berater Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Może ktoś pamięta wartości nominalne ciśnienia sprężania w silniku M9R, albo chociaż stopień sprężania, to sobie obliczę. Czy jest różnica między 150 KM i 173 KM. Zadałem pytanie, to i odpowiem . Stopień sprężania 15,6 : 1 Stąd nominalne ciśnienie sprężania to 15,6 X 2,1 = 32,76 bar. Tyle teoria. Ciśnienie mierzone w realu, będzie z pewnością mniejsze. I tu powstaje wątpliwość. Jaka wartość mierzona na gorącym, może być uznana za normę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Przede wszystkim porównuje się sprężanie pomiędzy cylindrami bo rzadko się zdarza aby wszystkie padły i punk odniesienia do najlepszego. Kiedyś gdzieś czytałem ,ze max pół bara różnicy może być. Sprężanie mierzy się tylko na gorącym bo na zimnym będzie dużo słabsze więc przypuszczam ,że te nominalne to również dla gorącego będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 23 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 To że na gorącym, to że pożądane są małe różnice między cylindrami, to że powinno być jak najwyższe, to oczywista oczywistość jak mawia naczelnik państwa. W dalszym ciągu poszukuję informacji jaka wartość ciśnienia uznawana jest za normalną dla sprawnego silnika. Mierzył ktoś ciśnienie sprężania ? EDIT: Dziwne, że nie zostałem zasypany wynikami pomiarów. Prosty pomiar, a wiele mówiący o kondycji motorka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.