djmassive Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Witam forumowicze, Problem z mocą... 2 błędy na komputerze. Zaczęło się od wymiany EGR (średnia półka) - moc wróciła (jeden błąd zniknął), jednak turbina dalej się nie załączała - komputer pokazywał błąd sugerujący wymianę elektrozaworu turbiny - wymieniłem - błąd zniknął, ale wrócił błąd EGR. Wykręciłem EGR okazało się, że jest delikatnie osmolony, więc go oczyściłem profilaktycznie. Błąd pozostał. Sprawdzany był również kolektor - czysty. Okazało się, że na turbinie są delikatne luzy, dałem do regeneracji - jeden wirnik był zatarty - zregenerowane. Błąd EGR ciągle się pokazuje (pomimo kasowania) i teraz być może kluczowa rzecz, czyli co się dzieje. Jadę sobie, obecnie mam wrażenie, że turbina działa ale chyba jeszcze nie z pełną mocą (na wyższych biegach nie czuję tego co czułem przed jej uszkodzeniem). Gdy przez dłuższą chwilę mam obroty 2 - 2.5 nagle komputer wchodzi w tryb awaryjny i błąd EGR powraca. Obecnie już brakuje mi pomysłów co może być problemem. Sam EGR wydaje się sprawny - co byście poradzili ? Samochód: Nissan Primera P12 1.9 dci 2004 rok. Silnik przechodził kapitalny remont (obrócona panewka) - od tego momentu problemy z mocą i kolejna wymiana części celem usunięcia usterki. W momencie kiedy wymieniałem EGR objawy były takie, że nawet na 1 biegu nie miał mocy, obecnie moc ma (nawet przed naprawą turbiny) - jednak ta choinka na desce i błąd P0487 (pojawił się po wymianie tego elektrozaworu turbiny). Czy możliwe, że EGR po okresie roku mógł się popsuć ? Czy jest tam wewnątrz jakaś elektronika, która ot tak sobie się psuje ? Ps. Z chęcią bym sprzedał samochód, jednak już na chwilę obecną dołożyłem do niego tyle, że nie opłaca mi się go sprzedawać i chciałbym pojeździć nim. Aktualizacja: Problem z błędem 0487 rozwiązany - jednak po przejechaniu na wysokich obrotach 3-3.5 tys załącza się ponownie tryb awaryjny (odłączenie mocy). Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie, jest wszystko ok. W moim przypadku, należało adoptować EGR - pozostały jednak błędy odczytywane tylko przez urządzenie serwisowe w związku z powyższym: DF032 - przekaźnik 1 elementów grzejnych DF033 - przekaźnik 2 elementów grzejnych DF034 - sterowanie przekaźnikiem grzałki nurkowej Szukam informacji, jednak nie mogę odnaleźć co może to być, czym jest element grzejny i przekaźnik grzałki nurkowej... Ktoś coś ? Udało się dojść do braku błędów na komputerze, jednak dalej pozostaje jeden problem. Na 4 biegu udało mi się włączyć tryb awaryjny przy ponad 3 tys. obrotów (dłuższa jazda tak z 2 minuty), podobnie na 5 i 6 biegu, ale tutaj 2.5 tys obrotów wystarcza i tak 2-3 min (tryb awaryjny - traci moc). Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko śmiga. Mechanicy już rozkładają ręce. Sprawdzane było podciśnienie - ok, czyszczone czujniki, turbina po regeneracji, egr oczyszczony, kolektor czysty, intercooler - ok. Rozkładam już ręce - pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 To dalej jest problem z pojawiającym się p0487? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Witam błędów nie mam już żadnych poza choinka na konsoli po przekroczeniu 2.5 tys obrotów na 5,6 biegu. Błąd opisałem wyżej ze został usunięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 no dobra ale jeżeli silnik wchodzi w tryb awaryjny to w tym momencie musi pojawiać się jakiś błąd i teraz kwestia czego dotyczy, może weź mechanika ze sobą na jazdę z podłączonym komputerem wywołaj mu ten efekt i niech patrzy po parametrach co niedomaga, albo może w tym czasie będzie mógł odczytać błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Znajdź przewod przelewowy od wtryskow do zbiornika i go przedmuchaj ( gdy jest zatkany podcisnienie w zbiorniku hamuje dopływ paliwa ). Jeżeli to nie pomoże sprawdź zawor na pompie paliwa (to ten gdzie jest wtyczka ) , jeżeli nie pomoże to pompa do wymiany ( przepuszcza na tloczkach i nie daje właściwego ciśnienia na szynę CR ).