Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Note 1.6 - nierówna praca na 1 biegu przy 2 000 obrotów.


tybysh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dziękuję za odpowiedzi w poprzednio przeze mnie założonym temacie, tym razem mam tylko jeden problem i wolałem dla czytelności założyć nowy temat.

 

Mam Notka (1.6, rocznik 2006) od tygodnia, na razie żadne filtry i płyny nie były wymieniane (dopiero szukam mechanika), problem polega na szarpaniu podczas jazdy. Początkowo myślałem, że to moja wina, że może trzymam źle nogę itp., dopiero dzisiaj podczas jazdy w korku zauważyłem problem. Auto na jedynce jedzie dobrze na niskich i wysokich obrotach ale gdy wskazówka obrotomierza zbliża się w okolice 2 000 rpm silnik nagle zaczyna pracować nierówno, cała karoseria skacze w przód i w tył (jak na nauce jazdy), obroty falują, dźwiękowo silnik jakby pracuje pulsacyjnie, zwiększa i co chwile zmniejsza obroty.

 

Jutro jadę do serwisu Bosha na umówienie się na wymianę filtrów i płynów, chciałbym tam również naprawić tą przypadłość. Co to może być? Czy to zepsuta sonda lambda? Przepływomierz? Przepustnica do wyczyszczenia? Nie chcę dać się oszukać przez mechanika.

 

Dodam, że auto ma moc, spalanie z ostatnich 120km (80% miasto, bardzo agresywna jazda) wyniosło według wyliczeń z tankowania 7.5l, wg komputera 8.5l, uwalona sonda chyba by zwiększyła spalanie, prawda?

 

W trasie to tak nie przeszkadza ale bardzo uprzykrza powrót z pracy (korki).

 

Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu uwalony filtr powietrza? Czy sprzęgło było wymieniane? Nie czuć palonego sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W papierach od niemca nie mam nic na temat wymiany sprzęgła (przebieg 175 tys, km), nie czuć żadnych dziwnych zapachów. Też zastanawiam się nad filtrem powietrza ale dziwi mnie zakres obrotów,w którym występuje problem, gdyby filtr był uwalony to chyba problem by dotyczył całej skali obrotów? Aktualny filtr powietrza ma 2 lata i 30 tys. km przebiegu.

 

Polecasz najpierw wymienić filtry i płyny a dopiero później szukać przyczyny problemu (jeżeli nie zniknie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr. Powinien być wymieniany przy każdej wymianie oleju. Stawiam na to. U mnie sprzęgło poszło przy 120 000 km, ale być może wcześniej je przypaliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wróciłem z serwisu, w weekend potestuję. Trochę się wkurzyłem bo mieli mi wymienić także filtr powietrza ale ocenili, że jest dobry. Wg moich papierów ma najechanych już 35 tys. km...być może ktoś go wymienił niedawno przed sprzedażą i nie dał mi na to kwitu ale chyba sam się zabiorę za jego wymianę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam filtr powietrza z olejem i filtrem oleju. No czasem po roku ten filtr wygląda baaardzo nieszczęśliwie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy gdzie się jeździ. Kontola jak najbardziej jest wskazana po roku. Kosz nowego bardzo rozsądny. A filtr powietrza wpływa na wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...