra już wiem co jest grane.

Nie ma zupełnie luzów na zaworach wydechowych 4 cylindra oraz na jednym ssącym.

 

Firma co robiła głowice definitywnie dała d*py wrrrr

 

Teraz jeszcze nie wiadomo czy nie nadpaliły się gniazda zaworowe bo od remontu przejechałem już ponad 5 tyś km.

Edytowane przez switch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tutaj bardziej widział winę mechaniora, który to składał do kupy. Regulacja luzów zaworowych jest czynnością serwisową, którą dokonuje się na kompletnym silniku. W Twoim przypadku oddałeś samochód do remontu (firmie/mechanikowi) i to on, jako wykonawca usługi odpowiada za finalny rezultat. Podwykonawcy Ciebie nie interesują (chyba, że sam organizowałeś remont głowicy - co zmienia postać rzeczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tutaj bardziej widział winę mechaniora, który to składał do kupy. Regulacja luzów zaworowych jest czynnością serwisową, którą dokonuje się na kompletnym silniku. W Twoim przypadku oddałeś samochód do remontu (firmie/mechanikowi) i to on, jako wykonawca usługi odpowiada za finalny rezultat. Podwykonawcy Ciebie nie interesują (chyba, że sam organizowałeś remont głowicy - co zmienia postać rzeczy).

 

Jasne, powinien zweryfikować wszystko przed oddaniem auta.

On zlecał remont głowicy, więc teraz od niego będę dochodził swoich praw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...