Średnia przyjemność utraty mocy przy wyprzedzania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 (edytowane) Witam ostatni z błędów wyeliminowany. Komputer nie zgłasza już błędów ale choinka pozostaje.Wymieniłem gruszkę od turbiny i już nie mam więcej pomysłów.Załączam foto - może to pomoże Edycja: Dokonałem kolejnej analizy - elektrozawór turbiny i gruszka współpracuje poprawnie. Po odpaleniu - gruszka podnosi się, natomiast po zgaszeniu po chwili - opada. Do testów wziąłem z demobilu inny elektrozawór - efekt ten sam z tą różnicą, że na tym elektrozaworze komputer pokazał błąd P0243 - a na moim dotychczasowym jak na zdjęciach nic. Przypominam, że choinka zapala się w momencie przekroczenia 2.5 tys obrotów na 5 biegu, a gdy silnik jest rozgrzany to nawet przy 2 tys. Ręce opadają, bo wszelkie montery - bo mechanikami ich nazwać się nie da w mojej okolicy rozkładają ręce. Sprawdziłem również przewód paliwowy, jest ok - natomiast pompa wymaga dokładniejszych oględzin. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 27 Lipca 2017 przez GrzegorzMiśkiewicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 To zdjęcie to najlepsze wytłumaczenie problemu . Pierwszy - grzalka nurkowa - po prawej stronie filtru oleju jest czujnik poziomu oleju (w środku jest drut oporowy który się przepala jak był za mały poziom oleju -olej go chlodzi) , komputer to odczytuje i wprowadza silnik w tryb awaryjny. Drugie masz problem z czujnikami abs-u gdzieś jest przerwa w obwodzie lub czujniki są zabrudzone wiec trzeba je wyczyścić . Można to sprawdzić na piaszczystej drodze , rozpędz autko i po hamplach , będzie słychać czy abs pracuje a jak nie to będzie widać ślady na piachu. Słowem jednym masz dwie usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 a to zdaje się jest czerwony chceck, to on niby informuje o usterce świec żarowych, wodzie w filtrze paliwa i chyba coś jeszcze było ale już nie pamiętam. Co do esp, to tu będzie trudniej, może to być problem czujników abs (ale tu raczej pojawiła by się jeszcze kontrolka abs), czujnika przeciążenia, samego komputera esp, czujnika kąta skrętu kierownicy, więc bez dobrego kompa raczej marne szanse Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Dziękuję za odpowiedzi - sprawdzę tą grzałkę i czujniki ABS'u. Dziękuję za odpowiedź i dam znać. Mam nadzieję, że diagnoza będzie prawidłowa i wreszcie pozbędę się problemu :-) Swoją drogą doszedłem do wniosku, że tryb awaryjny włącza się tylko w momencie nagłego przyspieszania na 4,5 lub 6 biegu (od 2.5 tys w górę - czyli pedał gazu do dechy). Jadąc w miarę spokojnie nie udało mi się błędu wygenerować jadąc dłuższą trasę 2-2.5 tys obrotów trzymając pedał gazu. Pierw na własną rękę sprawdzę to co kolega voyager1956 napisał - jeżeli to nie pomoże, zostaje oddać samochód do firmy, która robiła mi turbinę :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Powracam po dłuższym czasie. Koła hamują jak powinny czyli abs speawny, grzałki nie udało mi się zlokalizować, natomiast dzisiaj zdenerwowałem się i oczyściłem egr raz jeszcze. Nie był bardzo zabrudzony - nazwałbym to nalotem. Następnie powypinałem wtyczki jakie znalazłem, sprawdziłem czy są ok złożyłem, wykasowałem błędy i ...... wszystko działało. Jednak długo się nie nacieszyłem. Gdy czerwona lampka migała gdy dodawałem gazu wszystko chodziło (nie adoptowałem jeszcze egr). Teraz nie świeciła i błąd ponownie powrócił ze zdjęcia z tym, że bez pomarańczowego checka. Odpaliłem ponownie było tak, że czerwona migała. Po dłuższej chwili odpaliłem ponownie i znowu choinka na desce, podejrzewam, że elektronika. Błąd P0487... Przy migającej lampce czerwonej miałem P0403 (o ile pamiętam po adaptacji go nie będzie więcej). ps. Zeszło długo, bo autko miało bliskie spotkanie... teraz chce domknąć temat i to naprawić. Jeżeli ostatecznie się uda to dam znać, ale wszystko wygląda na to że temat jest z EGR / elektroniką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 17 