Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EGR 1.9dci 120 km błąd p0403


Dramo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie ostatnio wyskoczył mi błąd p0403 błąd cyrkulacji spalin .EGR pół roku temu wymieniony na nowy,dziś postanowiłem tam zajrzeć i EGR był cały zawalony w sadzy ,nie wiem czy to normalne w tak krótkim czasie zwłaszcza że rzadko jeżdżę po mieście a minimalna trasa to 25 km drogą ekspresową.dodam też że zawór był równiez zaolejony . Wszystko wyczyściłem dosłownie na 2 km było ok i znowuż błąd .

Błędy jakie z czytalem to p0403 oraz bo błąd p0487 pozdrawiam.silnik chodzi normalnie,nie kuleje ,nie kopci zbiera się też dobrze. Nie wiem czemu te błędy się pojawiają

Widzę że temat dość ciężki skoro nikt się jeszcze nie odezwał:)

Edytowane przez Dramo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, ale żeby nie przejść obojętnie to podzielę się tym co ja bym zrobił na Twoim miejscu. Tu masz wszystko :)http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/107487-czyszczenie-egr/?do=findComment&comment=1171755

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem - utworzyłem nowy wątek. O ile dobrze pamiętam, problem z P0403 usunąłem wymieniając elektrozawór turbiny (znajduje się za silnikiem w środkowej części) - dochodzą tam wężyki 2 i kabel zasilający. Problem z P0487 natomiast pozostał - EGR mam wymieniony, turbina zregenerowana - wszystko wydaje się ok... Daj proszę znać, gdybyś znalazł przyczynę, bo być może mamy ten sam problem. Jeżeli u mnie uda się rozwiązać problem - dam znać również :-)

 

Aktualizacja: Należy adoptować EGR - nie powiem jak bo sam nie wiem, ale z tego co mechanik mówił, to ciepły silnik, gazowanie, puszczanie gazu i tak mniej więcej można to zrobić. Problem 0487 u mnie znikł.

Edytowane przez GrzegorzMiśkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddalem auto do mechaniora i zobaczymy co tam zadziała , puki co to uważa że gdzieś prawdopodobnie jest zwarcie w elektryce .Tak więc jak będę coś wiedział to się tym z wami podzielę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też tak mówił, że zwarcie i namiętnie sprawdzał całą wiązkę (ku moim przestrogom, by nie marnował czasu) Teoria moja sie potwierdziła, "inne" egr niż oryginalne wywalają błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

A więc czego się dowiedziałem na temat auta to to że ,

- nie jest to wina EGR

- nie jest winą elektryka

Winą jest "prawdopodobnie" zanieczyszczony kolektr ssący i przez to EGR pokazuje te błędy.

Ale nie zostawiłem mu auta żeby to zrobił gdyż dałem mu auto jeszcze na zrobienie zawieszenia i wszystko trwało ponad dwa tyg. Więc odebrałem auto bo jednak tyle czasu to za długo ,a jednak auto jest mi potrzebne. Z chęcią sam bym spróbował dostać się do tego kolektora ale już gdzieś czytałem na forum że strasznie ciężko się tam do niego dostać tak że narazie mi to jakoś nie przeszkadza:)

Edytowane przez Dramo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wyjmij egr rozdziel go część mechaniczną od elektrycznej. Część mechaniczną odwróć o 180 stopni czyli zatkaj dolot spalin nim samym, a część elektryczną dokręć już tylko ma 2 śruby bo trzecia ci nie wejdzie skasować błędy i święty spokój, a d*pa c*p... itd czyli  dci widzi chodzącą cewkę a egr jest zaślepiony sam sobą, auto lepiej przyspiesza i wydaje się być mocniejszy i nic nie kopci. Ja już tak dwa lata śmigam i jest ok. A tak apropo elektryki to utlenia się przewód od czujnika położenia wałka rozrządu, roboty na ok 1,5 godziny trzeba rozwinąć wiązkę idzie razem z wiązką od wtryskiwaczy do samego kompa pod akumulatorem wymiana  kabli i jest ok, ja podkładałem trzy czujniki i dalej nie zapalał po wymianie kabli św spokój

Edytowane przez bolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś choć raz syf za EGR-em , to wyjmij go dla zabawy i poświec w kolektor ssący , uzyskasz odpowiedz bez stawiania pytan , dla potwierdzenia wcisnij tam palec i odpowiedz gotowa , przyczyna - przedmuchy na pierscieniach tlokowych . Warto ściągnąć kolektor ssący i go wyczyścić i ten syf w glowicy na zaworach ssacych tez . Decyzja należy do zdesperowanego wlasciciela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bolek nie wiem jak ty to zrobiłes że odwróciłes część mechaniczna i ci te otwory pasowały . Ja dziś tak próbowałem zrobić i ni jak na siebie najśc nie chciały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...