switch Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) Dla siln. 1,5 Almery N16 nominalne ciśnienie to 12,5 bar - Ty masz 13,9 i podobne, to skąd taka kompresja? Ponadto te zaniżone prawie o 19% ciśnienie na 4 garze ... http://manuals.co/workshop/nissan/almera/nissan-almera-workshop-manual-2001-(8)/1454/66 Dla QG15DE Standard 13.720 bar Minimum 11.759 bar Wg tej instrukcji w QG są płytki do regulacji http://manuals.co/workshop/nissan/almera/nissan-almera-workshop-manual-2003-(10)/1498/47 ..ok ale jest też napisane, że są wersje bez płytek... Edytowane 29 Maja 2017 przez switch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 OK, przyjąłem typowe wartości dla silników z zapłonem iskrowym, spojrzałem tylko na stopień sprężania dla QG15. Czyli na 3 cylindrach nominał, ale 4-cyl. do bani - coś zostało spaprane. Zrób jeszcze próbę olejową - ciekawe jak zachowa się 4-cyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 OK, przyjąłem typowe wartości dla silników z zapłonem iskrowym, spojrzałem tylko na stopień sprężania dla QG15. Czyli na 3 cylindrach nominał, ale 4-cyl. do bani - coś zostało spaprane. Zrób jeszcze próbę olejową - ciekawe jak zachowa się 4-cyl. Najpierw pomierzę luzy zaworowe, może się już coś wyjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 (edytowane) Mając zrzucona pokrywę, zmierz przy okazji wysokość krzywki wałków na 4 i porównaj jak jest na pozostałych. Różnica wysokości o 0,20 mm od wartości nominalnej, eliminuje wałek rozrządu. Edytowane 30 Maja 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Mając zrzucona pokrywę, zmierz przy okazji wysokość krzywki wałków na 4 i porównaj jak jest na pozostałych. Różnica wysokości o 0,20 mm od wartości nominalnej, eliminuje wałek rozrządu. Taka wielkość to tylko mikrometrem, niestety nie posiadam, ale spróbuje to cenić organoleptycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Dla naszych celów wystarczy zwykła suwmiarka, a już z odczytem cyfrowym to super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 (edytowane) Dobra już wiem co jest grane. Nie ma zupełnie luzów na zaworach wydechowych 4 cylindra oraz na jednym ssącym. Firma co robiła głowice definitywnie dała d*py wrrrr Teraz jeszcze nie wiadomo czy nie nadpaliły się gniazda zaworowe bo od remontu przejechałem już ponad 5 tyś km. Edytowane 30 Maja 2017 przez switch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Ja bym tutaj bardziej widział winę mechaniora, który to składał do kupy. Regulacja luzów zaworowych jest czynnością serwisową, którą dokonuje się na kompletnym silniku. W Twoim przypadku oddałeś samochód do remontu (firmie/mechanikowi) i to on, jako wykonawca usługi odpowiada za finalny rezultat. Podwykonawcy Ciebie nie interesują (chyba, że sam organizowałeś remont głowicy - co zmienia postać rzeczy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Ja bym tutaj bardziej widział winę mechaniora, który to składał do kupy. Regulacja luzów zaworowych jest czynnością serwisową, którą dokonuje się na kompletnym silniku. W Twoim przypadku oddałeś samochód do remontu (firmie/mechanikowi) i to on, jako wykonawca usługi odpowiada za finalny rezultat. Podwykonawcy Ciebie nie interesują (chyba, że sam organizowałeś remont głowicy - co zmienia postać rzeczy). Jasne, powinien zweryfikować wszystko przed oddaniem auta. On zlecał remont głowicy, więc teraz od niego będę dochodził swoich praw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.