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Ok. I teraz tak kupiłem EGR używkę oryginał od Primerki pitburga. Oczyściłem idealnie i błędy P409, P487 caly czas są. Objaw: obie kontrolki silnika się świecą. Plus taki ze samochód nie wchodzi w tryb awaryjny, minus taki ze mam dziurę w mocy od 2 tys do 3.3 tys obr. + kontrolki. Brakuje mi już pomysłów na te błędy. Czy może brak adaptacji/kalibracji/nastawienia egr to może być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Sam tego osobiście nie robiłem, ale już kilka razy informacja o konieczności kalibracji egr pojawiła się tu na forum, więc może pociągnij ten temat dalej btć może to właśnie tylko tego brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neuroraider Opublikowano 26 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 Ponieważ u mnie występuje problem z mocą i w końcu wyskoczył błąd EGR. Muszę się do niego dostać, wyczyścić i wsadzić z powrotem. Być może zajdzie potrzeba jego wymiany. I stąd pytanie: czym jest ta kalibracja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2018 (edytowane) Należy podłączyć pod clipa i ustawić egr. Inne nazwy: kalibracja, adaptacja, nastawienie :-) ps. Jednak może się okazać to niepotrzebne. Nie zawsze jest taka potrzeba. Edytowane 26 Czerwca 2018 przez djmassive Dodano treść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrM Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 (edytowane) Witam. Wymieniony EGR na nowy (niby zaadoptowany - tak twierdzą w serwisie!), przewód turbo tak samo wymieniony, nowa pompa oleju i odma, nawet cholerna poduszka, turbina po regeneracji. Jest moc, jest wszystko ładnie, pięknie ... ALE po przekroczeniu około 160/170 km/h odłącza się jakby turbina - EGR wtedy ogranicza moc i zapala się nagle czerwony Check Engine, po resecie zapłonu w trakcie jazdy jest wszystko ok, ale gdy znowu zbliżam się do 160/170 km/h problem się powtarza....ratunku ! Błąd, który się pokazuje to P0243-PEE mnie najbardziej interesuje - Zawór elektromag. turbospręż. wastegate.... ktoś ? coś ? ... Od dzisiaj moc osłabła, po kilkukrotnym przekroczeniu 160-170 km/h nagle moc osłabła, turbina działa ale... to już nie to samo, świst turbiny jest ale tak jakby była zamulona. Ten zawór elektromag. to chyba chodzi o EGR, bo elektromag. moja primera z tego co wiem to nie ma. Pomocy .. Edytowane 17 Lipca 2018 przez PiotrM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 18 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 (edytowane) Kable do sprawdzenia. Moze sa jakies przebicia. Elektrozawor jest mniejwiecej po środku pod szybą. Dochodza do niego 2 rurki i kabel. Jak zejde do auta moge zrobic zdjecie co sprawdzac. U mnie P0243 wyskakuje gdy mam odłączony EGR (kabel) Edytowane 18 Lipca 2018 przez djmassive Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrM Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 (edytowane) tylko odłączony kabel od EGR ? Może to coś więcej ? ... ? Dodatkowo... od wczoraj mi strasznie kopci, na ciemno czarno-szaro, może ten kabel sie sfajczył, bo gorąco jak cholera i wiatrak mi cały czas chodzi. Moc znacznie osłabła, zaczął mi bardzo olej brać mimo że pierścienie + odma + cała pompa oleju wymieniona... Help Edytowane 18 Lipca 2018 przez PiotrM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Ja na odłączonym jeżdżę, gdyż mam znowu problem z mocą gdy mam podpięty :-) Dlatego warto sprawdzić, czy kabelki są całe, może zaśniedziało coś na wtyczce, zarówno przy EGR, jak przy elektrozaworze. Kopcenie: Cytat Czarny dym z rury wydechowej Usterka tego rodzaju bywa najczęściej lekceważona przez kierowców, zresztą bardzo niesłusznie. Zdarza się także, iż na skutek obiegowej opinii lub niewiedzy, kłęby czarnego dymu będą po prostu niezauważone. Co więcej, jeżeli twoje auto nie posiada żadnego systemu filtrującego cząstki stałe (DPF/FAP), to w momencie, gdy po długotrwałej i spokojnej jeździe nagle zwiększysz obroty, powstały dym nie będzie wskazywał na awarię silnika. Tym bardziej, jeśli po chwili spaliny wrócą do pierwotnego zabarwienia i gęstości. Jeżeli natomiast ilość czarnego dymu z rury wydechowej wzrasta wraz z obrotami silnika (i nie stabilizuje się po chwili), najprawdopodobniej nie dochodzi do pełnego spalania paliwa w komorach jednostki napędowej. Nadmiar jest zwyczajnie „wyrzucany” w czysto mechaniczny sposób. Przyczyn takiego zachowania auta może być wiele. Do najczęstszych zalicza się niesprawne wtryski, problemy z zaworem recyrkulacji spalin (EGR) lub układem dolotowym czy po prostu wątpliwej jakości paliwo. Rzadziej kopcenie z rury wydechowej na czarno jest powodem nieodpowiednich ustawień turbosprężarki. Czyli wszystko wskazuje, że być może masz uwalony EGR. Jednak przyczyn może być wiele. Najlepiej by było wykręcić EGR, oczyścić go i zobaczyć wtedy. To akurat można zrobić samemu. Do oczyszczania z nagaru polecam płyn do czyszczenia felg i szczoteczkę do zębów (twardą). Po wyjęciu EGR sprawdź również, czy w gnieździe jest czysto (szmatką np.) jeżeli nie to oczyść ale tu już staraj się nie używać preparatów. Jeżeli to nie pomoże, to najlepiej udać się do dobrego mechanika. Sam mam problem ciągły z EGR, jednak mechanicy w moim rejonie niestety potrafią z tego co wychodzi jedynie wymieniać części. Jednak zaznaczam - wiem tyle, co z własnego doświadczenia się nauczyłem :-) Nie jestem mechanikiem :-) W załączniku obiecane zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrM Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 (edytowane) Zawór ciśnienia wymieniony i też przewód od intecoolera (co powodowało że dymił bardzo ). Skończyło się na regeneracji turbiny + czyszczenie EGR'a. Kosztowna bedzie inwestycja, dziś ma być ponoć odbiór. Edytowane 8 Sierpnia 2018 przez PiotrM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Hmm... to daj znać czy pomogło :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrM Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 (edytowane) Ok więc ... dodatkowo wyszło też , że trzeba wtryski zregenerować, bo świece przy wyciąganiu czarne jak cholera, moc jest ale dymi dalej, zostawiam mechanikowi aby zajął się regeneracją wtrysków. Będę musiał pewnie sprzedać nerkę za tą naprawę hehehe Za reg. turbiny + czyszczenie EGR'a + uszczelka + przewód intercoolera + nowy przewód turbo + reg. wtrysków + czyszczenie gruszki ... mechanik chce 2,5 tyś ... nie jest źle ? Edytowane 8 Sierpnia 2018 przez PiotrM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrM Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) Chociaż reg. wtrysków to coś za tanio , hmmm ... Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez PiotrM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrM Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Nadal dymi na czarno, nadal moc ograniczona tzn ... moc jest ale pojawia się dopiero później niż zwykle. Turbina działa ale uruchamia się znacznie później niż normalnie ( potem idzie normalnie tylko strasznie dymi na czarno ). Pomocy !!! Rozebrać turbinę ??? bo może na wirniku łopatka może być jedna złamana i przez to całe zamieszanie (tak mi ktoś powiedział) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrM Opublikowano 27 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2018 Ratunku, EGR został wyczyszczony, moc do d*py, czerwony check engine, auto po zapaleniu zapłonu faliście obroty idą w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi789 Opublikowano 7 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2018 witam. mam podobne objawy jak PiotrM to znaczy w czasie jazdy nie raz zapali się żółty czek auto wchodzi w tryb awaryjny. po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu czek znika i wszystko wraca do normy. Natomiast nie mogę sobie poradzić z nadmiernym kopceniem. dwa lata temu regeneracja wtryskiwaczy wymiana intercooler. silnik 2.2 di. auto jeżdzi od warsztatu do warsztatu i efektu nie ma. Ręce opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.